FOTO Hrvatske ceste su pune rupa. "Uzrokuju 80 posto kvarova na autima"
VELIK broj hrvatskih prometnica je u jako lošem stanju. Uz to što je vožnja lošim cestama po gradovima opasna, stručnjaci upozoravaju da oštećene prometnice mogu prouzrokovati štetu na automobilima i do nekoliko tisuća eura.
Index je nedavno obišao zagrebačke prometnice na kojima su vidljiva brojna oštećenja, rupe i loše postavljeni šahtovi. Sada smo provjerili kakva je situacija u Puli i Splitu te ustanovili da ni u ovim gradovima situacija nije ništa bolja.
>> FOTO Hrpa je rupa po zagrebačkim cestama. Stradavaju felge, amortizeri...
Stanovnik Valturske ulice u Puli: Vozimo se ovom cestom kao po makadamu, pate amortizeri auta
U Puli po pitanju stanja na prometnicama situacija nije ništa bolja nego u Zagrebu, bilo da je riječ o cestama u centru grada ili okolici. Dugo godina Puležani su muku mučili s prometnicom na pulskom Bulevaru koja je bila ispunjena loše postavljenim šahtovima i zakrpama, no ta je ulica, nakon višemjesečne renovacije, napokon popravljena prošle godine.
Ipak, ostatak jako bitnih prometnica još uvijek je u jako lošem stanju. Jedna od ulica s najgorom cestom je Valturska ulica, ujedno i jedna od najdužih u Puli. Zakrpe, loše postavljene šahtove i rupe usred ove prometnice gotovo je nemoguće izbrojati.
Obilaskom ove ulice, razgovarali smo sa stanovnicima. Ogorčeni su stanjem na ulici kojom su svakodnevno primorani voziti svoje automobile.
"Rupe na cestama kod nas u Valturskoj ulici su katastrofalne. Živim u ovoj ulici 35 godina i ništa se nije promijenilo na bolje, situacija je sve gora. Ništa se nije popravljalo, samo krpaju. Ovo je baš žalosno. Čovjek ima osjećaj kao da se vozi makadamom. Amortizacija na autu pati, to treba plaćati, popravljati, a nikome ne padne na pamet da popravi cestu", kazao nam je Mato iz Valturske ulice.
"Ceste u Puli su generalno katastrofalne. Valturska ulica je nedvojbeno najgora, a nju prate Vukovarska i dio Zagrebačke i još puno njih po gradu. Asfalt je pun rupa, na svakoj malo starijoj cesti šahtovi su upadnuti i nema načina da ih se izbjegne. Kupila sam novi auto, uništavam amortizere i točkove i samo očekujem kada će mi jedan dan otpasti. Smatram da se neke relativno nove ulice rekonstruiraju, a da se neke prijeko potrebne, poput Valturske, stavljaju na čekanje", kazala nam je Matija.
Automehaničar: Loše ceste uzrokuju oko 80 posto kvarova na automobilima
Pulski automehaničar kazao nam je da većinu kvarova na automobilima uzrokuju upravo loše ceste te da je potrebno regulirati tonažu vozila koja se kreću prometnicama.
"Loše ceste uzrokuju oko 80 posto kvarova na automobilima. Najčešće se kvarovi događaju na stabilizatorima spona i vilicama amortizera. Hrvatske ceste može biti sramota. Automobile se od loših cesta, i onih u gradu i autocesta, ne može zaštititi. Potrebno je regulirati ili kvalitetu asfalta ili tonažu vozila koja se kreću cestom, odnosno odvojiti automobile od kamiona.
Nije isto da cestom prođe sto automobila od dvije tone ili jedan kamion od 30-40 tona kompletne nosivosti. Što se tiče zakrpavanja cesta, ono je poželjno, ali ga se treba pravilno izvesti, dakle uzdužno, a ne zakrpavati krpu na krpu svakih pet metara. Onda bolje da mijenjaju kompletne trake", kazao nam je pulski automehaničar iz Auto Hrvatske Pula.
Dodao je da održavanje stabilizatora i vilica treba raditi svake dvije godine te da košta oko 200 eura.
"Ako se automobil na lošim prometnicama svakodnevno koristi, strada kroz dvije godine", kazao nam je.
U Splitu rupe na cestama nisu novost
Ni Splićani nisu pošteđeni čestih odlazaka automehaničaru zbog rupa na cesti, ulegnuća i propalih šahtova od gradskih autobusa. Zbog loših prometnica češće popravljaju amortizere, pucaju im gume i gube ratkape u vožnji. Fotografirali smo oštećenja na najprometnijim ulicama i raskrižjima poput ulegnuća ceste, ulegnutih šahtova, rupa na cesti kao i loše saniranih rupa koje su se ponovo otvorile i tako ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Oštećenja su vidljiva na najfrekventnijim prometnicama, u centru grada kao i na pristupnim cestama. Pošteđeni nisu ni građani koji stanuju u jednim od najluksuznijih kvartova poput Meja i Žnjana, gdje cijena kvadrata doseže 7000 eura.
"Dok se vozim, ubijam bubrežni kamenac"
Iako se ceste saniraju, vidljiva su nova oštećenja na već saniranim dijelovima. Splićani kažu kako se više iznenade kada rutu prođu bez udarca automobilom zbog rupe na cesti. Koliko se puta dnevno iznerviraju zbog loših prometnica, kažu kako više ni ne broje. No, osim čuvanja živaca, ističu kako je bitnija sigurnost u prometu.
"Prometnice u gradu su užasne, više se iznenadim kad ne vidim rupe. Dok se vozim, ubijam bubrežni kamenac, a amortizeri na autu su mi se već raspali. Doduše, živim na Visokoj i tamo je gore nego u centru", kazao je Marin.
Da rupe na cesti nisu novost ni u jednom gradu u državi, mišljenja je dugogodišnji vozač Toma. Srećom, kaže, nije imao velike štete na automobilu zbog problema koji muči sve vozače.
"Ovo je dugogodišnjim problem svih nas i nadam se da će u budućnosti biti bolje, ali s trenutnim stanjem se ne možemo pohvaliti. Na pojedinim mjestima u gradu imamo rupe već mjesecima i nije mi jasno zašto to ne poprave. I kad poprave, vidimo kako se to brzo sruši jer je nekvalitetno sanirano", mišljenja je Toma.
"Problem su i šahtovi"
"Stradat će mi amortizeri auta. Stalno prolazim ovom cestom na Žnjanu i stvarno je loše. Treba to srediti. Ovdje trenutno grade nekoliko zgrada i kamioni često prolaze pa nastanu ulegnuća na cesti. Malo-pomalo tu se stvore rupe. A popravke na automobilu zbog njihovih grešaka plaćam sam", pobunio se Ivan te zapitao tko će i kada sanirati štetu na cesti.
Osim u centru, građani se žale i na ceste na Neslanovcu, Brdima, Žnjanu, Plokitama i Gripama. Mišljenja su kako se u gradu ne može proći kroz niti jedan kvart, a da automobilom ne upadnu u rupu ili ih zatrese zbog ulegnuća.
"Mogli bi malo bolje sanirati prometnice. Veliki problemi su i šahtovi koji znaju biti loše napravljeni na samom početku i gume propadaju. S vremenom asfalt popuca i onda imate rupu u rupi", požalio se Mate.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati