Doznajemo sve detalje o turističkoj sezoni i što se sve sprema
TURISTIČKA sezona u Hrvatskoj najviše će ovisiti o epidemiološkoj situaciji i zato je, kako bi se turisti u Hrvatskoj osjećali sigurno, važno imati niske brojke, no uz to postoji još niz važnih elemenata o kojima će ovisiti sezona, a Index je doznao sve detalje o tome što se radi da bi ona bila uspješna. Neki od glavnih elemenata su osjećaj sigurnosti gosta, mogućnost prelaska granice i dostupnost testiranja na covid, budući da će se, kao i prošle godine, turisti vrlo vjerojatno morati testirati prije nego što se vrate u svoje matične zemlje.
U Ministarstvu turizma i sporta Indexu su rekli kako Hrvatska ni sad nije zatvorena za turiste te da u nju mogu dolaziti turisti koji imaju negativan PCR-test ne stariji od 48 sati, antigenski test koji je na listi odobrenih u Europskoj uniji ili pak potvrdu da su unatrag tri mjeseca preboljeli covid ili da je prošlo 14 dana od cijepljenja drugom dozom cjepiva. Ta će pravila vrijediti i za sezonu.
Ministarstvo turizma: 70 posto ispitanih turističkih djelatnika želi cjepivo
Kako bi se turisti osjećali što sigurnije, Ministarstvo turizma i sporta traži prioritetno cijepljenje turističkih djelatnika koje bi, kažu nam, počelo u svibnju, dolaskom svih novih cjepiva.
"Tražimo da svi zainteresirani turistički djelatnici budu na prioritetnoj listi cijepljenja. Mi smo proveli ankete, poslali smo upitnik svim strukovnim udruženjima da vidimo interes s njihove strane i ispostavilo se da se 70 posto turističkih djelatnika želi cijepiti", rekli su nam u Ministarstvu turizma i sporta.
Ministrica Nikolina Brnjac je, doznajemo, od direktora regionalnih turističkih zajednica tražila da razgovaraju s regionalnim zavodima za javno zdravstvo i da u većim turističkim odredištima dogovore olakšana testiranja za turiste koji se nakon ljetovanja trebaju vratiti u svoje matične zemlje.
U Ministarstvu turizma nam navode kako se sad radi na tome da se osiguraju mobilni timovi za cijepljenje turista i određeni punktovi za cijepljenje.
"Bitno je da je Hrvatska otvorena za turiste, da nam mogu ući turisti koji su zdravi i da oni potom mogu sigurno boraviti u smještajnim objektima te da im omogućimo da znaju gdje se mogu testirati za povratak na destinaciju. Bitno je i da su naši turistički djelatnici procijepljeni", kazali su Indexu u Ministarstvu.
6500 objekata privatnog smještaja već zatražilo oznaku Safe stay
Što se tiče sigurnosti boravka u Hrvatskoj, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nedavno su predstavili projekt Safe stay in Croatia, web platformu putem koje svi zainteresirani mogu naći informacije o tome što Safe stay in Croatia predstavlja, preuzeti sigurnosne oznake i ostaviti svoje dojmove.
Uz na tržištu već poznatu oznaku Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (WTTC) Safe Travels, osmišljena je nacionalna oznaka pod nazivom Safe stay in Croatia, koja je, smatraju u resornom Ministarstvu, važan kotačić u etabliranju Hrvatske kao sigurne i poželjne destinacije, ali i poticaj svim dionicima u lancu putovanja - od benzinskih postaja do zračnih luka i trajekata, kao i u hotelima, marinama, privatnim apartmanima, muzejima i drugim atrakcijama - za nastavak pridržavanja epidemioloških mjera.
Dosad je, kako doznajemo iz Ministarstva turizma, 6500 objekata privatnog smještaja već zatražilo oznaku Safe stay. Da bi dobili tu oznaku, moraju ispunjavati kriterije, među kojima je i onaj da se od privatnih iznajmljivača traži da gostima daju sigurnosni komplet koji se sastoji od rukavica, maske i dezinficijensa. Ministarstvo turizma propisuje kako taj komplet može biti naplaćen, ali ne mora.
Kreće turistička inspekcija, provjeravat će one koji su tražili oznaku Stay safe
"Sad kreću turističke inspekcije koje će provoditi pojačani nadzor nad objektima kojima je odobrena 'Stay safe' oznaka. Privatni iznajmljivač koji je dobio oznaku mora sam potpisati da će se pridržavati uvjeta koji su navedeni da bi dobio tu oznaku, a i gost može automatski QR kodom koji je naznačen i ulaskom na stranicu prijaviti iznajmljivača ako se ne pridržava pravila", rekli su Indexu u Ministarstvu turizma.
Inspektori će, navode nam, izlaziti na teren i po zaprimljenim prijavama, a odlazit će i u nenajavljeni nadzor.
"Svima je jasno da turist treba probiti tu psihološku barijeru da ide na put, zato je i osmišljen program 'Stay safe', da se osjećaju sigurnije i da se poduzima sve da bi bili sigurniji. Uspostavljamo broj 113 za turiste koji tijekom sezone dođu u Hrvatsku, da mogu nazvati i pitati što ih zanima, a nastojat ćemo odgovore osigurati bar na engleskom i njemačkom", rekli su Indexu u Ministarstvu turizma.
Šefica udruge iznajmljivača: Puno njih je već lani davalo turistima i dezinficijens i maske
Martina Nimac Kalcina, predsjednica Udruženja privatnih iznajmljivača, za Index je rekla kako to nije loše te da je veliki broj privatnih iznajmljivača i prošle sezone svojim gostima u apartmanima, vilama i sobama nudio i dezinficijens i maske.
"To je više marketinška akcija nego činjenica da će nam ta 'Stay safe' oznaka garantirati veći broj rezervacija. Međutim, dobro je promovirati da se u Hrvatskoj vodi sigurnost o gostu koji će, ako vidi tu oznaku, znati da vlasnik objekta ipak vodi brigu, a taj osjećaj brige i sigurnosti gostima znači. Neke zemlje poput Portugala su to već uvele puno prije nego se kod nas počelo govoriti o tome. S druge strane, prijašnjih godina, kad smo istraživali reakcije gostiju, vidjelo se da, tko god ima neki certifikat, da su gosti skloniji rezervirati takav smještaj", rekla je za Index Martina Nimac Kalcina.
Za promotivnu kampanju "Stay safe in Croatia" zadužena je Hrvatska turistička zajednica, koja je provodi kroz ožujak i nastavit će u travnju na tržištu Njemačke, Austrije, Italije, Poljske, Velike Britanije, Češke, Slovačke, Mađarske, Francuske i Nizozemske.
Veljko Ostojić: U slučaju da ne uspijemo cijelo vrijeme biti zelena zona, trebamo razvijati i plan B
Hrvatska udruga turizma postavila je pak tri ključna prioriteta za pripremu ovogodišnje turističke sezone koji bi trebali osigurati da Hrvatska i ove godine ostvari kvalitetan turistički rezultat: osigurati prihvatljive uvjete putovanja (ulaska) u Hrvatsku, osigurati siguran boravak u zemlji kroz cijepljenje turističkih djelatnika i osigurati široku mrežu testiranja brzim i jeftinijim testovima.
Uz osiguravanje ovih preduvjeta za masovniji dolazak turista, osnovni preduvjet uspjeha sezone bit će, navode u HUT-u, epidemiološka situacija u Hrvatskoj, ali i na emitivnim tržištima. Zato je nužno osmisliti i što prije pokrenuti jaku nacionalnu kampanju o značaju ovogodišnje sezone za naše gospodarstvo i društvo u cjelini te o važnosti pridržavanja epidemioloških mjera, testiranju i cijepljenju.
"U slučaju da ne uspijemo cijelo vrijeme biti zelena zona, trebamo razvijati i plan B. Tu je najvažnija stvar omogućiti široku primjenu brzih i znatno jeftinijih brzih testova, kako za domaće stanovništvo tako i za naše turiste od kojih će jedan dio vjerojatno trebati testiranje, kako za ulazak u zemlju tako i za povratak u svoju matičnu zemlju. Moramo hrabrije pokrenuti organizaciju i što prije osigurati dovoljnu količinu brzih i cjenovno prihvatljivih testova. Uz testove, važno je i što prije krenuti s cijepljenjem turističkih djelatnika jer je to jedna od najjačih promotivnih poruka koju u ovom trenutku možemo poslati", kazao je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.
HUT smatra i da Hrvatska ne treba čekati formaliziranje dogovora te fizičko izdavanje zelenih propusnica koje su definirane na razini Europske unije. Ostojić poziva da iskoristimo osnovne okvire sadržaja tog dokumenta i reguliramo da sve tri kategorije ljudi koje će u budućnosti dobiti tzv. zelenu propusnicu, odnosno oni koji su cijepljeni i imaju potvrdu o tome, oni koji su preboljeli covid-19 i imaju potvrdu o tome te oni koji su se testirali odgovarajućim testovima neposredno prije ulaska u zemlju, uz potvrdu mogu bez ikakvih ograničenja ući u Hrvatsku i u njoj boraviti.
Primajte na mail pregled najčitanijih vijesti dana, na kraju svakog dana. Pretplatite se na Index Newsletter.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati