Hrvatska firma spojila webshop i leasing, a sad se žele proširiti na američko tržište
PANDEMIJA koronavirusa već je uvelike promijenila naše živote. Promijenile su se i navike u trgovini pa prodaja putem interneta više nije samo mogućnost, nego sve više i preduvjet uspješnog poslovanja.
U razvoju online trgovine poslovnu je priliku uočio 35-godišnji Zagrepčanin Filip Zolota, vlasnik digitalne agencije Maoio. Njegova je agencija osmislila rješenje za internetsku trgovinu Webshop Leasing, koja podrazumijeva izradu softverskog rješenja za trgovinu preko interneta za klijenta uz fleksibilnu mogućnost plaćanja - 30 posto odmah, a ostatak na 12 do 36 mjesečnih rata.
"Izrada webshopa je skupa investicija, pa brojni poduzetnici odustaju od trgovine putem interneta"
"Naša se usluga može usporediti s financijskim leasingom automobila ili stroja, budući da klijent nakon uplate zadnje rate stječe vlasništvo nad internetskom trgovinom. Tako smo stvorili jedinstvenu uslugu na hrvatskom i svjetskom tržištu. Za ovakav smo se pristup odlučili nakon velikog broja upita stranih klijenata koji traže ovakvu uslugu. Izrada webshopa nije mala investicija i često se cijeli projektni budžet potroši već na početku pokretanja internetske trgovine, a prava borba za kupce tek slijedi. Stoga smo smatrali da tvrtkama putem Webshop Leasinga možemo olakšati i pojeftiniti put pokretanja online trgovine", ističe za Index Zolota.
Dodaje kako im je "okidač" za pokretanje ovog projekta bio taj što su vidjeli puno perspektivnih projekata koji su zapeli u realizaciji zbog nedostatka novca. Mnogi su poduzetnici zato bili prisiljeni raditi kompromise, a jedan od njih bio je manje ulaganje u online trgovinu. To ih je, međutim, dodatno bacilo unatrag, budući da je online trgovina i prije koronakrize rasla, a u ovoj je kriznoj godini doživjela pravu ekspanziju.
"Online trgovina snažno raste"
"Internetska trgovina posljednjih desetak godina snažno raste, a u ovoj se godini pokazala ne samo kao pogodnost nego i kao apsolutna nužnost. Procjene govore da se 15 posto trgovine u svijetu odvija putem interneta i taj udio nastavlja rasti", ističe Zolota.
Dodaje kako je ideja Webshop Leasinga već dugo prisutna u njegovoj tvrtki. Budući da su koncept razradili ranije, za lansiranje im je, ističe naš sugovornik, trebalo samo mjesec dana. Sam projekt Webshop Leasinga na tržište su lansirali još prije koronakrize, no kako je izbijanje pandemije potaklo razvoj online trgovine, tako je skočila i potražnja za rješenjima koja omogućuju prodaju putem interneta.
"Ovime zapravo radimo posao leasing kuća jer omogućujemo obročnu otplatu naših webshop rješenja. Dugo me je kopkala ta ideja, dok u jednom trenutku nismo jednostavno rekli - ok, vrijeme je", naglašava Zolota.
Njihova rješenja koriste velike tvornice, ali i male cvjećarne
Danas su, kaže, njihova rješenja prisutna u velikom broju branši, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. Među klijentima su im i tvrtke koje se bave pružanjem zdravstvenih usluga, farmaceutskom i prehrambenom industrijom, zatim prodajom sportske opreme, prijevozom i turizmom, a tu su i online cvjećarne. U agenciji imaju unaprijed definirana tri paketa koji se temelje na najčešćim kategorijama potreba klijenata u internetskoj trgovini, no ako postoje drukčiji zahtjevi, objašnjava Zolota, izrađuje se, sukladno zahtjevima klijenta, drukčiji paket.
U Hrvatskoj, ističe Zolota, postoji velik prostor za daljnji razvoj poslovanja. Iako su i hrvatske tvrtke napravile mnogo na razvoju internetske trgovine, mnoge još nisu pokrenule prodaju preko interneta.
"Korona je potakla online trgovinu"
"Online trgovina će nastaviti rasti i zbog pandemije koronavirusa, jer ona omogućuje prodaju bez fizičkog kontakta. Čak i tvrtke koje nisu imale webshop, sada ga pokreću", primjećuje Zolota.
Ipak, naglašava, svoje poslovanje ne ograničavaju na hrvatsko tržište. Lani su, primjerice, otvorili podružnicu u Londonu iz koje, osim britanskog, trenutno pokrivaju i američko i kanadsko tržište. U planu im je otvaranje posebne podružnice u SAD-u. Interes su im, napominje, iskazale i tvrtke iz niza drugih zemalja, kako u regiji tako i šire.
"Mi naš biznis smatramo međunarodnim. Koronakriza je ubrzala neke procese, poput jačanja internetske trgovine. Volim ovaj posao, sve što radim, radim sa strašću", poručuje Zolota.
Žele se širiti u SAD-u
Inače, agenciju Maoio pokrenuo je 2013. godine. U poduzetništvu je od 2011. godine, kada je završio studij informacijske tehnologije na Veleučilištu u Velikoj Gorici. Još dok je studirao, ističe, radio je na raznim projektima u IT sektoru. Danas u svojoj agenciji zapošljava četiri specijalista za određena područja, koji su i projektni menadžeri, no velik je broj stručnjaka koji za agenciju rade izvana, povremeno i na pojedinim projektima.
"Cilj mi je razvijati poslovanje agencije, namjera nam je rasti po stopi 100 posto godišnje. Fokusirani smo na rezultat i dugoročnu suradnju s partnerima, kao i na daljnju internacionalizaciju našeg poslovanja. Svakako se želimo dalje širiti na inozemnim tržištima, posebno na američkom", zaključuje Zolota.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati