Po izvatke iz REGOS-a više nećete morati na šaltere
Screenshot: regos.hr
DOKUMENTI iz Središnjeg registra osiguranika (REGOS) od danas su građanima dostupni online. Odzvonilo je tako silnoj papirologiji, čekanju u redovima i biljezima za razne potvrde, dok je za REGOS to godišnja ušteda od milijun kuna. Ova elektronička usluga sastoji se od online postavljanja upita REGOS-u za izdavanje dokumenata, izrade elektroničkih dokumenata te dostave dokumenata elektroničkim putem.
REGOS je izradio novi dokument - Izvadak iz Registra na kojem su iskazani svi podaci o obračunanim plaćama, naknadama plaće i drugom dohotku te podaci o obračunanom i uplaćenom doprinosu za II. stup mirovinskog osiguranja koji se vode u Registru REGOS-a. Izvadak se može dobiti bez odlazaka na šaltere ili slanja zahtjeva poštom, bez dodatnih troškova.
"Osim financijske uštede REGOS-u, značajna je i ušteda vremena koju javna uprava kao servis sada može pružiti građanima"
Samo prošle godine Središnji registar osiguranika izdao je više od 20 tisuća potvrdi. Zahvaljujući web aplikaciji, od danas se one mogu dobiti putem interneta, a ne poštom ili osobnim dolaskom na šaltere. "Osim financijske uštede REGOS-u, značajna je i ušteda vremena koju javna uprava kao servis sada može pružiti građanima", rekao je ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić.
"Neće više biti svih onih čekanja u redovima u Zavodu za mirovinsko osiguranje i u Zavodu za zapošljavanje. Želimo ostvariti i komunikaciju između sustava. Mi smo već sada uredili komunikaciju između Zavoda za mirovinsko osiguranje, Zavoda za zapošljavanje, Regosa i Zavoda za zdravstveno osiguranje tako da podaci kolaju međusobno", istaknuo je Mrsić.
Dosad se najveći broj zahtjeva za dokumentima iz Registra odnosio na potvrde za ostvarivanje i zaštitu prava iz radnog odnosa. Ali i druge, primjerice, detalje o uplaćenim i obračunatim doprinosima, porezu i drugim davanjima. Sve je od danas dostupno na stranici www.regos.hr, a do njih je potrebno nakon registracije i poslanog zahtjeva pričekati e-izvadak. Trenutno se najveći broj izdanih potvrdi odnosi na one vezano za kredite, otvaranje tekućeg računa i drugi bankarskih usluga, navela je ravnateljica REGOS-a Nada Merkaš. No, bojazni od eventualne zlouporabe osobnih podataka, nema, poručuje. "Izvadak ne ide direktno banci. Ide direktno na upit osiguranika, odnosno građanima u kontekstu budućeg obrasca. Nakon upita on će dobiti pristup tom izvatku kojem može sam pristupiti", istaknula je Merkaš.
Papirologiju će dodatno smanjiti i jedinstveni obrazac za sva plaćanja, koji je u izradi, otkriva Mrsić. Njime će se ukinuti šest postojećih koje će poslodavci još neko vrijeme ispunjavato za REGOS i Poreznu upravu. "Da konačno u Hrvatskoj imamo kontrolu nad tim koliko tko dobiva, na koji način, koliko tko isplaćuje doprinose i plaća li doprinose, koje plaće isplaćuje. S jedinstvenim obrascem počinje nova era", rekao je Mrsić.
Na taj obrazac ipak ćemo pričekati do 1. siječnja 2014. godine, kada će REGOS već neko vrijeme biti centralna točka hrvatskog mirovinskog sustava u okviru mirovinskog sustava Europske unije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati