EU ulaže dodatnih 48 milijuna eura kako bi se dovršila gradnja koridora 5C
EUROPSKA unija osigurala je preko Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) dodatnih 43.8 milijuna eura kako bi se dovršila gradnja autoceste na koridoru 5C koji povezuje Budimpeštu i Ploče na dijelu koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu a ugovor o aktiviranju tih sredstava u ponedjeljak je potpisan u Sarajevu.
Autocesta na koridoru 5C kroz BiH koja je projektirana u duljini od oko 330 kilometara i procijenjena je na više od četiri milijarde eura gradi se više od dva desetljeća, a tek sada se spominje kako bi radovi mogli biti okončani tijekom narednih pet godina. S ciljem ubrzanja radova EU je osigurala dodatna sredstva kroz investicijski okvir za ulaganja na zapadnom Balkanu.
Potrebno je izgraditi deveti najduži cestovni tunel u Europi
"Ovo je najvažniji infrastrukturni projekt u povijesti BiH", kazao je nakon potpisivanja ugovora o donaciji šef Delegacije EU u BiH Johann Sattler dodajući kako je napokon ubrzana gradnja autoceste jer se više ne rade male dionice, za razliku od ranije prakse po kojoj se odvojeno gradilo tek po dva ili tri kilometra.
Podsjetio je kako BiH još čeka izazov gradnje zahtjevne dionice autoceste između Sarajeva i Mostara koja uključuje i tunel kroz planinu Prenj projektiran u dužini od 11 kilometara. Kada bude izgrađen trebao bi postati deveti najduži cestovni tunel u Europi, a najave su kako bi samo njegova gradnja mogla potrajati i do šest godina.
"Cilj je izgraditi autocestu do 2027. ili 2028. godine"
Sattler je u ponedjeljak kazao kako vjeruje da će se to moći završiti na vrijeme. "Naš je cilj vidjeti izgrađenu cijelu autocestu do 2027. ili 2028. godine kako je najavljeno", kazao je Sattler. Dodao je kako EU ostaje spremna pomoći i djelovati u BiH kako i koliko god to treba.
Istaknuo je kako je važno poduzeti sve da BiH u novom izvještaju o napretku Europske komisije dobije pozitivne ocjene, što će se dogoditi budu li novoformirane vlasti provodile reforme na koje su se obvezale.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati