Ledo je 2019. imao najbolji sladoled na svijetu
FORTENOVA grupa i Nomad Foods Limited potpisali su kupoprodajni ugovor za Poslovnu grupu zamrznute hrane, koja se sastoji od društava Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom te nekoliko manjih povezanih društava, vrijedan 615 milijuna eura, priopćeno je iz Fortenove.
Vrijednost transakcije je na bazi bez gotovine i bez dugova, a njezino je zaključenje planirano za treće tromjesečje 2021. godine, dodaje se u priopćenju.
Prije nekoliko godina i Podravka bila u igri za kupnju Leda. Todorić je odustao
U igri za preuzimanje Leda bila je i Podravka prije pet-šest godina, kada je Ledo još bio u većinskom vlasništvu Agrokora. Todorić je tada imao 51 posto Leda, a ostatak su držali mirovinski fondovi. Špekuliralo se da je tada Podravka za Ledo bila spremna platiti 350 milijuna eura, pisao je Podravski list, te da bi to preuzimanje bilo odrađeno vrlo elegantno da Todorić na kraju nije odustao od prodaje.
> Fortenova prodala Ledo za 615 milijuna eura
Podsjetimo, 2019. godine Ledov sladoled u suradnji s Podravkom, Lino Lada, proglašen je najboljim na svijetu. To priznanje dobio je na natjecanju International Ice Cream Consortiuma održanom u Švedskoj.
Presudan u dobivanju prestižne nagrade bio je - preljev
Presudan u osvajanju prestižne nagrade prije tri godine bio je preljev. Žiriju se svidio jedinstveni oblik sladoleda Lino Lada te njegov inovativni mekani preljev. No važan je bio doživljaj namaza koji je uspješno prenesen na sladoled.
Prije dvije godine o prestižnoj nagradi Indexu je pričala voditeljica grupe projekata u Odjelu razvoja Martina Dolenec. Rekla nam je tada da su kod sladoleda Lino Lada željeli postići osjećaj kao da se Lino Lada jede žlicom. I u tome su uspjeli.
"Napravili smo jedinstvenu recepturu kojom smo dobili kremast, 'polumousse' okus. Sladoled je odmah spreman za konzumaciju, čim se izvadi iz škrinje, a ima dvostruki mekani preljev koji je mekan i na -18 stupnjeva. Recimo, neki drugi sladoledi imaju hrskavu čokoladu koja im upotpunjuje okus, no mi smo htjeli razviti proizvod koji će podsjećati kao da žlicom jedete Lino Ladu. Inače, razvoj svakog sladoleda je vrlo izazovan, kreativan i dinamičan. Pratimo trendove, a jedan od trendova je 'cobranding'. Tako je došlo do ideje da se uspješan Podravkin proizvod Lino Lada pretvori u sladoled. Lino Lada namaz je kremast i topao, a sladoled je hladan i bilo je zanimljivo to zaokružiti u jednu cjelinu, jedan novi proizvod. Bilo je izazovno, ali uspjeli smo", kazala nam je tada Martina Dolenec.
Inovativna tehnologija tekućeg dušika koju koristi malo proizvođača u svijetu
Tehnologiju koju su koristili u proizvodnji ovakvog sladoleda s mekanim preljevom ne koristi puno proizvođača na svijetu. Upravo ona im je omogućila da postignu željeni osjećaj. O tome nam je prije tri godine govorio Josip Škoro, direktor proizvodnje Leda.
"U sladolednu smjesu je integrirana pasta Lino Lade, a sam sladoled ima dva mekana sloja. Prvo je uronjen u preljev od bijele Lino Lade, a zatim u čokoladu. Imamo tehnologiju tekućeg dušika koja nam omogućuje da stavljamo više mekanih slojeva jedan na drugi, koji bi se inače pomiješali. Proces je jako brz pa nakon prvog preljeva sladoled ide u tekući dušik koji je na -196 stupnjeva, gdje ostaje jednu do dvije sekunde i jako se stvrdne. Nakon toga ide drugi preljev. Ponosni smo na tu tehnologiju tekućeg dušika jer to ne koristi puno proizvođača u svijetu. Također, uspjeli smo postići da se preljev, iako je mekan, ne lijepi za omot sladoleda. Kada otvorite sladoled, folija je čista. To je isto jedna naša inovacija", rekao je Škoro.
Tajno glasanje
Nagradu su dobili od International Ice Cream Consortiuma, što je zapravo udruženje neovisnih proizvođača sladoleda čije članice dolaze iz raznih zemalja svijeta, pojasnila nam je tada Maja Pospišil, pomoćnica direktora razvoja i marketinga.
"Radi se zapravo o međunarodnom udruženju proizvođača sladoleda koje uključuje neovisne proizvođače, jake igrače na pojedinim tržištima. Udruženje funkcionira tako da se međusobno razmjenjuju iskustva s pojedinih tržišta, iskustva iz tehnologije proizvodnje i svakodnevnog poslovanja. Proizvođači si međusobno pomažu, a kruna suradnje je konferencija koja se održava jednom godišnje - ove godine je bila u Švedskoj. Na konferenciji je svaki od sudionika i članova udruge imao priliku nominirati svoj najbolji i najinovativniji proizvod koji trenutno ima na tržištu. U konkurenciju mogu ući isključivo novi proizvodi koji su predstavljeni u aktualnoj sezoni. Nakon prezentacije koncepta i degustacije žiri koji se sastoji od predstavnika članova tajno glasa i dobije se pobjednik u četiri kategorije. Bira se najbolje tehničko rješenje, zatim najbolje komercijalno rješenje, najinovativniji proizvod te proizvod s najboljim organoleptičkim svojstvima, odnosno najfiniji proizvod", kazala je Pospišil.
200 različitih sladoleda, oko 40 posto proizvodnje ide u izvoz
Ledo ima preko 200 različitih sladoleda, a oko 40 posto proizvodnje ide na izvozna tržišta.
"Imamo preko 200 različitih sladoleda, prošle godine lansirali smo 44 sladoleda, ove godine još 12. Kad razgovaramo s kolegama u International Ice Cream Consortiumu, vidimo da na tržište plasiramo daleko više vrsta novih sladoleda nego oni. Naša snaga je, osim same kvalitete sladoleda, i u svemu ostalom. Trenutno osim na domaćem i regionalnom tržištu radimo u 22 zemlje i otprilike 40 posto naše proizvodnje ide na izvozna tržišta. Imamo preko 40 tisuća vlastitih škrinja u cijeloj Hrvatskoj, u regiji preko 100 tisuća. Imamo vrlo jaku i razgranatu distribuciju, sladolede razvozimo i do najudaljenijeg kutka", kazao nam je Škoro.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati