Hrabrost u doba korone: Zatvoren mu restoran, a on zapošljava nove radnike
KADA Deda ide po svetu, to obično znači da dnevno prijeđe 450 kilometara da bi kupcima dostavio odležano meso, pancetu od vepra, kobasice od crne slavonske svinje, vino, pesto od medvjeđeg luka…
Deda je Đuro, djed Nikole Božića, vlasnika restorana Đurina Hiža iz Varaždinskih toplica poznatog po izvrsnim biftecima sazrelima u suhoj komori i burgerima koji su osvojili ljubitelje mljevenog mesa, a svet je Hrvatska. Restoran koji nije imao dostavu pretvorio se u distributivni centar vrhunskih proizvoda. Nije to Nikola Božić priželjkivao, nije ni pomišljao na takvo što, ali kada je restoranima zabranjen, rad nije se predao, nego je odlučio spasiti poslovanje i zadržati svoje radnike. I zaposliti nove.
Bilo ga je strah. Tri minute
"Iskreno, bilo me strah. Pune tri minute. Onda sam sjeo s obitelji i zaposlenicima i odlučili smo početi s distribucijom", priča za Index Nikola Božić. Brzinski sastanak izrodio je projekt Deda ide po svetu, koji je naslonjen na dotadašnju ponudu Đurine hiže, i značajno je drugačiji od nje. Ne dostavljaju gotove obroke jer to na udaljenostima na kojima rade ne bi imalo baš nikakvoga smisla.
"Dok stigne do naručitelja, hrana bi definitivno izgubila na kvaliteti, a ionako ljudi ovih dana često sami kuhaju kod kuće. No kvalitetne namirnice ne gube svoju vrijednost. Zato smo i odlučili ići tim putem", rekao je Božić. Njegova majka peče kruh i priprema kosanu mast, pesto od koprive i aromatične biljne sokove, a otac flašira vino. Nikola se brine o steakovima i odrađuje dostavu. Dane provodi u automobilu.
Ne samo da nije smanjivao plaće i otpuštao ljude nego planira i nova zapošljavanja
"U dvanaest dana sam napravio ukupno oko 5500 km, a još me ovog tjedna čeka oko 1200 km", rekao je Nikola, koji je u preduskrsnom tjednu dostavljao od Osijeka preko Zagreba, Rijeke i Pule do Splita i Šibenika.
Bila bi ovo samo priča o vlasniku restorana koji odlazi svojim gostima da nije jednog detalja, posljednjih tjedana iznimno neobičnog. Nikola Božić nije otpustio ni jednog svog radnika, nikome nije smanjio plaću, a namjerava zaposliti i tri nova radnika.
"Za sada nisam smanjivao plaće, tražio sam i potporu za njihove plaće od HZZ-a i nadam se da neću trebati smanjivati plaće. No ako ova kriza potraje, oni su i na to spremni. Već smo o tome razgovarali i svi su uz mene jer znaju koliko cijenim njihov rad i poštujem ih kao ljude i koliko su mi važni", kaže Božić. Ne obećava da neće biti rezova, ali nada se da neće jer projekt Deda ide po svetu za sada pokriva troškove. Nema neke velike zarade, ali svi imaju posao.
Zapošljava sada, za sigurnu budućnost
"Sad početkom svibnja zapošljavam jednog radnika na poslovima posluživanja hrane i pića, a još tražim za Reshetku dva radnika, jednog za izdavanje i pripremu street fooda, a drugog za rad na grilu, jer želimo biti spremniji nego ikad čim ova kriza završi. Budući da je sada dosta ugostiteljskih djelatnika na burzi i bez posla, nadam se da ću pronaći stvarno kvalitetnu radnu snagu, entuzijaste i zaljubljenike u ovaj posao, jer to mi je jako važno. Već se spremaju planovi do kraja ove i za sljedeću godinu i već vidim da će mi trebati još radnika za razne festivale i projekte", kaže Božić, koji jedva čeka otvaranje granica i kolovoz da ode u Sloveniju na svjetsko natjecanje u roštiljanju, gdje će se natjecati u četiri discipline.
Povezao male proizvođače
Dotad će dostavljati svoje i tuđe proizvode. Đurina hiža i prije je surađivala s malim lokalnim proizvođačima, ali sada se to pretvara u pravu mrežu koja povezuje cijelu Hrvatsku.
"Pozvao sam preko društvenih mreža i sve ostale OPG-ove iz Hrvatske da mi se jave pa da uz svoje nudim i njihove proizvode, da i njima pomognem. Tako sam dogovorio suradnju s velikom farmom iz Slavonije odakle nabavljam meso i mesne prerađevine od crne slavonske svinje fajferice, OPG iz Baranje za suhu mljevenu papriku za spravljanje najboljih kobasa u svemiru, OPG iz Slavonije s nevjerojatno ukusnim rakijama, OPG iz Istre koji nudi prvoklasne mliječne proizvode - kravlje i ovčje sireve - zatim tu su i proizvodi jednog zagorskog OPG-a koji proizvodi bučino ulje i proizvode od bučinih golica. Trenutno sam u pregovorima s jednim poznatim proizvođačem vina s Pelješca. Isto tako, proširio sam dosadašnju suradnju s više OPG-ova iz Istre s maslinovim uljem i Teranom. Dostavljamo i craft pivo, koje se sve više traži", pun je entuzijazma Božić. Cijena dostave svih tih delicija ukalkulirana je u njihovu cijenu. Nisu najjeftiniji, ali ono što nude je vrhunsko pa ni cijene nisu pretjerane, a kupci su redovni i vjerni. Samo što više ne dolaze u Đurinu hižu, nego Deda dolazi njima.
U krizi održao kontakt s gostima
"Vjerujem da će nakon krize ljudi jedva čekati da izađu iz svojih kuća, a 90 posto mojih gostiju je ionako bilo iz Zagreba i s dosta njih sam cijelo vrijeme bio u kontaktu. Sada kupuju moje proizvode i sami mi kažu da jedva čekaju da se situacija smiri i da opet posjete Đurinu hižu. Jako mi je drago da me podržavaju i na ovaj način jer tako gradim lojalnost brenda, a imam i njihovo povjerenje. Ova kriza je pokazala da je dostavljanje svježih ili pripremljenih namirnica jako dobar poligon za daljnje razvijanje projekta i svakako planiramo s njom nastaviti", zaključio je priču Nikola Božić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati