Waymo tvrdi da su njihovi robotaksiji zapanjujuće sigurni

TVRTKA Waymo prošlog je mjeseca objavila nove sigurnosne statistike, pohvalivši se da je njezina flota autonomnih vozila do lipnja prešla 96 milijuna milja. Rezultati su, na prvi pogled, impresivni. Waymo tvrdi da je vjerojatnost da će njihova vozila sudjelovati u nesrećama s teškim ozljedama čak 91 posto manje u usporedbi s prosječnim ljudskim vozačem, piše Futurism.
Većina nesreća nije Waymova krivnja
To ne znači da incidenata nije bilo. Između sredine veljače i sredine kolovoza ove godine, vozila u vlasništvu Googlea sudjelovala su u 45 nesreća prijavljenih vlastima. Međutim, kako ističe portal Understanding AI, "velika većina ovih nesreća očito nije bila Waymoova krivnja, uključujući 24 nesreće u kojima Waymo uopće nije bio u pokretu i još sedam u kojima je Waymo udaren straga od strane drugog vozila."
Zanimljivo je da su tri nesreće uzrokovali putnici koji su naglo otvorili vrata bez provjere, ozlijedivši pritom biciklista ili vozača skutera. U jednom je slučaju Waymovom vozilu otpao kotač. Drugim riječima, čini se da u mnogim slučajevima krivnja nije ležala na tehnologiji autonomne vožnje.
Sigurniji pristup od AI chatbotova
Sve u svemu, Waymovi podaci sugeriraju da su Waymovi robotaksiji iznenađujuće sigurni - možda i puno sigurniji nego što im se pripisuje. The Atlantic povlači zanimljivu paralelu: Waymoov pristup umjetnoj inteligenciji pokazao se znatno sigurnijim od chatbotova poput OpenAI-jevih, koji masovno šire dezinformacije, dovode korisnike u opasne krize mentalnog zdravlja, pa čak i potiču tinejdžere na samoubojstvo.
"Volim ljudima reći da bi, da je Waymo radio kao ChatGPT, mnogi bili mrtvi", izjavio je za magazin Bryant Walker Smith, stručnjak za autonomne automobile sa Pravnog fakulteta Sveučilišta Južne Karoline.
Daleko ispred Tesle i Cruisea
Waymoov sigurnosni rekord također se ističe u usporedbi s izravnom konkurencijom. Tesla, koja pokušava konkurirati Waymu sa svojim robotaksijima u Austinu i San Franciscu, dugo je na lošem glasu zbog problematičnog softvera za pomoć vozaču, koji se povezuje s desecima smrtnih slučajeva i stotinama sudara. U prvom mjesecu rada, Teslina flota od desetak vozila prešla je samo 7.000 milja i prijavila tri nesreće.
Ništa bolje nije prošao ni Cruise u vlasništvu General Motorsa. Bivši Waymoov konkurent doživio je kolaps nakon što je jedno od njegovih vozila zarobilo ženu i vuklo je šest metara. GM je na kraju obustavio projekt krajem 2024. godine i otpustio većinu osoblja.
"Waymo se kretao najsporije i najpromišljenije", rekao je Smith za The Atlantic.
Postoje i razlozi za oprez
Unatoč pozitivnim statistikama, postoje razlozi za skepticizam. Waymova vozila su pažljivo održavana i znatno novija od prosječnog automobila na cesti. Zabilježeni su i brojni slučajevi nepredvidivog ponašanja, od ignoriranja ručnih signala građevinskih radnika do sudara s robotima za dostavu.
Važna napomena je i da autocestama smiju voziti samo Waymoovi zaposlenici, što je potvrdio glasnogovornik tvrtke. Vožnja autocestom nosi znatno veće rizike od gradskih ulica. Uz to, Waymova vozila su skuplja za rad od klasičnih taksija i često im treba dulje da stignu na odredište.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati