Prošle su četiri godine od velike željezničke nesreće u Rudinama
Foto: Arhiva
U SJEĆANJE na poginule putnike nagibnog vlaka u Rudinama prije točno četiri godine, vijenac na mjestu nesreće položili su predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ-ovih društava.
Ivan Vuković, član Uprave HŽ Infrastrukture istaknuo je ovom prilikom kako će HŽ u idućem periodu posebnu pažnju posvetiti sigurnosti željezničkog prijevoza.
"Uvodimo sigurnost na putnim prijelazima. Ove godine planiramo oko 50 putnih prijelaza staviti u funkciju, a dosadašnja praksa je bila 2-3 prijelaza u 3-4. Isto tako, prvi put smo nakon nekoliko godina tretirali raslinje uz prugu da spriječimo požare. Ne možemo spriječiti 100% jer je to nemoguće. Ove godine smo na ovom dijelu pruge bili dva puta. Tretiramo sada pruge prema Rijeci. Činimo sve u našoj mogućnosti da nadoknadimo ono što nije činjeno 20 godina", ističe Vuković koji dodaje kako im najveći problem ne predstavlja novac već vrijeme.
"Osiguranje cestovnih putnih prijelaza zahtijeva projektiranje, postupke javne nabave dok nabavimo tehniku i instaliranje. Ne možete to preko noći. Konačno ne možemo reći da nemamo novaca. Imamo novaca koliko treba. Vlada nam je osigurala financijska sredstva na visokoj razini. Mi ove godine planiramo potrošiti oko 2 milijarde kuna u modernizaciju sustava i to je jedna od najvećih investicija od 80ih godina", istaknuo je Vuković.
Ipak, još uvijek nećemo moći željezničkom prometom relaciju Split- Zagreb prolaziti za manje vremena nego danas.
"2020. je vrijeme kad možemo o tome pričati. Najprije moramo do 2016. završiti riječki prometni pravac. Tek tada počinjemo gradnju koja će trajati 4-5 godina. Tada će nam se otvoriti i mogućnost da to financiramo kroz europske fondove".
Međutim dobre vijesti stižu iz HŽ Putničkog prijevoza koji bi ponovnim uvođenjem nagibnih vlakova smanjiti putovanje dionicom Split- Zagreb na 6 i pol sati.
Naime od 2003. godine kada je nabavljeno 8 nagibnih vlakova, samo je jedan u funkciji.
Ipak, do kraja godine njih šest bi se trebalo naći na hrvatskim prugama, rekao nam je Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.
"Mi smo sad dogovorili popravak preostalih 5 vlakova koje je moguće popraviti bez većih zahvata. Početkom novog voznog reda, koji stupa na snagu negdje u prosincu ove godine, imat ćemo šest nagibnih vlakova u funkciji", istaknuo je Ratković.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati