Osnivač Agrivija: Naša birokracija otrov je za investitore, morali smo otvoriti londonski ured
Foto: Press
MATIJA ŽULJ, osnivač tvrtke Agrivi (hrvatskog agri-tech startupa za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom, koji je nedavno proglašen najboljim na Startup Nations Summitu 2014 u Južnoj Koreji), jučer je u organizaciji udruge MBA Croatia održao predavanje u kojemu je izložio detalje o ovoj iznimno uspješnoj hrvatskoj priči.
"Za Agrivi je zaslužan hobi, tj. zasađena plantaža borovnica od koje je sve počelo. Prve korake radilo je troje entuzijasta i odvajanje polovice plaće na tadašnjem poslu, a danas je u kompaniji devet zaposlenih, preko 1.500 korisnika i prisutnost na nekoliko kontinenata", stoji u objavi MBA Croatie, organizatora predavanja.
Ciljna skupina: Mlađa i tehnološki pismena generacija farmera
"U poljoprivredi, najbrojnijoj svjetskoj industriji u koju je uključena 1 milijarda ljudi postoji otprilike 2% kompanija koje su zaslužne za 46% proizvodnje. To su visokotehnološke kompanije kojima ograničenje u napretku predstavlja trenutni stupanj tehnološkog razvoja. Agrivi cilja na one druge korisnike - 98% proizvođača te unutar njih mlađu, tehnološki pismenu generaciju farmera. Geografski, plan je proširiti poslovanje iz Europe u SAD, a ostale kontinente prepustiti distributerima. Trenutno postoje distributeri u Srbiji, Nigeriji i Meksiku, a to su sve ujedno i korisnici aplikacije. Problem predstavlja cjenovno pozicioniranje, a Agrivi je preuzeo ulogu posrednika.
Trenutno je njihova aplikacija prisutna na preko 1.500 farmi u 95 zemalja te se koristi na svih 12 jezika na kojima je dostupna.
Aplikacija posjeduje mogućnosti od kojih su samo neke na raspolaganju besplatnim korisnicima - upravljanje farmom, analitički alati, alarmi za nametnike, detaljna vremenska prognoza te personalizirana baza znanja. Dostupna je za mobilne i desktop sustave te je njena lokalizacija iznimno zahtjevna", navodi se.
Žulj: Birokracija u Hrvatskoj barijera poslovanju
"Prva investicija u Agrivi iznosila je 100.000 eura. Danas je Agrivi prisutan na brojnim poljoprivrednim, tehnološkim i start up sajmovima gdje redovito osvaja nagrade i priznanja. Najaktualnije je zasigurno World Startup Competition u Južnoj Koreji gdje su osvojili 50.000 dolara i prvo mjesto.
Matija Žulj je za vrijeme predavanja odgovorio i na različita pitanja o poslovanju u Hrvatskoj. Rekao je da bi ih investitori i kupci puno bolje prihvaćali kada bi imali sjedište u zapadnoj Europi te kako je birokracija u Hrvatskoj ogromna prepreka u poslovanju - sve su to razlozi zbog kojeg su otvorili svoj ured u Londonu i sve više komuniciraju kao britanska marka. Isto tako proporcionalno rastu snage marke Agrivi raste i postotak konverzije korisnika sa besplatnog na plaćeni model. Trenutno je taj postotak iznad prosjeka tržišta", ističe se u priopćenju organizatora.
"Želimo kreirati potpun sustav, tako da ćemo integrirati i ostale mogućnosti poput tržišta proizvoda i resursa i time utjecati na smanjenje troškova poslovanja naših klijenata. Cilj nam je doći do 20.000 korisnika u 2015.g. i time dati doprinos društvenom utjecaju - održivom poslovanju te iskorjenjivanju gladi u svijetu", rekao je Žulj komentirajući perspektivu firme.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati