Gdje ćemo od 2022. gledati HNL? U novom ugovoru spominje se samo jedna televizija
HRVATSKI nogometni savez potpisao je 1. kolovoza prošle godine ugovor s novim medijskim partnerom saveza, kompanijom Endorphin Magine LTD. Svečano potpisivanje ugovora održano je na šibenskom Šubićevcu u poluvremenu finalne utakmice Hrvatskog nogometnog kupa između Lokomotive i Rijeke.
Endorphin se tada obavezao da će počevši s natjecateljskom godinom 2022./23. preuzeti produkcijska i distribucijska prava za sve utakmice u HNS-ovom vlasništvu – uključujući muška i ženska klupska natjecanja, utakmice futsalskih, mladih i ženskih reprezentacija te necentralizirane prijateljske utakmice A reprezentacije.
Jučer smo na Rujevici razgovarali s Damirom Miškovićem, glavnim čovjekom Rijeke i dopredsjednikom Izvršnog odbora HNS-a, kojeg smo pitali kako napreduje dogovor koji je potpisan sa spomenutom kompanijom i što on znači za hrvatske klubove.
"Nova TV prava stupaju na snagu 2022. godine. Sigurno da će donijeti boljitak nogometu. Ako je netko dosad dobivao milijun kuna godišnje, a sada dobije dva milijuna eura, mora mu biti bolje. Nije to novac koji može pokriti budžet da klub bude siguran samo s tim novcem, ali radi se o velikom koraku naprijed. Svi su se mogli prijaviti i dati ponudu, puno smo razgovarali s najvećim kompanijama i onda je došla i najveća ponuda. Svi smo govorili da ćemo teško naći nekoga tko će ovoliko platiti. Bilo je sedam ili osam kompanija koje su se javile, ova je bila najbolja", rekao je Mišković.
Ne zna se gdje ćemo gledati HNL
Mišković je dakle potvrdio ono što je ranije Index prvi doznao, a to je da ugovor stupa na snagu 2022. i da će trajati deset godina. U prvih sedam godina klubovi će dobiti 10 milijuna eura, dok će u posljednje tri godine dobiti 11. Postotak koliko će novca dobiti ovisit će o plasmanu, a dosad su primali oko milijun i pol eura. Ukupna vrijednost ugovora za TV prava za HNL je 103 milijuna eura.
Tvrtka je osnovana krajem veljače u Londonu, dva mjeseca prije objave HNS-ovog natječaja. Kao odgovorne osobe navedeni su Šveđanin Gunnar Winbergh i Britanac David Barry Johnson. Pitali smo Miškovića što kaže na to da je tako mlada tvrtka kupila TV prava za HNL.
"To je opet stvar predstavljanja javnosti. Svaka tvrtka u svijetu koja se nečim bavi će, ako dođe na naše područje, otvoriti novu tvrtku. Nijedna tvrtka nema samo jedno tijelo za cijeli svijet već otvara svoje podružnice. Tako je i ova vjerojatno otvorila. Isto bi napravila i bilo koja druga da dođe. Nismo očekivali ovaj iznos, ali nije to neka luda cifra kad se podijeli po klubovima. U odnosu na raniji ugovor je puno bolje, ali ja mislim da može i još bolje", rekao je Mišković pa pojasnio zašto se već sad ne zna gdje ćemo moći gledati HNL od 2022. godine:
"Definirano je ugovorom, oni imaju vremena. Napravit će se sad komisija i onda oni imaju šest mjeseci od osnivanja komisije da sjednu i dogovore te detalje. Za godinu dana tek počinje emitiranje, nerealno je govoriti ljudima gdje nešto misle prikazivati za godinu i pol unaprijed. Tko zna što se može promijeniti u tom periodu, možda će se sport prikazivati na internetu, možda na televiziji, sve je moguće. Ono što znam je da prema ugovoru imaju pravo koristiti HNTV koji je danas na satelitu, ali preko kojih satelitskih kuća, to će oni odlučiti i nama reći."
Postojeći ugovor se ne može tek tako raskinuti
Nakon što je HNS prodao prava po novom skupocjenom ugovoru, opet se zakotrljala priča o kojoj Index piše godinama, a riječ je o spornim ugovorima HNS-a i tvrtke VOX-nogomet za TV prava za HNL koji su na snazi do 2022. godine.
Od glavnog sponzora lige T-Coma u HNS ulazi 20 milijuna kuna, a klubovi među sobom dijele 12 milijuna kuna. Riječ je o mizernim, skandaloznim uvjetima. HNL je prodan u bescjenje, a klubovi nikada nisu vidjeli sporne ugovore. Pitali smo Miškovića zašto taj ugovor nije raskinut prije vremena, ako je jasno da je štetan za HNL.
"Ne mogu se ugovori raskidati kako mi želimo. Nije to baš tako legalno moguće. Ja bih bio najsretniji da je to krenulo od ovog ljeta, ali ne ide to baš tako. Dok ljudi plaćaju ugovor koji imaju potpisan, ne možemo ga raskinuti, na bazi čega bismo ga raskinuli? Ja bih to drugačije gledao. Prije četiri ili pet godina kad je bio onaj ugovor s T-Comom, nitko se osim njih nije prijavio da dobije ta prava. Kad nema konkurencije, cijena pada i zato je ugovor bio takav. Sada smo postigli da smo podigli cijenu, ali to je realno u biznisu. Ako nema ponuda od nikoga, naravno da će dati minimum, ja bih isto tako napravio", zaključio je Mišković.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati