U SAD-u izveden prvi let mlaznog aviona na vodikov pogon, trajao je 15 minuta
NOVA energetska kompanija koja želi razviti pravi zrakoplov s nultom emisijom ugljika upravo je napravila velik iskorak predstavivši prvi regionalni let aviona koji se uglavnom pokreće na vodik. Zrakoplov s 40 sjedala poletio je u 8:41 ujutro iz međunarodne zračne luke Grant County i letio je 15 minuta dostigavši visinu od 3500 metara.
Let je izveden prema FAA-ovu posebnom certifikatu i bio je prvi u dvogodišnjoj kampanji testiranja koja bi trebala kulminirati 2025. godine ulaskom u komercijalnu funkciju regionalnog zrakoplova ATR 72 preinačenog za rad na vodik. Predstavnici također nove zrakoplovne kompanije koja želi razviti pametnije iskustvo putovanja bili su također nazočni kako bi pratili vlastiti zrakoplov.
Spomenuti zrakoplovni prijevoznik Connect Airlines nedavno je potpisao kupoprodajni ugovor s Universal Hydrogenom za 75 vodikovih pogonskih sklopova za njihove putničke zrakoplove. "Današnji dan će ući u povijest kao pravi početak dekarbonizacije globalne zrakoplovne industrije i mi u Connect Airlinesu iznimno smo ponosni na ulogu predvodnika koju ćemo imati kao prvi američki operater, zajedno s Universal Hydrogenom", rekao je John Thomas, direktor Connect Airlinesa.
"Nije neophodno razvijati potpuni novi zrakoplov"
Radi sigurnosti, samo je jedan od motora ATR 72-600 zamijenjen pogonskim sklopom na vodikove gorivne ćelije Universal Hydrogena. Tehnologija nije prilagođena, već namjenski izrađena za zrakoplovstvo. Energija nastala izgaranjem vodika dovodi se izravno u električni motor. To znači da nema ugrađenih baterija, što drastično smanjuje troškove i težinu.
"Naš poslovni model rješava problem kokoši i jajeta između aviona na vodik i infrastrukture vodika paralelnim razvojem i uz jedinstveno jeftin pristup", rekao je Paul Eremenko, suosnivač i direktor Universal Hydrogena.
"Avioni se prilagođavaju na vodik korištenjem kompleta za naknadnu ugradnju, čime se rješava postojeća flota, pa nije neophodno razvijati potpuno novi zrakoplov. A vodikovo gorivo koristi modularne kapsule kompatibilne s postojećim teretnim mrežama i opremom za rukovanje teretom u zračnim lukama čineći svaku zračnu luku na svijetu spremnom za vodik", dodao je. Zračni promet širom svijeta čini oko 2.8% globalnih emisija stakleničkih plinova. Vodikovo gorivo jedan je od dva moguća načina dekarbonizacije, a drugi su biogoriva.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati