Eurostar naručio vlakove na kat vrijedne 2 milijarde eura. U pogon idu 2031.
EUROSTAR će uvesti vlakove na kat koji će prometovati kroz tunel La Manche kako bi odgovorio na rastuću potražnju za međunarodnim željezničkim putovanjima iz Ujedinjenog Kraljevstva. Željeznički operater potvrdio je potpisivanje ugovora vrijednog 2 milijarde eura s proizvođačem Alstomom za nabavu između 30 i 50 novih vlakova, piše The Guardian.
Novi vlakovi na kat počet će s prometovanjem 2031. godine, a svaki će moći prevesti više od 1000 putnika. Iz Eurostara su poručili da će vlakovi Celestia, prvi brzi vlakovi na kat na britanskom tlu, imati oko 20% više sjedala od postojećih najvećih vlakova. Dio dodatnog prostora zauzimat će stepenice, ali će biti osiguran i prostor za invalidska kolica, bicikle, više mjesta za noge te, kako su najavili, "iznenađenja".
Planovi za održavanje i nova radna mjesta
Operator, u vlasništvu francuskog SNCF-a, planira održavati cjelokupnu flotu u svom depou Temple Mills u sjeveroistočnom Londonu. U preuređenje depoa uložit će dodatnih 80 milijuna eura, što bi trebalo stvoriti 350 novih radnih mjesta.
Ova najava dolazi u trenutku kada se britanski regulator, Ured za željeznice i ceste (ORR), priprema donijeti ključnu odluku o tome treba li Eurostar osigurati prostor u Temple Millsu za konkurentske tvrtke.
Interes za korištenje depoa pokazalo je nekoliko međunarodnih operatera, uključujući Virgin, FS Italiane (u partnerstvu sa španjolskom tvrtkom Evolyn) i Gemini, no Eurostar tvrdi da dijeljenje prostora nije izvedivo s obzirom na vlastite planove širenja.
Rast potražnje i ambiciozni planovi
Izvršna direktorica Eurostara, Gwendoline Cazenave, izjavila je da je vrijeme objave narudžbe slučajnost te da se tvrtka nastavlja oporavljati i rasti nakon godina pada. "Postavljanje ove prekretničke narudžbe označava konkretnu realizaciju ambiciozne strategije rasta Eurostara: doseći 30 milijuna putnika ulaganjem u potpuno novu flotu.
Posebno smo ponosni što po prvi put dovodimo vlakove na kat u Ujedinjeno Kraljevstvo", rekla je. Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma, dodao je: "Ovaj vlak nove generacije, dizajniran da zadovolji zahtjeve međunarodnog prometa vrlo velikih brzina, utjelovljuje našu viziju održive i konkurentne europske mobilnosti."
Novi vlakovi moći će prometovati na cijeloj mreži Eurostara, uključujući planirana odredišta poput Frankfurta i Ženeve. Stariji vlakovi postupno će biti povučeni iz upotrebe, osim 17 najnovijih modela e320s, čime će se ukupna flota nakon isporuke svih 50 vlakova povećati za oko 30%.
Cazenave je naglasila potrebu za povećanjem kapaciteta za međunarodni željeznički promet u Britaniji. "Potrebna su privatna ulaganja, kao što je 2 milijarde eura koje stavljamo na stol. Ali potrebna je i javna prometna politika te ulaganja u prostor. Moramo pronaći rješenja za prostor za održavanje vlakova i moramo pronaći rješenja i za St Pancras", zaključila je, misleći na londonski putnički terminal.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati