Afrika dobila prvu brzu željeznicu, vlakovi će voziti 320 kilometara na sat
AFRIKA je ovog mjeseca dobila svoju prvu željeznicu, i to u Maroku.
Željeznicu su 16. studenoga otvorili marokanski kralj Muhamed VI. i francuski predsjednik Emmanuel Macron. Kralj je nazvao željeznicu Al Boraq, po mitskom krilatom stvorenju na kojem su po islamu letjeli proroci. Kralj Muhamed i Macron nakon otvaranja su se i ukrcali na vlak.
Od Casablance do Tangera (293 kilometra) za malo više od 2 sata
Nova pruga, zajednički projekt marokanskih i francuskih tvrtki, više nego upola skraćuje put između Casablance i Tangera na marokanskoj obali - umjesto 4 sata i 35 minuta, vlakom će se putovati 2 sata i 10 minuta, piše list Railway Gazette.
Projekt je djelomično kreditiran francuskim kreditom u iznosu od 625 milijuna eura, kao i kreditom Afričke banke za razvoj od 300 milijuna eura. Ovaj projekt "odražava dubinu bilateralnih odnosa baziranih na snažnom partnerstvu između dviju zemalja", rekao je Macron na otvorenju.
Novotvorena pruga povezuje marokanske gradove Tanger i Kenitru, a nadovezat će se na postojeću prugu koja povezuje Kenitru, Rabat i Casablancu. Na novoj dionici pruge dugoj 186 kilometara, vlak će voziti brzinom od 320 kilometara na sat. Pruga sadrži 13 vijadukata ukupne duljine od čak 10 kilometara.
Postojeća dionica pruge duga 137 kilometara unaprijeđena je pa će na njoj vlak sada voziti brzinom od 160 kilometara na sat, a očekuje se da će se uskoro dodatno unaprijediti pa će moći voziti i od 220 kilometara na sat. Nacionalna željeznička tvrtka ONCF očekuje da će prevoziti oko 6 milijuna putnika brzom prugom u prve tri godine.
No marokanski planovi tu ne staju jer je za 2020. planiran početak izgradnje nove dionice brze pruge, a nakon dovršetka put od Tangera do Casablance, dug 293 kilometra, skratit će se na samo sat i 30 minuta.
>> Kasne, spori su i troše vaše milijarde. Hrvatske željeznice su rupa bez dna
>> VLAK U SNIJEGU Nakon 16 sati napokon stigli iz Splita u Zagreb
Od Zagreba do Splita (410 kilometara) za malo više od 6 sati
Usporedbe radi, put od Zagreba do Splita, dug 410 kilometara, traje oko 6 sati i 15 minuta, prema HŽ-ovom voznom redu. A put od Splita do Rijeke, dug 414 kilometara, traje čak 11 sati i 21 minutu.
O uzroku i posljedicama problema zvanog Hrvatske željeznice, već smo pisali. Naš željeznički sektor je, osim po velikim gubicima, poznat i po svojoj neefikasnosti i općenitoj zapušenosti pa je često i predmet sprdnje zbog slabe kvalitete usluge. HŽ je u svom godišnjem izvješću za 2017. naveo da je stanje pruga loše, kašnjenje vlakova često, a bilo je ukupno 382 otkazana vlaka bez supstitucije, 475 ih je zamijenjeno autobusima, a 224 vlaka su otkazana zbog izvanrednih prilika.
Kako nam je jedan čitatelj javio početkom godine, spomenuti put od Splita do Zagreba može u nepogodnim zimskim uvjetima trajati i nevjerojatnih 16 sati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati