Uskok odbacio kaznenu prijavu u slučaju podizanja ocjena Milanovićevom sinu
USKOK je odbacio kaznenu prijavu u slučaju podizanja ocjena sinu predsjednika Zorana Milanovića, javlja Jutarnji list.
Podsjetimo, Jutarnji list je u srpnju 2022. objavio kako je predsjednikova supruga Sanja Musić Milanović izvršila pritisak na ravnateljicu zagrebačke Klasične gimnazije Zdravku Martinić-Jerčić kako bi se već zaključene dvije ocjene njezinog mlađeg sina, nakon gotovo tjedan dana od završetka škole, iz četvorki promijenile u petice.
Milanovićevom sinu su šest dana od zaključivanja podignute ocjene iz matematike i latinskog jezika pa je na kraju prošao s 5.0. Ravnateljica Martinić-Jerčić tvrdila je kako nije bilo pritisaka te da ni jedan roditelj nije tražio da se njegovom djetetu promijeni zaključena ocjena.
Profesorica matematike rekla da je bila pod pritiskom ravnateljice
Međutim, profesorica matematike je ubrzo za Telegram izjavila kako je upravo pod pritiskom ravnateljice podigla ocjenu Milanovićevom sinu. "Ja sam u tom razredu zaključila ocjene 20. lipnja. Potom me u četvrtak, 23. lipnja, ravnateljica pozvala na razgovor s njom i pedagoginjom, vezano za žalbe roditelja iz tog razreda. Bila je riječ o neslužbenim žalbama roditelja na neke situacije iz mog rada, iz nastave.
Ravnateljica i pedagoginja na tom su mi sastanku ukazale što bih trebala promijeniti, na čemu bih trebala poraditi. Rekle su da neke stvari očito treba popraviti, da na neke stvari treba paziti i da ćemo od iduće godine pripaziti i biti oprezniji s radom. Razgovor je time završio.
Nakon toga ravnateljica me ponovno poziva na razgovor u ponedjeljak, 27. lipnja. Tada razgovaramo samo ona i ja. Govori mi da je sada došla i pismena žalba predsjednikove supruge mailom i da su ponovno navedene sve iste primjedbe koje su i ranije bile izrečene. Govori mi da očito nije bio dovoljan prijašnji razgovor i da se radi o predsjednikovoj supruzi, čiji je utjecaj neupitan. Nakon toga ravnateljica je od mene tražila da promijenim ocjene.
Za troje učenika koji su imali zaključenu ocjenu 4 tražila je da im se zaključi 5. Rekla je i da, ako se to ne dogodi, znamo da će doći inspekcija, ne samo meni nego i školi. Da će pročešljati cijelu školu, a da to nikako ne želimo jer znamo koji će biti ishod inspekcije", ispričala je.
Objavljen i mail
Iz Ureda predsjednika su tada proslijedili i mail koji je Musić Milanović poslala ravnateljici:
"Poštovana gospođo Martinić-Jerčić,
ovime Vas i pisano obavještavam o mnoštvu nepravilnosti koje su vezane uz rad predmetne nastavnice matematike, a koje su uzrokovale zakidanje djece za nastavno gradivo, a potom i za ocjene.
Ukratko ću ih pobrojati:
- Izostanak predmetne nastavnice matematike zbog pripreme za stručni ispit u trajanju od nekoliko tjedna, bez osigurane zamjene.
- Pisana provjera po njezinom povratku na nastavu za neodržano gradivo, odnosno za cca 20% održanoga nastavnog gradiva.
"Zadatak iz testa imao grešku"
- Greška pri postavljanju zadatka u pisanoj provjeri, koju rješava davanjem novog zadatka (za koji mi Vi ravnateljice kažete da nastavna profesorica matematike kaže da nije novi, nego da su samo nove brojke u zadatku, što je naravno novi računski zadatak), a čime oduzima oko 10 minuta od ukupnog vremena i diskriminira učenike koji su pisali tu grupu (5-7 minuta trebalo je mojem sinu da bude siguran da je zadatak krivo postavljen i postavi upit predmetnoj nastavnici matematike, 1-2 minute trebalo je predmetnoj nastavnici matematike da ustanovi grešku i zada nove brojke koje će biti moguće izračunati i dodatne 2-3 minute učenicima za novi izračun, sto je raspon od 8 do 12 minuta). Navodi da su mogli dodatno pisati provjeru pod velikim odmorom, učenici to nisu naveli. Treća strana nije bila prisutna.
- Odlazak na godišnji odmor dana 17. lipnja 2022., na dan kada imaju predzadnji sat matematike.
- Neodržani puni zadnji sat nastave na kojem samo zaključuje ocjene i pušta ih doma nakon 20 minuta, o čemu postoji zapis kod osiguranja o vremenu ulaska u automobil, a to mogu i osobno potvrditi jer sam u 13:40 bila doma kad je moj sin došao iz škole koja mu je trebala trajati do 14 sati. Napominjem da to radi, odnosno ne pruža mogućnost ispravka zadnji sat i čak ih na pola nastavnog sata pušta doma usprkos činjenici da na predzadnji sat na kojemu bi možda dozvolila ispravak nije došla jer je bila na godišnjem odmoru.
"U testu bilo gradivo koje nije ispredavano"
- Ponudila je trima učenicima da pišu za odličnu ocjenu test iz cjelokupnog gradiva matematike, koje uključuje i gradivo koje nije ispredavala ni ona, niti zamjena, jer škola nije uspjela osigurati zamjenu. Neispredavano gradivo kojega je pismeno provjerila i zbog čega je i nastala ova situacija, odnosno, čisto matematički gledano, aritmetički prosjek za vrlo dobar. I dalje ostaje potpuno nejasno kako je moguće dozvoliti pisanu provjeru gradiva za koje nije održana nastava, odnosno kako je moguće tu ocjenu računati u prosjek na isti način kao i ocjene za koje je nastava održana u punom obimu. Neuzimanjem ocjene iz provjere u izračun zaključne ocjene, ocjene za gradivo koje nije održano zbog višetjednog izostanka predmetne nastavnice matematike i nepronalaženja zamjene za vrijeme njezina izbivanja kod mojega bi sina dovelo do aritmetičkog prosjeka ocjena za odličan. Dakle, osim što je zakinut za znanje, zakinut je i za ukupnu ocjenu iz istoga razloga, višetjednog izostanka predmetne nastavnice matematike s nastave bez osigurane zamjene.
Uz to, predmetna nastavnica matematike nije dala tijekom cijele godine niti jednu ocjenu iz zalaganja, čime šalje jasnu poruku da se ne treba truditi i raditi. Razredniku je, kako mi je sam rekao, rekla da bi trebala dati ocjenu ili ocjene iz zalaganja jer se moj sin, kao jedan od rijetkih, zalaže. Ali nije. Ravnateljica mi je rekla da taj element ocjenjivanja više nije nužan. Iako ocjena iz zalaganja nije nužna, nego preporučljiva, jasno govori o odnosu prema trudu i zalaganju učenika.
"Ne tražim da se ocjena zaokruži na odličan"
Uz sve gore navedeno, a svjesna da se brojnim učenicima dižu ocjene, nije mi jasan ovakav stav ne samo predmetne nastavnice matematike nego i cijele stručne službe koja svjesna svih nepravilnosti ne čini ništa osim daljnjeg zakidanja učenika. Zašto postoje dvostruki kriteriji u istoj školi, zašto se nekima izlazi u susret dizanjem ocjena, a u ovom slučaju se svjesno grubih pedagoških propusta i dalje zakida i kažnjava učenike!? Želim biti jasna da niti jednom nisam ni usmeno, a niti sada pismeno zatražila da se ocjena zaokruži na odličan, samo tražim objašnjenje za sve uočene nepravilnosti koje učenike zakidaju kako u znanju, tako i ocjenama, a za što nisu krivi i na što nisu mogli utjecati ni oni, niti mi roditelji.
Napominjem da nisam išla na razgovor s predmetnom nastavnicom matematike jer je razrednik rekao da za time nema potrebe u ovom trenutku i da će on razgovarati.
Na brojne pedagoške propuste predmetne nastavnice matematike, pravodobno i u više navrata, upozoravala sam usmeno od listopada 2021. godine i razrednika i stručnu suradnicu pedagoginju.
U iščekivanju Vašeg pisanog odgovora kao odgovorne osobe kako za zakonitost rada škole u cjelini, tako i za rad nastavnika koji u njoj rade, srdačno Vas pozdravljam."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati