Avion koji se srušio u Rusiji je star 50 godina. Zovu ih "leteći traktori"

ZRAKOPLOV Antonov An-24, koji se danas srušio u Amurskoj oblasti, pripadao je regionalnoj aviokompaniji Angara Airlines koja ima sjedište u sibirskom gradu Irkutsku i prometuje prema zračnim lukama diljem Sibira i ruskog Dalekog istoka.
>> Srušio se avion s najmanje 40 putnika u Rusiji, svi su poginuli
Prema podacima portala RussianPlanes, Angara upravlja flotom od 10 aviona tipa An-24 proizvedenih između 1972. i 1976. godine. Let koji je tragično završio bio je izveden upravo jednim od tih zrakoplova, proizvedenim 1976., koji je prvotno letio u sastavu Aeroflota, sovjetske državne aviokompanije, sve do raspada SSSR-a 1991.
Let je bio na ruti iz grada Blagovješčenska prema Tyndi, udaljenom gradiću i važnom željezničkom čvorištu u Amurskoj oblasti uz kinesku granicu. Avion je nestao s radara tijekom priprema za slijetanje. Prema preliminarnim podacima koje je objavio guverner regije Vasilij Orlov, u zrakoplovu su bila 43 putnika, uključujući petero djece, te šest članova posade. Savezna vlada nešto kasnije navela je broj od 42 putnika.
Produženje vijeka upotrebe "letećih traktora"
Angara je prošle godine bila jedna od dviju sibirskih aviokompanija koje su zatražile od ruske vlade da im dopusti produženje vijeka trajanja zrakoplova tipa Antonov, od kojih su mnogi stariji od 50 godina. Zbog povlačenja stranih proizvođača s ruskog tržišta, domaća industrija ne može pravodobno ponuditi zamjenu.
An-24, kojeg u ruskoj avijaciji nazivaju "leteći traktor", inače se smatra izdržljivim i pouzdanim zrakoplovom prilagođenim za ekstremne vremenske uvjete u Sibiru. Može letjeti pri vrlo niskim temperaturama i ne zahtijeva uređene piste za slijetanje. No održavanje ovih letjelica postaje sve skuplje.
Zrakoplovne kompanije, piloti i stručnjaci iz industrije upozoravaju da su troškovi održavanja An-24 značajno porasli zbog zapadnih sankcija uvedenih nakon početka rata u Ukrajini, što je ograničilo ulaganja i pristup rezervnim dijelovima.
Zamjena tek od 2027.
Iako ruska industrija radi na zamjeni, novi zrakoplov klase An-24 pod nazivom Ladoga ne bi trebao ući u serijsku proizvodnju prije 2027. godine. Do tada regionalne kompanije poput Angare nastoje zadržati stare letjelice u prometu jer, kako tvrde, jednostavno – nemaju alternativu.
Nakon nesreće ruska savezna vlada osnovala je posebnu komisiju za upravljanje posljedicama pada, a otvorena je i kaznena istraga zbog moguće povrede sigurnosnih propisa. Kremlj je potvrdio da je predsjednik Vladimir Putin obaviješten o nesreći.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati