Opet Milanovićev gaf: Dogovorio sa susjedima trasu autoceste mimo prostornih planova
Foto: FAH
PREMIJER Zoran Milanović radio je suprotno interesima Dubrovačko-neretvanske županije i Hrvatske, tvrdi župan Nikola Dobroslavić naglasivši kako jučerašnje Milanovićeve izjave nisu u skladu s politikom najjužnije županije, a ni u interesu građana juga.
Župan se poziva na informacije s jučerašnjeg sastanka u Cavtatu prema kojima će Dubrovnik s ostatkom Hrvatske ostati vezan Jadranskom cestom dok će Jadransko-jonska autocesta ići preko područja susjedne Bosne i Hercegovine.
"Premijer Milanović nam poručuje da nema autoceste područjem Hrvatske nakon Ploča te čak dodaje da zna da to nas ne zadovoljava!? Pitamo se kako je mogao razgovarati ili, još gore, dogovarati trasu autoceste mimo prostorno-planskih, odnosno strateških dokumenata RH?", naglasio je Dobroslavić.
Odustali od trase na teritoriju RH
Podsjetimo, premijeri Hrvatske, BiH, Crne Gore i Albanije u Cavtatu su održali radni sastanak na temu europskih integracija i mogućnosti regionalne suradnje na ključnim infrastrukturnim projektima. Spominjala se i jadransko-jonska cesta, a Milanović je rekao da je "to zajednički interes svih četiriju država".
"Koji je interes RH da, nakon što je vlastitim novcem izgradila najveći dio buduće Jadransko-jonske autoceste, odustane od trase preko svoga teritorija i time odustane od rješenja dijela svoje unutarnje povezanosti? Tražimo da premijer Milanović u razgovorima sa susjednim državama i na najavljenom sastanku u Berlinu poštuje važeći Prostorni plan DNŽ i važeću Strategiju prometnog razvoja RH te da se Jadransko-jonskom autocestom dubrovačko područje poveže preko teritorija RH, kako je to tim dokumentima i predviđeno", naglašava župan Dobroslavić na kraju.
Hajdaš Dončić: Jadransko-jonska autocesta ne može kroz Hrvatsku
Ministar pomorstva prometa i veza Siniša Hajdaš-Dončić rekao je da će o studijama ovisiti koridor prolaska Jadransko-jonske autoceste i napomenuo negativne strane njezine trase do Dubrovnika.
Ministar je i odgovorio i na napise da Njemačka od Hrvatske traži odustajanje od Jadransko-jonske autoceste: "Iz koje pozicije bi Njemačka nešto predlagala ili nepredlagala?"
Hajdaš Dončić je ponovio je da je Jadransko-jonska inicijativa u začecima i da će EK najvjerojatnije za države nečlanice EU kreirati instrument iz kojeg će te države financirati studije izvodljivosti o pravcima autoceste. Ako studije pokažu isplativost išlo bi se u gradnju produžetka autoceste između 2020. i 2030.
"Cijeli se taj koridor sastoji iz tri pravca. Jedno je postojeća Jadranska magistrala, različiti aneksi koji će zaobilaziti naseljena područja, dijelovi brzih cesta i Pelješki most i Jadransko-jonska autocesta. Definiranje Jadransko-jonske autoceste nije završeno i kroz studije izvodljivosti i utjecaja na okoliš ona će biti definirana."
Je li Hrvatskoj u interesu da ide kroz Hrvatsku?
"Promatrajući samo zemljopisno okruženje Dubrovnika, mjere zaštite okoliša, gotovo je nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij iz ta dva vrlo jasna razloga. Važno je napraviti spoj na Dubrovnik u budućnosti, a ne da autocestu gurnemo u zaštićeni grad kao što je Dubrovnik. To je apsolutno nemoguće. U pitanju su troškovi gradnje, ja samo govorim o troškovima gradnje. nije isto bušiti stijenu ili ići na livadu. Sav taj projekt je dugoročan i studija će pokazati."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati