Brodovi oko Hormuškog tjesnaca već danima šalju neobične poruke

BRODOVI u blizini Hormuškog tjesnaca emitiraju neobične poruke u nastojanju da izbjegnu napade dok i dalje postoje sumnje oko primirja između Izraela i Irana. Neobični signali koriste se od izbijanja sukoba između Izraela i Irana početkom ovog mjeseca.
Američki predsjednik Donald Trump posredovao je u primirju kojim je završen 12-dnevni rat. Međutim, Zajednički pomorski informacijski centar (JMIC) upozorava da pomorska prijetnja ostaje visoka.
"Percepcija među brodovlasnicima je da je zbog zamršene prirode brodarstva teško znati ili jasno utvrditi lanac vlasništva do nacionalnosti koje mogu biti pod većom prijetnjom u brodarstvu, poput britanske, američke ili izraelske", istaknuo je Ami Daniel, glavni izvršni direktor Windwarda.
Komercijalni promet odmah porastao nakon primirja
Windward je rekao da je 55 plovila odaslalo 101 atipičnu poruku preko Perzijskog zaljeva i Crvenog mora od 12. do 24. lipnja. Neke od poruka glasile su "u kineskom vlasništvu" i "ruska sirova nafta" jer je manja vjerojatnost da će brodovi iz tih zemalja biti meta napada.
Komercijalni pomorski promet porastao je za 30% 24. lipnja, dan nakon prekida vatre, prema JMIC-u. Otprilike petina svjetske potrošnje goriva i nafte prolazi kroz Hormuški tjesnac. Plovila obično emitiraju svoja odredišta. Povremeno plovila također šalju poruke poput "naoružana straža na brodu" kako bi odvratila pirate ili druge napade.
"Prije 12. lipnja, neobične poruke mogle su se vidjeti jedino u Crvenom moru. Nikad ih nisam vidio u Perzijskom zaljevu", napomenuo je Daniel iz Windwarda. Crveno more bilo je središte niza napada hutista od izbijanja rata između Izraela i Gaze.
Elektroničke smetnje u regiji
Kontejnerski brod Yuan Xiang Fa Zhan pod panamskom zastavom, koji je plovio prema Pakistanu, emitirao je jučer signal "luka Karachi - svi Kinezi" dok je prelazio Hormuški tjesnac.
Supertanker Yuan Yang Hu pod kineskom zastavom emitirao je jučer ujutro signal "kineski brod" dok je prelazio Hormuški tjesnac. Prevozio je sirovu naftu iz Saudijske Arabije u Kinu. Signal se promijenio u "CN NBG", što je oznaka za kinesku luku Ningbo-Zhoushan, nakon što je brod napustio tjesnac.
Kontejnerski brod Kota Cabar pod singapurskom zastavom signalizirao je "brod bez veza s Izraelom" dok je plovio Crvenim morem.
JMIC je također upozorio na elektroničke smetnje u regiji koje utječu na Globalni navigacijski satelitski sustav. Ometanje tog sustava može uzrokovati da brodovi skrenu s kursa, povećavajući rizik od sudara s drugim plovilima ili preprekama.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati