Aleksandra Dojčinović: Igrajte se! Moda nije znanstvena fantastika
JEDNA od naših najuspješnijih dizajnerica, Aleksandra Dojčinović koja stoji iza brenda LEI LUO by Alex, u utorak 20. studenog održava svoju šestu po redu samostalnu modnu reviju u Kockici, kultnoj zagrebačkoj zgradi na Prisavlju.
Znakovito je da Dojčinović reviju seli tamo u godini kada su kockice (odnosno kvadratići) značajan nacionalni simbol i kada su nepovratno postale dio hrvatskog identiteta i svega onoga što Aleksandra kao samostalna izvoznica promovira posljednjih nekoliko godina. No to je tek dio simbolike na koju se dizajnerica naslanja. Nova kolekcija, naime, u potpunosti je futuristička priča, a sirov i pomalo industrijski interijer Kockice upravo je savršena podloga za Aleksandrine nove vizije. Taj sudar prošlosti i budućnosti, savršeno skrojenog i nedovršenog, modernog i retro, u rohbau interijeru jednog od najprepoznatljivijih simbola Zagreba obećava večer za pamćenje.
Uoči revije s dizajnericom smo napravili kratak, ali sladak intervju u kojem nam je otkrila što nam je pripremila u novoj kolekciji za proljeće i ljeto 2019., a razgovarali smo i o trendovima te modi općenito i dobili nekoliko odličnih modnih savjeta.
Kako ste izabrali lokaciju za svoju novu reviju?
Dugo smo je priželjkivali, privlačila me ta priča da se iz centra malo preselimo u jedan zagrebački kvart, da malo oživimo i tu scenu jer, na koncu, svi mi odrasli u gradu smo kvartovski klinci.
Kako teku pripreme za ovako veliku reviju?
Tako da jedva stignem ručati. Kad malo bolje razmislim, da mi nije moje Dijane Pavković, pitanje je bi li itko iz mog tima, uključujući i mene, ijedan dan prije revije uspio objedovati. Ove velike pripreme su odrađene puno prije revije, u danima uoči peglaju se samo finese, ali i njih ima mnogo i oduzmu nam cijeli dan. Uvijek mi je najveća panika da nekog ne zaboravimo pozvati, nadam se da ni ovaj put nismo.
Gdje pronalazite inspiraciju za svoje kolekcije?
U zanimljivim ženama, pogotovo onima koje susrećem na svojim putovanjima i zadive me lakoćom kojom nešto nose. Inspirira me nečija karizma i uspjeh, no često neku ideju dobijem sasvim neočekivano i slučajno. Najvažnije je da finalna priča bude povezana u jedno i da se kreacije nadograđuju jedna na drugu, a to je u ovom poslu vrlo zahtjevna zadaća, pa brojni modeli koje dizajniram na kraju niti ne završe na pisti jer se taj put jednostavno ne uklapaju.
Tko su vam dizajnerski uzori (ako ih imate)?
Elsa Schiapparelli, Jeanne Lanvin, Coco Chanel... Volim proučavati biografije dizajnera koji su sinonim za modu, a koji su stvarali u jednom sasvim drugačijem vremenu.
Što donosite u svojoj novoj kolekciji?
Nešto malo drugačije. Napravila sam taj jedan mali odmak od romantike, ne u smislu da će komadima nedostajati ženstvenosti, naprotiv, već sam ovaj put jednostavno romansirala futurizam. Spojila metalik i eleganciju, šljokice s mini haljinama i špic ramenima, sve prate i divne cipele s našim potpisom, nakit, ali i jedna posebna haljina, koju ću predstaviti u off programu. Riječ je o unikatu s mojim potpisom, haljini izrađenoj od tkanine od koje se inače izrađuju luksuzne Barissol svjetiljke, a koja nakon revije ide u njihov muzej u Francusku.
Kada će kolekcija biti dostupna u prodaji?
Uvijek predstavljamo kolekcije za sezonu unaprijed, ova je za naredno proljeće i ljeto, što znači da će se u prodaji naći u veljači iduće godine.
Vodite li se trendovima ili se držite vlastitog stilskog potpisa pri kreiranju svojih kolekcija?
Trendovi su relativan pojam. Ono što ja danas predstavljam na pisti je nešto što sam osmislila godinu ili dvije prije kada sam birala prve tkanine, a ovo što osmišljavam sada ću predstaviti tek iduće godine. Moda se danas toliko brzo mijenja da je trendove gotovo nemoguće pratiti, a nije ni potrebno u toj mjeri da vas to oduzme. Bitno je definirati svoj stil, držati se toga i dozvoliti si povremene izlete u modno nepoznato. Ja volim da su moje kreacije posebne, ali nosive. Avangarda nije moj stil, barem nije bila do sada.
Kada smo već kod trendova, koji su po vama najveći trendovi ove zime?
Predimenzionirano je trend već par sezona. Jedan takav dobar kaput odlična je investicija volite li slojevito. Puno je životinjskih i kariranih uzoraka, ali i mnoštvo toga u vječnim bojama devine dlake i pudera, što je sigurno nijansa sezone.
Koji su vaši osobni favoriti za ovu sezonu? Što ćete vi nositi?
Naše Lei Lou sakoe i kapute s trapericama i običnim bijelim t-shirtom.
Tko su vaši kupci? Kako izgleda tipična Lei Lou žena?
Različite žene naše iste haljine nose na potpuno različite načine. To znači da će neka coolerica našu crnu haljinicu odjenuti na tenisice i otići na kavu, a isti će model neka dama kombinirati sa salonkama za poslovne prilike. Ta multifunkcionalnost naših kreacija jedan je od razloga zašto nam se klijenti uvijek vraćaju, a nosivost je za mene uvijek bila polazišna točka kada sam kreirala.
Znamo da ste jako popularni i izvan Hrvatske i da vas nose svjetske zvijezde. Kako ste uspjeli ostvariti takav internacionalni uspjeh?
U svjetskim razmjerima to je hvale vrijedan pokušaj da s ovako malog tržišta pokušam nešto napraviti, a u našim to je uspjeh. Dugo smo imali želju oprobati se i na tom planu, krenuli smo sramežljivo, međutim, neke su se stvari poklopile, naše su haljine zapele za oko pravim ljudima i otud tako lijepe vijesti. Ne planiramo na tome stati, ali ne sanjarim o tome da Lei Lou jednog dana postane svjetski poznat brend. Meni je dovoljno pojavljivati se u društvu najboljih, da moje haljine nose sjajni, uspješni i karizmatični ljudi i da se njihov odabir potom pohvali u relevantnim časopisima, a hoće li nas to jednog dana dovesti do nečeg velikog, o tom potom. Nije ni John Pemberton, kad je izumio Coca-Colu, sigurno mislio da je to nešto revolucionarno, kad ono...
Imate li neki poslovni savjet za mlade hrvatske dizajnere?
Često me to pitaju. Nema univerzalnog savjeta jer je svačiji put drugačiji. Bitno je ostati realan i ne biti lakovjeran jer ne postoji besplatna večera. Nitko vam ništa neće darovati.
Za kraj, kada biste našim čitateljicama mogle dati samo jedan modni savjet, koji bi to bio?
Da se igraju. Moda nije znanstvena fantastika.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati