Modni intervju: Upoznajte Ivanu Rusan Ibrahimpašić iz Koncepticha
Foto: Ana Mrđen za Konceptich
IAKO svi misle kako Hrvati ništa ne rade, samo ljenčare i nisu poduzetni, mi smo zapazili osobu koja je višegodišnjim trudom i upornošću postigla vrlo mnogo i to ne samo za sebe, nego za cijelu malu zajednicu ljudi s kojima već dugo vrlo uspješno surađuje i stvara ugodnu atmosferu i fenomenalne ideje.
Govorimo o Ivani Rusan Ibrahimpašić, osobi koja je osnovala hrvatski web shop KONCEPTICH, gdje je uspjela okupiti 15-tak mladih nada hrvatskog modnog dizajna ( Sonja Lamut, Aba Drvar Tomičić, Morana Krklec, Irena Vučinić, Andrea Cmrečki, Zvijezdana Ivić, Kornelija Herman...).
Povodom lansiranja web shopa organizirali su i event koji će se održati 13. veljače u zagrebačkom klubu The Best kako bi svim uzvanicima pružili uvid u rad hrvatskih mladih dizajnerskih nada.
Pročitajte intervju s Ivanom Rusan Ibrahimpašić, organizatoricom ovog projekta i upoznajte novi zanimljivi projekt u Hrvatskoj.
1. Kako ste došli na ideju izrade web shopa?
Sve je krenulo na način da sam ja istraživala po Internetu i čitala razne članke, forume I blogove, te sastavljala listu dizajnera čiji radovi su mi se svidjeli i koje sam htjela kupiti. Shvatila sam da postoje ljudi koji rade izuzetno dobre i kvalitetne stvari, ali su ostali na prodaji preko Facebooka. Čim sam shvatila da ja u želim sudjelovati u tome da im na neki način pomognem, ideje su išle jedna za drugom, no moj najveći strah bila je reakcija prve osobe, prve dizajnerice, a to je bila Irena Vučinić, dizajnerica nakita. Što sam više razgovarala s dizajnerima, počela sam vjerovati da će to biti jako dobra stvar, ali trebalo je tu posložiti jako puno stvari, da sve ispadne kako treba, no svi su reagirali jako dobro, pa mi je to dalo poticaj za dalje. Ispalo je da ljudi traže svoje mjesto na kojem će prodavati, svoju priliku da se predstave na tržištu i pokažu svoje radove, ali na neki posebno organizirani način i ja sam im odlučila dati tu priliku.
2. U sklopu web shopa bit će uključen i blog. Tko će ga voditi i na kojim temama će se bazirati?
Da, osim web shopa, stranica će sadržavati i blog koji će voditi Ana Mrđen koja je ujedno i moja desna ruka. Blog će se ažurirati na dnevnoj bazi, a fokus bi bio na hrvatskoj priči ( moda, putovanja, preporuke...) Želimo stvarati, ne kopirati, promovirati Hrvatsku. Konceptich je primarno fokusiran na kreativnost, individualnost i mjesto koje će stvoriti prilike za mlade stvaraoce. Dogovorena je i suradnja s Isabellom Rakonić, mladom hrvatskom blogericom, a surađivat ćemo na temelju linkanja, preporuka, ona će nositi naše stvari i prezentirati ih kroz naš blog.
3. Kako ste se odlučili na ovaj neobičan naziv svog projekta?
Nakon mog dugogodišnjeg rada na tom projektu, suprug je nakon nekog vremena prelistao moje bilježnice i papire, te me počeo ispitivati o tome što ja to zapravo tako dugo radim, a ja sam mu odgovorila da je to „moj mali konceptić“, nakon čega sam taj zanimljivi naziv ostavila i službeno. No, nikako ne želim da se Konceptich naziva concept store jer mi nismo to, mi surađujemo s mnogim tvrtkama koje rade vizualni dio, dakle dizajn, programiranje i slične stvari, surađujemo svi zajedno i tako činimo jednu zajednicu.
4.Kako će Konceptich točno funkcionirati?
Kod nas u Hrvatskoj tek kreću te neke web shop zajednice, tako da konkurencija nije prevelika, no mi ni ne želimo biti klasični web shop, od samog početka smo se vodili za time da budemo drugačiji, samim eventom koji će se odvijati u Bestu pokazujemo publici da smo posebni, želimo postati mjesto koje će pomoći mladim dizajnerima da se profiliraju u nešto veće, pomoći im s proizvodnjom i prodajom. Nije nam cilj gomilanje stvari, nego ćemo preferirati stvari koje su relativno nosive, dakle da stvari iz naše ponude ljudi mogu nositi svakodnevno, u svim prilikama, da to ne budu samo neke modne instalacije koje je lijepo vidjeti, ali nisu nosive. Cilj nam je predstaviti publici radove hrvatskih dizajnera, pomoći mladim ljudima da izađu iz te neke anonimnosti, ali i prodati proizvod.
5. Kakvi su vam ciljevi i planovi za budućnost?
Cilj nam je dugoročna suradnja kroz koju će s vremenom i sami dizajneri imati koristi. Naravno da sam svjesna toga da su karakteri različiti i da ćemo tek vidjeti kako će se ljudi snaći u ovim ulogama, no meni je bitno da se poštuje dogovor do kraja. Bitno mi je da nas ljudi upoznaju i da im se približimo (zato će na našoj web stranici postojati posebni profili svih nas koje će svi moći vidjeti). Veliko priznanje Konceptichu je to što je dobio bespovratna sredstva Europske banke za obnovu i razvoj, a to znači da su i oni u osnivanju našeg projekta vidjeli nešto pozitivno, a to je svakako broj povećanja zaposlenih, povećanje i napredak proizvodnje dizajnerskih radova. Za sada smo fokusirani samo na područje Hrvatske, no ulaskom u Europsku Uniju svakako planiramo krenuti i u osvajanje vanjskog tržišta. Ono što ja želim je stvoriti jedan prepoznatljivi brend i svaka sljedeća suradnja s novim zainteresiranim ljudima obavezno mora proći kroz moje ruke jer mi je kod osobe najbitniji talent, upravo sam po tom kriteriju i birala ljude s kojima trenutno surađujem.
6. Što mislite, koji je recept za uspjeh?
Mislim da mnogi ljudi imaju divne ideje, ali se nažalost boje riskirati. No, bez te neke doze svjesnosti da moraš sve isprobati i riskirati nema ničega. Upornost i volja su vrlo bitni faktori svakog uspjeha, a ako daš sve od sebe, pa čak i ako sve na kraju propadne, nećeš si ništa moći predbaciti jer ćeš znati da si se maksimalno potrudio. Za svaku suradnju je vrlo bitno međusobno povjerenje, dobra komunikacija, te puno vremena i strpljenja, osobito ako se radi o velikim projektima poput našeg.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati