U rujnu postao glavni direktor Rimčeve firme za robotaksije. Nakon tri mjeseca otišao

KAKO DOZNAJU Index istrage, glavni izvršni direktor Verna zadužen za robotaksije, britanski državljanin Darren Gwynne, napustio je tu tvrtku. Na tu poziciju imenovan je u rujnu prošle godine, a kako je vidljivo u britanskom registru, Gwynne je otišao sa zadnjim danom prošle godine.
>> Britanac je novi direktor Rimčeve firme za robotaksije
No, to nije kraj problema za projekt robotaksija Mate Rimca. Naime, za nešto manje od dva mjeseca ova tvrtka morat će pokazati 60 prototipova robotaksija, uključujući razvoj platforme za autonomna vozila i baterijskih sustava te moraju biti obavljena testiranje prototipova i sustava za autonomnu vožnju.
>> Registar afera: Afera Robotaxi
Testiranja u Velikoj Britaniji i Zagrebu
Pokušali smo doznati hoće li u tome uspjeti na vrijeme. U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu nam kako je "u tijeku proces izrade i odobravanja verifikacijskih prototipova koji se koriste za testiranje specifičnih tehnologija i sustava vozila".
No, zanimljivo je da u Ministarstvu koje vodi ministar Oleg Butković ne znaju koje tijelo uopće odobrava verifikacijske prototipove, no očekuju ih sa zadnjim danom ožujka ove godine, kada je i krajnji rok.
"Testiranja se provode na nekoliko lokacija - u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje je smještena partnerska kompanija R&D UK i gdje se nalazi kompleks za testiranje HORIBA MIRA ,te u Zagrebu, gdje se odvijaju testiranja i demonstracije autonomne vožnje", kažu nam iz Ministarstva.
Plaća EU: Od Izraelaca uzeo gotov sustav, u Velikoj Britaniji završetak projekta
Partnerska kompanija koja spominje Ministarstvo osnovao je Rimac u Velikoj Britaniji, i to kao podružnicu hrvtske tvrtke zadužene za robotaksije. Ta kompanija osnovana u Wellesbourneu specijalizirana je za poslove projektiranja, znanstveno-tehničkog inženjeringa i tehničkih ispitivanja.
Ta tvrtka odgovorna je i za dovršetak projekta robotaksija koje financira Europska unija sa 179 milijuna eura, i to za aktivnosti vezane uz razvoj vozila i razvoj proizvodne trake.
Rimac je, podsjetimo, već ranije od izraelske tvrtke Mobileye kupio gotov sustav za autonomna vozila, a sada u Velikoj Britaniji dovršava projekt robotaksija i testiranja. Pitali smo, s obzirom na to da EU financira taj projekt, zašto se barem ovaj dio projekta i testiranja ne obavlja unutar Europske unije?
"Većina testiranja bit će napravljena unutar područja Europske unije. Verne, u suradnji s tehnološkim partnerom Mobileyem, trenutačno u Zagrebu provodi testiranja i demonstraciju autonomne vožnje. Dio Verne tima nalazi se u našem uredu u Ujedinjenom Kraljevstvu, u Wellesbourneu, gdje se odvija i dio testiranja sustava vozila. Ondje se nalazi i jedan od najrespektabilnijih kompleksa za testiranje vozila na svijetu - Horiba Mira", stoji u odgovoru kojeg smo dobili od Vernea.
Ne spominje se više 60 prototipova
Kako naglašavaju, tvrtka Project 3 Mobility R&D UK partner je na projektu, a trošak njihove podružnice nije uključen niti pokriven EU financiranjem.
"Taj trošak, kao i većina drugih troškova kompanije, pokriva se iz privatnih investicija, iz 100 milijuna eura prikupljenih sredstava od privatnih investitora", stoji u odgovoru kojeg smo dobili iz Vernea. Pitali smo u kojoj je fazi izrada verifikacijskih prototipa kojih bi trebalo biti 60, i to do kraja ožujka, no dobili smo "kreativan" odgovor.
"U procesu smo izrade verifikacijskih prototipova namijenjenih testiranju različitih dijelova, tehnologija i sustava vozila, uključujući aerodinamiku, sustav kočenja, upravljanja, ubrzanja i druge ključne komponente vozila. Proces odobrenja provodi se prema uvjetima koji su definirani u Nacionalnom planu za oporavak i otpornost", kažu iz Vernea.
U odgovoru ne spominju broj prototipova, no kažu nam kako je svaki pojedini prototip namijenjen validaciji jednog ili više sustava unutar vozila te svih sustava integriranih u cjelinu. "Nakon potvrde određenog sustava, izrađuju se preostali prototipovi za druge vrste testiranja", kažu na kraju iz Vernea.
Tko je Britanac koji je otišao?
No,vratimo se na sad već bivšeg direktora. Gwynne je u rujnu ove godine predstavljen kao stručnjak s više od 30 godina iskustva u automobilskoj industriji. Prije nego što se pridružio Verneu, Gwynne je većinu svoje karijere proveo na vodećim pozicijama u Hondi.
"Gwynne je član Verneovog tima od sredine 2020., a posljednje dvije godine obnašao je dužnost glavnog operativnog direktora tvrtke i direktora britanskog ureda Vernea u Wellesbourneu. Njegovo dragocjeno iskustvo u industriji uključuje upravljanje cjelokupnim opskrbnim lancem i serijsku proizvodnju motornih vozila, odnose s poslovnim klijentima i partnerima, kao i vođenje strateških projekata i multinacionalnih timova, s naglaskom na operativnu i financijsku učinkovitost organizacije", stajalo je najavi.
Index je prije devet dana poslao upit Verneu vezano za testiranje prototipova i sustava za autonomnu vožnju u Ujedinjenom Kraljevstvu te niz drugih detalja, a odgovor smo dobili tek danas u popodnevnim satima.
Odgovor je detaljno objašnjavao rad partnerske tvrtke u Velikoj Britaniji, a koju je dugo godina vodio upravo Gwyne. Na naš dodatni upit, ako su već bili toliko detaljni s podacima o britanskoj tvrtki, zašto nisu uvrstili i podatak da je Gwynne otišao, rekli su nam kako je to tek sada iskomunicirano i objavljeno.
*********
Istraživačko novinarstvo je najskuplje i financijski potpuno neisplativo novinarstvo. Ako vam je stalo do borbe za transparentnost, podržite Index Istrage donacijom. Sav novac prikupljen kroz Index Istrage bit će utrošen jedino i isključivo na najbolje istraživačke novinare i 100% neovisno i odvažno istraživačko novinarstvo.
Opširnije: https://www.istrage.hr/doniraj
Originalno objavljeno na Index Istrage

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati