Je li Ryan Reynolds hakirao nogomet?

POSLJEDNJE izdanje Super Bowla, u kojem su Philadelphia Eaglesi svladali Kansas City Chiefse 40:22, bilo je tradicionalno bogato reklamama. Jedna od njih bila je ona velškog Wrexhama, koji se trenutno natječe u engleskoj trećoj ligi. 115 milijuna Amerikanaca gledalo je ples nogometaša velškog kluba s Channingom Tatumom, proslavljenim glumcem.
Wrexham nije bilo kakav engleski trećeligaš jer su momčad 2020. godine kupile dvije holivudske zvijezde - Ryan Reynolds i Rob McElhenney. Wrexham je tada bio u vlasništvu navijača, a njih 95% je na skupštini donijelo odluku o prodaji kluba holivudskom dvojcu. Momčad je od tada do danas napredovala iz pete lige do trenutno trećeg mjesta u trećoj ligi.
Više je ljudi vidjelo Wrexhamovu reklamu nego rekordnu utakmicu Uniteda ove sezone
Dugi niz godina za zaradu u nogometu i stjecanje obožavatelja uvjet je bio pobjeđivanje u utakmicama na najvišoj razini, no Wrexham dobro zarađuje iako se nadigrava s trećeligašima.
Wrexham je reklamom za vrijeme Super Bowla dosegnuo više gledatelja od najgledanije utakmice Manchester Uniteda ove sezone. No tu se ne radi samo o jednom oglasu. U priči o Wrexhamu možemo pratiti što se događa kad marketing preuzme utakmice kao put do nogometnog uspjeha, navodi suosnivač marketinškog servisa Unreasonable Brad Mac.
- Stari model zarade u nogometu: sjajni igrači - pobjede - navijači - prihod - bolji igrači
- Wrexhamov novi model: sjajan sadržaj - globalna pozornost - prihod - bolji igrači - pobjede
Neobrađeni podaci koji su važni i koji dovoljno govore o tome kako Wrexham zarađuje od marketinga:
- Prihod Wrexhama: rast od 100% u 24 mjeseca
- Praćenje na društvenim mrežama: 2.4 milijuna pratitelja (od 50 tisuća u 2021.)
- Doseg dokumentarca: više od 100 milijuna kućanstava
- Pregledi reklame za vrijeme Super Bowla: više od 115 milijuna
Ovo nije samo pametan marketing. To je temeljna promjena u načinu na koji nogometni klubovi mogu graditi uspjeh. 150 godina klubovi su trebali sjajne igrače kako bi privukli globalnu pozornost. Reynolds je dokazao da trebate samo sjajne priče.
Mali klubovi više ne moraju čekati desetljećima da bi postali važni. Trebaju li im pripovjedači više od napadača? Tim kreatora više od trenerskog osoblja? Reynolds nije samo promijenio nogometni marketing. On mijenja DNA nogometa, zaključio je Mac.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati