Esport na konzolama sve popularniji, predvode ga Call of Duty i FIFA 18
RAČUNALA su kao platforma dominirala esport scenom od samih početaka. Kada je započeo ubrzani razvoj globalnog esporta, računala su samo dodatno ojačala svoju vodeću poziciju, a ostale platforme sve više su zaostajale. Međutim, sada se i to mijenja. U prva četiri mjeseca 2018. pogledano je 95 posto više sati esporta na konzolama u odnosu na isti period prošle godine, prenosi tvrtka Newzoo. To je više od 20 milijuna sati.
>Luka "Perkz" Perković ponosni je vlasnik novog rekorda
>Igru koja je zaludila svijet igra više od 125 milijuna igrača
Zašto osobna računala dominiraju svijetom esporta, vrlo je zanimljivo pitanje, ali odgovori i ne toliko. Umrežavanje računala u lokalne mreže ili LAN-ove omogućavalo je većem broju igrača da se međusobno natječu. Konzole su se mijenjale iz generacije u generaciju dok su osobna računala bili naši vjerni pratioci cijelim tim putem, samo se povremeno mijenjala verzija operativnog sustava. Konzole su kasnile i u povezivanju na internet, gdje su osobna računala napravila posljednju veliku prevagu u 21. stoljeću.
Igre za konzole dolazile su na disku i nakon što su puštene u prodaju, nisu bile podložne dodatnom balansiranju i dorađivanju. Ta mogućnost je na računalima bila dostupna od povezivanja na internet. Nisu tada zakrpe i balansiranja izlazila svaka dva tjedna, ali poboljšavale su iskustvo igranja i natjecanja. Sve to konzole su morale nadoknaditi u posljednjih desetak godina. I čini se da napokon uspijevaju.
Esport na konzolama oduvijek postoji, ali sada se puno lakše nosi s konkurencijom. Različite iteracije PlayStation 4 i Xbox One konzola dovoljno su hardverski moćne. Call of Duty serijal je od punokrvnog PC naslova postao esport za konzole, i to najpopularniji u toj kategoriji. EA Sports je krenuo s konkretnim ulaganjima u esport sustav oko FIFA igara te danas imamo FIFA eWorld Cup, najvažnije natjecanje za sve igrače FIFA-e, a na sličnom je putu i Konami. Halo serijal godinama je držao esport na Xboxu. Ne smijemo zaboraviti ni Supre Smash Bros., Street Fighter, Tekken...
>Pogledajte kakve golčine zabijaju majstori u FIFA-i 18
Sportske simulacije uvijek su se na konzolama osjećale kao kod kuće, a sada je došlo vrijeme da osjećaj postane obostran. NHL, NFL, NBA, MLS i brojne europske nogometne lige pokrenule su vlastita esport natjecanja koja se igraju upravo na konzolama. Iako su zasad uglavnom ograničene i podijeljene, uskoro će činiti čitav esport sustav temeljen na sportskim simulacijama i potpomognut bogatom sportskom industrijom. Teško da će eMLS jednog dana postati League of Legends Championship Series ili uživati popularnost Dote 2 ili CS:GO-a, ali stotine takvih manjih i povezanih liga mogle bi stvoriti moćan sustav.
Fortnite Battle Royale, Rainbow Six Siege i Rocket League pokazuju i kako bi cross-platform igranje moglo funkcionirati u esportu. Igrači su se oduvijek željeli natjecati jedni protiv drugih neovisno o platformi, a uz današnje tehnološke napretke i malo suradnje između vodećih kompanije, i to bi se uskoro moglo u potpunosti ostvariti. Barem dok streamanje igara iz clouda ne postane stvarnost, a onda će samo o vama ovisiti hoćete li igrati s mišem, tipkovnicom, kontrolerom ili nečim drugim.
>Možete li zamisliti igranje videoigara bez računala i konzola?
U ovom kontekstu treba napomenuti i kako esport na mobilnim platformama ubrzano raste pa se tako među 10 najgledanijih esport sadržaja na YouTubeu nalaze Rules of Survival, Mobile Legends: Bang bang i Arena of Valor. Popularnost Clash Royalea nije potrebno ni isticati, kao ni to da je Hearthstone također dostupan na mobilnim platformama. Na kraju, sve je to esport i može se pronaći za svakog ponešto. Odlične su to vijesti za industriju koja će sada preko svih dostupnih platformi odgajati esport publiku od malih nogu. Preko mobilnih igara i YouTube videa pa sve do vrhunskih i kompleksnih esport naslova na računalima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati