Kina se hvali Pelješkim mostom: Povezali smo biser Jadrana s Hrvatskom
KINESKA državna novinska agencija Xinhua objavila je tekst u kojem hvali ulogu inicijative Pojas i put (Belt and Road cooperation, BRI) zbog njezina infrastrukturnog povezivanja diljem svijeta.
Za primjer daje Pelješki most i navodi da su do sada putnici, trgovci i turisti morali satima putovati kopnom do Dubrovnika a da je sada jedan dio putovanja do "bisera Jadrana" skraćen na tri minute vožnje zbog novootvorenog mosta dugog 2.4 km.
Piše da je ova povezanost važna ne samo za turizam, već i za trgovinu i pristup uslugama te da će se zbog toga za stanovništvo otvoriti tisuće novih radnih mjesta. Dodaje da sada oni koji žive u najjužnijem dijelu Hrvatske imaju i lakši pristup obrazovnim i zdravstvenim ustanovama.
"Vidimo povezanost, vidimo preuređenje zračnih i morskih luka"
Smatra da će dugoročno gledano ovaj vodeći projekt inicijative Pojas i put, zajedno s ostalima te vrste, pomoći u oživljavanju rasta u regiji i potaknuti nove mogućnosti za zajednički razvoj u drugim dijelovima svijeta.
Inicijativu Pojas i put ili Novi put svile pokrenuo je kineski predsjednik Xi Jinping 2013. godine. Kineski čelnik predložio je zajedničku izgradnju ekonomske mreže koja povezuju Aziju s Europom i Afrikom duž drevnih ruta Puta svile.
Xinhua piše da je tijekom proteklih 10-ak godina BRI slijedio načela opsežnog savjetovanja, zajedničkog doprinosa i zajedničke koristi te da je ostvario impresivan napredak u pružanju opipljive koristi lokalnim stanovnicima kroz projekte kao što su Pelješki most, željeznica kolosijeka Mombasa-Nairobi u Africi ili nove luke Haifa u Izraelu.
"Vidimo povezanost, vidimo preuređenje zračnih i morskih luka", rekao je Charles Onunaiju, direktor Centra za kineske studije sa sjedištem u Nigeriji, govoreći o kineskom ulaganju u afričku infrastrukturu.
Ekološki aspekt
Kineska državna novinska agencija dalje navodi kako izgradnja Pelješkog mosta ilustrira ekonomske, društvene i ekološke koristi koje BRI može donijeti svojim partnerima.
"Kineski inženjeri i radnici su pri izgradnji mosta primijenili najviše ekološke standarde", citirala je Xinhua Krešu Beljaka, predsjednika Hrvatske seljačke stranke.
Xinhua dodaje da su se proizvođači kamenica u Stonskom zaljevu svojevremeno zabrinuli da bi projekt mogao imati negativan utjecaj na kvalitetu i obujam proizvodnje kamenica, ali da se to nije dogodilo zahvaljujući najvišim standardima zaštite okoliša. Naprotiv, piše, most je omogućio nove puteve prodaje.
Dodaje da je Pelješki most minijatura izgradnje Pojasa i puta u novoj fazi.
Prema izvješću Svjetske banke inicijativa BRI bi mogla do 2030. pomoći da se 7.6 milijuna ljudi izvuče iz ekstremnog siromaštva i 32 milijuna ljudi iz umjerenog na globalnoj razini. Trgovina će rasti između 2.8 i 9.7 posto za gospodarstva duž gospodarskih koridora i između 1.7 i 6.2 posto za svijet, piše Xinhua.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati