HGK: Tvrtke više ulažu u osiguranje auta nego svojih zaposlenika
POSLOVNI subjekti u Hrvatskoj više ulažu u osiguranje automobila nego u osiguranje svojih zaposlenika, a samo rijetke tvrtke imaju osiguranje od financijskih gubitaka uslijed prekida rada ili cyber osiguranje, pokazuju rezultati istraživanja predstavljeni u HGK.
Istraživanje o poznavanju i korištenju osiguranja kod poslovnih subjekata je za potrebe Hrvatske gospodarske komore (HGK) provela agencija Ipsos u veljači ove godine na uzorku od 202 tvrtke.
"Istraživanje je pokazalo da tvrtke više ulažu u osiguranje auta nego u osiguranje svojih zaposlenika"
Voditeljica odjela za financijske institucije i makroekonomske analize HGK Vanja Dominović kaže da su tvrtke su najviše upoznate s vrstama osiguranja koje najviše i koriste, a to su obvezno auto osiguranje, kasko osiguranje i osiguranje imovine.
Istraživanje je pokazalo da tvrtke više ulažu u osiguranje automobila nego u osiguranje svojih zaposlenika, primjerice putem dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja ili kroz osiguranje od financijskih gubitaka uslijed prekida poslovanja, istaknula je Dominović.
Tvrtke smatraju da im je oštećenje imovine potencijalni rizik kojem su izložene
S obzirom da većina ispitanika na prvo mjesto stavlja osiguranje automobila, Dominović napominje da se radi o osiguranju koje je obvezno, dok činjenica da se ugovaraju osiguranja koja su relativno poznata signalizira da ima još dosta prostora za informiranje i podizanje svijesti o drugim oblicima osiguranja.
Što se tiče potencijalnih rizika kojima mogu biti izložene, tvrtke na prvom mjestu navode oštećenje imovine, primjerice zbog potresa, poplave ili požara, a nakon toga slijedi rizik od nemogućnosti naplate potraživanja.
Dvije trećine tvrtki bez interesa za ugovaranje nove vrste osiguranja u sljedeće dvije godine
Upitani o planovima za nove vrste osiguranja u sljedeće dvije godine, trećina ispitanika je iskazala namjeru da u tom razdoblju ugovori neku novu vrstu osiguranja, a tu je opet na prvom mjestu osiguranje imovine.
Tako, dvije trećine tvrtki ne planira ili još nisu donijele odluku o ugovaranju budućih osiguranja u slijedeće dvije godine, a osam posto ih ni sada ne koristi ijednu vrstu osiguranja, uglavnom smatrajući da za to nema potrebe, pokazalo je istraživanje predstavljeno u sklopu okruglog stola "Osiguranje u gospodarstvu – kako se zaštititi od rizika u poslovanju?"
Iako u posljednje vrijeme sve veći utjecaj na poslovanje imaju klimatski rizici i rizici od kibernetičkih napada, Dominović je istaknula da svega tri posto ispitanika ima ugovoreno osiguranje od cyber rizika, iako jedna četvrtina cyber rizike prepoznaje kao potencijalne izazove u svom poslovanju.
Istraživanje je pokazalo i da, kada je riječ o izloženosti riziku, 30 posto tvrtki ga procjenjuje više puta godišnje, 41 posto njih jednom godišnje, devet posto tvrtki čini to jednom u tri godine, a 20 posto rjeđe od jednom u tri godine.
"Velik dio poduzetnika još uvijek neosiguran"
Osiguranje od profesionalne odgovornosti prisutno je kod 34 posto ispitanika, no i to je većinom zbog zakona. Naime, nešto više od petine anketiranih, njih 22 posto, reklo je da zbog djelatnosti koju obavlja ima zakonsku obavezu ugovaranja takvog osiguranja.
Predsjednik Udruženja osiguravatelja HGK Robert Vučković je izjavio da rezultatima istraživanja "nažalost nisu iznenađeni", istaknuvši da je velik dio poduzetnika još uvijek neosiguran, a onaj dio koji jest, nije osiguran adekvatno.
Smatra da poduzetnike i građane treba u većoj mjeri osvijestiti o prisutnim rizicima, navevši recentne primjere poplava u Koprivnici i Garešnici te tuču u Županji.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati