Najposjećenije utakmice u povijesti Eurolige pripadaju navijačima kluba iz susjedstva
Sadržaj nastao u suradnji s: Telemach Hrvatska
EUROLIGA je s razlogom drugo najgledanije košarkaško natjecanje s televizijskim prijenosom u 201 zemlji širom svijeta, nakon NBA-a. Samo u Narodnoj Republici Kini Euroligu prati 240 milijuna kućanstava, navodi Five Reasons Sport Network. U sezoni 2017./2018. prosječna posjećenost ovog natjecanja dosegla je 8780 ljudi, a danas brojke idu i iznad 20 tisuća.
Brojke su se povećale zbog spektakularnih igara klubova, odnosno osamnaest profesionalnih timova, od kojih titulu prvaka drži košarkaški klub Real Madrid Baloncesto. Govoreći o posjećenosti, rekord je ipak crno-bijele boje. Drži ga košarkaški klub Partizan iz Beograda.
Od 10 najposjećenijih utakmica Eurolige sve su Partizanove. Krajem 3. mjeseca ove godine odigrao je utakmicu protiv šampiona Real Madrida. Partizan je odnio pobjedu sa 104:90. Velikoj euforiji prisustvovalo je više od 20 tisuća navijača te je pao novi navijački rekord. To je bila šesta najposjećenija utakmica u povijesti Eurolige, tvrde statističari. Druga utakmica serije doigravanja između ta dva kluba također je završila pobjedom Partizana, no kasnije košarkaši madridskog Reala pobjeđuju dvaput i izjednačavaju na 2-2 u četvrtfinalu Eurolige.
22.567 posjetitelja na najposjećenijoj utakmici
Prva utakmica po posjećenosti navijača Partizana bila je ona iz 2009. godine protiv grčkog velikana Panathinaikosa. Okršaj Partizana i ovog kluba odigrao se pred čak 22.567 navijača. Zanimljivo je da je sadašnji Partizanov trener Željko Obradović tada predvodio grčki klub.
Treba spomenuti i činjenicu da je Obradović donio prvi trofej sadašnjem šampionu Real Madridu, i to prije 30 godina. Najtrofejniji je trener Eurolige, osvojio je devet naslova. Ovi uspjesi bili bi potpuno beznačajni bez Partizanovih navijača koji iz utakmice u utakmicu ruše rekorde gledanosti. Statistički, košarkaški klub Partizan oborio je 10 puta sve rekorde posjećenosti.
S obzirom na veličinu i posjećenost utakmica između Partizana i Real Madrida, one ispadaju visoko posjećene u usporedbi s prosjekom. Njihovi dvoboji datiraju još iz 1980. godine.
Neka velika imena poput Tristana Vukčevića, koji sad igra u Partizanu, počela su svoju karijeru u Real Madridu. Inače, košarkaški klub Partizan izbivao je sa scene 8 godina, a sada se vraća u Euroligu, što je dodatna atrakcija uz već ionako atraktivnu igru.
Ženska Euroliga postala atrakcija
Govoreći o europskoj košarci, porast zainteresiranosti za žensku europsku ligu ne treba zanemariti. Euroliga za žene postigla je svoju najuspješniju sezonu tako što je doživjela nevjerojatan digitalni rast na društvenim mrežama, ostvarujući sve veću popularnost u cijelom svijetu, piše Svjetska košarkaška federacija (FIBA)
U sezoni 2022./2023. ostvarila je više od 3 milijuna reakcija i posjećenosti na društvenim mrežama te 48 milijuna pregleda na videu, prenose iz FIBA-a, što je velik rast u odnosu na sezonu 2021./2022., kada je ostvarila 2 milijuna reakcija i 25 milijuna pregleda.
Tako su Instagram, Twitter i Facebook postali mjesta na kojima ženska Euroliga itekako ima značajnu poziciju. Natjecanja su dosegla čak 500.000 pratitelja na svim kanalima društvenih mreža. Zabilježena je i visoka stopa prometa na web stranici ženske Eurolige koji je prvi put premašio brojku od 2 milijuna.
Statistike kažu da su vrh posjećenosti stranice ženske Eurolige zauzimali posjetitelji iz Turske i Španjolske, no prestigle su ih Sjedinjene Američke Države. Italija je također prvi put pokazala rast posjetitelja i ušla među prvih pet s čak 33 posto posjećenosti. Iz FIBA-e nisu krili zadovoljstvo i ponos što je interes za žensku Euroligu enormno porastao.
Rast se naročito može uočiti prilikom dodjele nagrada ženske Eurolige. Privukli su najveći broj posjetitelja i reakcija na društvenim mrežama i internetu općenito, a u odnosu na proteklu sezonu, vidljiv je porast od čak 76 posto pregleda.
Euroliga se može pratiti narednih 5 godina
Kad su u pitanju hrvatski klubovi, KK Cibona Zagreb osvojila je naslov prvaka Eurolige ‘85. i ‘86. godine, a KK Split je nastavio osvajati između ‘89. i ‘91., dobivši tako tri naslova. To je vrijeme bilo, kako mnogi smatraju, razdoblje kad je hrvatska košarka bila na vrhuncu.
Od ostalih hrvatskih klubova sudionici Eurolige bili su i KK Zadar, Zagreb i Cedevita. Ukupno je Hrvatska u finalu Eurolige bila šest puta, a pet je puta osvojila naslov. Prema uspješnosti po državama, Hrvatska se nalazi na šestom mjestu, a iznad nje su Izrael (6), Rusija (8), Grčka (9), Italija s 13 i Španjolska s 14 osvojenih naslova.
Tijekom godina europska košarka priredila je spektakle i rušila rekorde gledanosti te zbog toga dobila zasluženo mjesto u svijetu. Kako bi se napete utakmice Eurolige mogle neometano pratiti, pobrinuo se Telemach. Ekskluzivno uz EON pakete moguće je pratiti Euroligu narednih pet godina na Sport Klub kanalima koji su dostupni u svim paketima. Korisnici mogu odabrati jedan od tri EON TRIO paketa i tako ne propustiti ni jednu utakmicu ove sezone, a uz Sports Mode mogu pratiti statistiku uživo na svim uređajima.
EON TRIO Premium, najveći EON TRIO paket, nudi više od 210 kanala, od čega 130 u HD rezoluciji te više od 24.000 naslova u Video klubu bez dodatne naknade. Osim na TV-u, EON je moguće gledati i na EON mobilnoj aplikaciji preko koje se može registrirati do 5 uređaja te istovremeno gledati na 3 uređaja. Za sve propuštene utakmice postoji mogućnost vraćanja sadržaja i do 7 dana unatrag.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Telemach Hrvatska u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti