Emisije štetnih plinova iz zrakoplovstva i brodarstva su se udvostručile
IAKO međunarodno zrakoplovstvo i brodarstvo ispuštaju manje od 3,5 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU-u, oni su najbrže rastući izvor emisija koje pridonose klimatskim promjenama, upozorili su eurozastupnici uoči sudjelovanja izaslanstva EP-a na klimatskom samitu UN-a u Madridu.
Izaslanstvo Europskog parlamenta stiglo je u ponedjeljak u Madrid na klimatski samit UN-a (COP25) na kojem će do 14. prosinca sudjelovati u raspravama o zauzdavanju štetnih praksi po pitanju okoliša, a posebice o problemu klimatskih promjena.
Izaslanstvo vodi Bas Eickhout (Greens/EFA), s Peterom Lieseom (EPP, DE) kao njegovim zamjenikom.
Iako su drugi sektori odgovorni za 73 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU, a cestovni prijevoz ispušta 15,35 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova, zastupnike EP-a brine što su se emisije stakleničkih plinova iz međunarodnog zrakoplovstva više nego udvostručile, odnosno porasle su za 128,9 posto, od čega 32 posto tijekom zadnja dva desetljeća.
Ovo je najbrži rast zabilježen u cijelom prometnom sektoru, jedinom u kojem su emisije od 1990. rasle, upozorili su eurozastupnici.
Istovremeno, međunarodna plovidba porasla je za 31,7 posto.
Rekordan rast prometa
Glavni razlog tome je rekordan rast prometa zbog većeg broja putnika i povećanog opsega trgovine. U ovim sektorima tek nedavno se počelo brinuti o smanjenju emisija stakleničkih plinova na razini EU-a, ali i na globalnoj razini.
I dok je 1993. broj putnika u zračnom prometu iznosio 360 milijuna, 2018. je zabilježeno 1106 milijuna putnika u zračnom prometu.
U rezoluciji usvojenoj uoči COP25 konferencije o klimatskim promjenama Europski parlament je pozvao na postavljanje viših ciljeva kod smanjenja emisija iz zrakoplovstva i brodarstva.
Unatoč postignutim poboljšanjima u potrošnji goriva, očekuje se da će emisije stakleničkih od zrakoplova u 2050. biti sedam do deset puta veće od razine iz 1990., dok bi se emisije od brodova mogle povećati od 50 do 250 posto.
Naime, opseg međunarodne pomorske trgovine znatno je povećan u zadnja dva desetljeća.
Danas, prema pravilima EU-a i globalnim pravilima, vlasnici velikih brodova trebaju dati informacije o ispuštanju CO2 i potrošnji goriva njihovih brodova.
EU surađuje s Međunarodnom organizacijom civilnog zrakoplovstva kod uvođenja globalne mjere poznate pod nazivom Corsia, uz koju bi zrakoplovne kompanije mogle neutralizirati svoje emisije ulaganjem u zelene projekte, kao što je primjerice sadnja drveća.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati