FOTO U Rijeci postavljene još dvije nove kontejnerske dizalice, pogledajte

NA NOVOM kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, koji je u visokoj fazi izgradnje i opremanja te se očekuje da će početi s radom u drugoj polovini godine, danas su predstavljene druge dvije od četiri nove obalne kontejnerske STS (ship to shore) dizalice.
Prve dvije od četiri glavne kontejnerske STS dizalice za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala postavljene su u listopadu lani, kao dio ulaganja u sklopu 380 milijuna eura ulaganja u Rijeka Gateway terminal, koji će nakon realizacije dvije faze imati kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe.
Riječ je o zajedničkom ulaganju APM Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe, koja će biti realizirano u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.
Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen rekao je da je dolazak posljednje dvije dizalice ključan trenutak u izgradnji terminala s obzirom da je opremljenost terminala 90 posto, a projekt je na oko 75 posto dovršenosti.
"Terminal će biti najmoderniji u ovom dijelu Europi"
"Nalazimo se u završnoj fazi izgradnje, koja obuhvaća dovršetak ključne infrastrukture te renovaciju skladišta 22", naglasio je i dodao kako projekt ide po planu. Zahvalio je vladi i svim institucijama na profesionalnom i brzom pristupu u rješavanju dozvola i procedura za izgradnju i pokretanje terminala.
Komercijalna direktorica Maja Borčić istaknula je da će terminal biti najmoderniji u ovom dijelu Europe. U prvoj fazi imat će operativnu obalu duljine 400 metara, dubine 20 metara, godišnji prekrcajni kapacitet od 650 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU) te mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18 tisuća TEU. U drugoj fazi planira se produljenje obalne linije na 680 metara, povećanje godišnjeg prekrcajnog kapaciteta na milijun i 55 tisuća TEU i prihvat brodova kapaciteta do 24 tisuće TEU.
Terminal će zapošljavati 300 ljudi
U projektu je već ostvareno 100 radnih mjesta, a nakon puštanja u pogon terminal će zapošljavati 300 ljudi te neizravno otvoriti još radnih mjesta u regiji.
Dizalice će nositi imena žena koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke - Antonije Reljac, Zore Matijević, Ade Felice Rošić i Snježane Pejčić, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke. Uz to, terminal će biti i jedan od najodrživijih, jer će 95 posto opreme biti električno, a energija se dobiva isključivo iz obnovljivih izvora. Uvedeni su suvremeni sustavi upravljanja vodom, smanjeno je svjetlosno zagađenje putem pametnih sustava rasvjete te su uvedene tehnologije koje smanjuju buku, kazala je.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa ocijenio je da je Rijeka Gateway terminal najveći i najvažniji te najsloženiji, generacijski projekt u riječkoj luci.
"Kada zbrojimo sva ulaganja u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do 600 milijuna eura", rekao je i dodao da će novi terminal riječkoj luci, riječkom prometnom pravcu, cijelom lučkom i prometnom sustavu Hrvatske donijeti lidersku poziciju u Sjevernom Jadranu i široj regiji.
"Istovremeno ćemo moći primati po dva broda od 400 metara"
Na pitanje o konkurenciji, lukama Trstu i Kopru, Vukorepa je odgovorio kako su svi zajedno postali jedan veliki pravac te kako veseli što i konkurencija investira jer se samo s investicijama može i dalje držati sadašnji trend.
"Ono što će nas činiti uspješnijim od te dvije luke je što će po dolasku još dvije dizalice na kontejnerski terminal na Brajdici u listopadu te s početkom rada Rijeka Gateway terminala, Rijeka jedina istovremeno moći primati po dva broda od 400 metara, s kapacitetima po 20 tisuća TEU", naglasio je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati