Hrvatski startup osvaja svjetsko turističko tržište digitalnim narudžbama u sobe
AMERIKANCI su davno zaključili da budućnost poslovanja leži u online aplikacijama pa su danas lideri u njihovoj proizvodnji i diktiraju trendove. Digitalizacija je, naravno, zahvatila cijeli svijet, pa tako i Hrvatsku, u kojoj su trojica Hrvata s dugogodišnjim iskustvom života, rada i školovanja u SAD-u i na Zapadu, prije tri godine pokrenuli tvrtku RoomOrders i kreirali web aplikaciju za naručivanje hrane i pića u hotelske sobe.
Počeli su s hotelima i polučili dobre rezultate: ušli su u svjetske hotelske brendove poput Hiltona, Marriotta i Accora. Nametnuli su se, hvale se, kao lideri u 'in-room dininigu'. A onda su shvatili da njihova aplikacija može imati puno širu primjenu - u restoranima, apartmanima, kampovima, marinama, supermarketima, golf terenima, kasinima i wellness centrima, pa čak i u OPG-ima.
"Ideja širenja javila se nakon što smo shvatili da u hotelu u Las Vegasu ne možemo večerati"
"Kada smo u rujnu prošle godine došli u hotel Luxor u Las Vegasu, željeli smo naručiti hranu u sobe. No, na recepciji su nam rekli da im kuhinja radi samo do 14 sati. Bili smo gladni i naručili pizzu s letka koji nas je dočekao ispod vrata hotelske sobe. Bilo je 22 sata. Kako pizzeria nije bila u sklopu hotela, morali smo izaći pred hotel i tamo uzeti i platiti pizzu", objašnjava nam Eugene Brčić Jones, direktor kompanije RoomOrders.
"Već smo kreirali aplikaciju koja omogućava hotelima da svojim gostima ponude naručivanje hrane i pića u svoje sobe, bilo da je riječ o usluzi samog hotela ili o restoranima s kojima hoteli imaju ugovore o suradnji. Tu smo aplikaciju već prodali hotelu Hilton u Bostonu i bili su zadovoljni. Stoga smo sličnu suradnju ponudili i hotelu Luxor u Las Vegasu i prihvatili su je", dodaje Brčić Jones.
Do danas "umrežili" 90 hotela u svijetu, Hrvatska im ipak nije primarno tržište
Danas otprilike 90 hotela u svijetu koristi aplikaciju RoomOrders, hvale se u istoimenom startupu. Mahom je riječ o velikim hotelskim lancima, poput Hiltona u Sydneyju, na Fidžiju, u Barceloni, Varšavi i Beogradu. Tu su i drugi hoteli u Dubaiju, Singapuru, Dublinu, Londonu, Ateni i ostalim svjetskim metropolama, pa tako i u Zagrebu. U Hrvatskoj je, naime, aplikacija RoomOrders, ističu u toj tvrtki, dostupna u zagrebačkim hotelima Westin, Sheraton, International i Hilton, a koristi je još nekoliko hotela u drugim gradovima.
"Hrvatska ipak nije naše primarno tržište, turisti ovdje više idu po restoranima nego što naručuju hranu u sobu, kao što to rade u poslovnim centrima u SAD-u. No, hrvatsko tržište nas itekako zanima", napominje Brčić Jones.
Način funkcioniranja aplikacije je jednostavan: sve što gostu treba je mobitel, na temelju koje skenira kod na letku i naručuje hranu i piće iz restorana s kojima hotel u kojem su odsjeli ima ugovor ili iz hotelske kuhinje. Dostavu hrane organiziraju sami hoteli ili restorani, a oni vrše i naplatu. Gost tako može naručivati ne samo iz kreveta u svojoj sobi, nego i s ležaljke kraj bazena ili s golf igrališta.
Tvrtku osnovali u Delawareu
U osnovi, objašnjavaju čelni ljudi RoomOrdersa, radi se o sličnoj aplikaciji i vrsti usluge kakvu nude Glovo ili Wolt, no razlika je u tome što "klasični" dostavljači uglavnom ne smiju šetati po hotelima i kucati na vrata hotelskih gostiju, posebno u SAD-u. Ili, preciznije, mogu, ali samo u hotelima slabije kategorije. Kod RoomOrdersa dostava dolazi izravno na vrata hotelskog gosta, a što hoteli s vanjskim restoranima rješavaju ugovorima, ističu u tom startupu. Tvrtki, inače, u pravilu ide pet posto iznosa narudžbe, dok ostatak ide hotelu, ako je riječ o narudžbi iz hotelske kuhinje, a ako je riječ o narudžbi izvana, prihod se dijeli ovisno o ugovoru koji hotel ima s restoranom.
Mozak cijele operacije, kako ga zovu, je Haris Dizdarević, suvlasnik RoomOrdersa i tvorac aplikacije. Dizdarević je studirao i dugo živio u Bostonu. Po struci je informatičar, pa je prije nekoliko godina osmislio aplikaciju narudžbe hrane u hotelske sobe. Povezao se s Brčićem Jonesom i Viktorom Matićem, vlasnikom zagrebačke tvrtke Ingemark, i u američkoj saveznoj državi Delaware osnovali su tvrtku RoomOrders.
"Tvrtka je osnovana u Delawareu, ali cjelokupni razvoj rješenja smo radili u Hrvatskoj", ističe Dizdarević. Njihova tvrtka danas zapošljava šest ljudi. Jedno od sjedišta tvrtke je u Zagrebu, a drugo u Delawareu. U radu uglavnom koriste infrastrukturu Ingemarka, za koji radi puno više zaposlenika, a koje RoomOrders također povremeno koristi.
U koronakrizi vidjeli novu šansu
Dio već praktično dogovorenih poslova pandemija koronavirusa stavila im je na led. No, u koronakrizi vidjeli su i novu šansu za jačanje poslovanja. I to upravo na hrvatskom tržištu.
"U vrijeme pandemije koronavirusa shvatili smo da se aplikacija može koristiti ne samo za hotele, nego i za restorane i kafiće, pa smo je ponudili i ugostiteljima. Shvatili smo da aplikacija može pomoći u borbi protiv koronavirusa jer omogućava beskontaktnu narudžbu. Danas je koristi niz restorana i kafića u Hrvatskoj, među kojima su Swanky Monkey Garden Hostel, Juice Box i Tagliata, a u probnoj su upotrebi i u Batku i Leggieru. Restoranima i kafićima za korištenje aplikacije naplaćujemo samo jedan posto provizije na iznos računa", ističe Brčić Jones.
Budućnost vide u širenju kako na hrvatskom, tako i na svjetskom tržištu
Budućnost poslovanja RoomOrders vidi u nastavku širenja kako na hrvatskom, tako i na svjetskom tržištu.
"U prvom su nam planu svakako hoteli, pa ćemo se nastaviti širiti po hotelima u Hrvatskoj i šire. Svakodnevno dobivamo upite iz cijeloga svijeta, samo zadnjih dana kontaktirali su nas hoteli iz Velike Britanije, Irske, Njemačke, Švicarske, Indije i Nigerije. No, nastavit ćemo se širiti i u ugostiteljstvu. Cilj nam je postati lider u segmentu naručivanja hrane u hotelskom i ugostiteljskom biznisu", napominje Brčić Jones.
I njegov je životopis, moglo bi se reći, globalan. Hrvatskih je korijena, no rođen je i odrastao u Australiji. Ratne 1991. godine došao je u Hrvatsku, iz koje je izvještavao za svjetske medije. Potom se vratio u Australiju, a prije nekoliko godina odlučio se na novi povratak u Hrvatsku.
U radu im pomaže i Gerhard Šarić, jedan od voditelja razvoja i prodaje u startupu. I iza njega je dugotrajno iskustvo života i rada u inozemstvu. Ističe kako je, bez obzira na globalnu orijentaciju u poslovanju, RoomOrders zapravo hrvatska priča i jedan od uspješnijih hrvatskih izvoznih proizvoda.
"Ovo je hrvatska priča. Kompanija je pokrenuta vani, ali mi smo tvrtka iz Hrvatske i kao takvu nas znaju u svijetu", zaključuje Šarić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati