Obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja 112: U Hrvatskoj prošle godine skoro tri milijuna poziva
Foto: Hina
DANAS se obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u svim zemljama članicama EU. Cilj je informirati građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije. Broj 112 možete nazvati u bilo koje doba dana i noći, neovisno gdje se nalazite u Hrvatskoj. Telefonski poziv je besplatan, a možete ga uputiti preko svih mobilnih i fiksnih mreža i sa svih telefonskih aparata jednostavnim biranjem 112.
Centar 112 djeluje kao jedinstveni komunikacijski centar za sve vrste hitnih situacija. Dobro ga je znati bez obzira gdje se nalazili.
"Ako pozivate broj 112 spojit će Vas na najbliži županijski centar. Ako imamo više poziva vaš poziv će biti automatski preusmjeren na drugi županijski centar, tako da ćete dobiti uslugu, a nećete ni znati da je Vaš poziv preusmjeren u Zagreb", rekao voditelj Splitsko-dalmatinskog županijskog centra 112 Split Srđan Kuščević.
Ovogodišnjem obilježavanju broja 112 prethodila je simulacijsko- komunikacijska vježba inspirirana događajima u Gorskom kotaru, bez električne energije te uz prekid fiksne, mobilne i internet veze. Županijski centar posjeduje svoje agregate i dovoljan im je 1 kilovat snage struje da pokrenu jedno računalo i pošalju takav poziv u pomoć.
"Svaki pozivatelj ne treba znati broj svih ovih žurnih službi, policije, vatrogasaca, hitne. Svi oni se aktiviraju pozivom na broj 112. Operater ih alarmira po potrebi. Također je olakšan posao hitnoj službi, jer operater filtrira sve zlonamjerne i nenamjenske pozive."
Broj 112 je europski broj za žurne situacije koji vrijedi na području 27 zemalja članica Europske unije. Broj je prvi put uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Vijeće Europske unije donijelo je odluku o uvođenju europskog broja 112 kako putnici ne bi morali pamtiti različite brojeve za svaku zemlju. Može se koristiti jezik zemlje u kojoj se osoba nalazi, no svi operateri u pravilu govore engleski jezik.
Sustav 112 u Hrvatskoj je uspostavljen 2005.godine, sa osnovnom zadaćom prijema svih hitnih poziva, bez obzira radi li se o ugrožavanju života, imovine ili okoliša.
Samo je u prošloj godini Centar 112 zabilježio nešto manje od 3 milijuna poziva.
U Sisačko-moslavačkoj županiji prošle godine 167 tisuća poziva na broj 112
Željko Prpić, pročelnik Područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje u Sisku, iznio je statistiku za prošlu godinu.
"Prošle godine smo imali oko 167 tisuća poziva. Broj varira od situacije kakva je na terenu, ovisno imamo li elementarnu nepogodu ili slično", rekao je Prpić.
Broj 112 pokriva sve hitne službe, a u isto je vrijeme potpora i djelovanje svih tijela regionalne i lokalne uprave u prometnim nesrećama, poplavama, požarima, potragama i drugim situacijama u kojima se koordinira djelovanje više hitnih službi.
Osječki broj 112 lani zabilježio 244.623 poziva
Osječka je 112. u 2013. godini zabilježila 244.623 poziva. Pročelnik ureda Cvjetko Obradović kaže da su građani prepoznali važnost ovog broja...
"Najbolje se vidjelo kroz ove elementarne nepogode i ugroze koje su bile na području Osječko-baranjske županije, posebice za vrijeme nadolaska vodenog vala, gdje je i broj poziva u tih nekoliko dana, bio povećan u odnosu na prosjek za otprilike 2500 poziva".
Zlonamjernih poziva bilo je u početku, njihov broj sada je gotovo zanemariv.
"S današnjom statistikom je to stvarno palo u beznačajnu mjeru ispod jedan posto, kako na području Osječko-baranjske županije, tako i na području Hrvatske. Ono što je vrlo bitno, to je statistički manji broj zlonamjernih poziva nego što je ukupno na razini Europske unije", naglašava Obradović.
Riječki centar 112 prima 720 poziva na dan
Županijski centar 112 u Rijeci prosječno prima 720 telefonskih poziva na dan, a tijekom orkanske bure u studenome prošle godine u samo 12 sati primio je čak 5900 poziva, rečeno je na zajedničkoj konferenciji svih službi povezanih s tim centrom, održanoj u povodu 11. veljače - Dana jedinstvenoga europskog broja za hitne službe.
Pročelnik riječkoga područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS) Matko Škalamera istaknuo je da je vrijednost sustava 112 u olakšavanju dojava pozivateljima te mogućnosti zajedničkog koordiniranog djelovanja službi. To su, uz policiju, vatrogasce i hitnu medicinsku pomoć, središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, vojska, ronioci, lovci i drugi.
U Hrvatskoj je sustav 112 uspostavljen 2005. godine. Njime se omogućuje što brža reakcija službi, lociranje pozivatelja u slučajevima potrage, a omogućeno je i primanje poziva na stranim jezicima.
Više od 6 tisuća poziva na stranom jeziku
U Hrvatskoj je 2013. godine bilo nešto više od 2,9 milijuna poziva na broj 112, od čega je 6021 poziv bio na nekom stranom jeziku.
U Županijskom centru 112 u Rijeci 2013. bilo je najviše poziva radi hitne medicinske pomoći, zatim zbog prometne nesreće i vatrogasne intervencije.
Zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić rekao je da su službe vezane uz sustav zaštite i spašavanja izvanredne te da su takvi i pojedinci koji djeluju u njima. To se pokazalo proteklog tjedna, tijekom katastrofalnog nevremena u Gorskom kotaru, rekao je, dodajući kako se kvalitetnim i koordiniranim radom spriječilo da stradavaju ljudi.
Broj 112 dostupan je u svim državama Europske unije. Pozivom na taj broj, koji je besplatan sa svih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka, građani 24 sata na dan mogu prijaviti hitnu situaciju, nesreću ili prijetnju za život, imovinu, okoliš i kulturna dobra.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati