Uprava HŽ-a: Hitno završite istrage nesreća i osmislite mjere za dodatnu sigurnost vlakova
Tekst: I.Kri.
Foto: Nikša Stipaničev (Cropix)
NAKON cijelog niza nesreća koje su se dogodile na željezničkim prugama diljem Hrvatske proteklih mjeseci, najbolje što su smislili na sastanku ministra Božidara Kalmete i predstavnika HŽ-a bilo je hitno dostavljanje planova.
Tako je nakon sastanka s ministrom predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovac potpisao zaključak sa nekoliko kratkoročnih mjera. Na sastanku je zaključeno kako su "posljednja zbivanja" loše utjecala na dojam korisnika o sigurnosti željezničkog prometa.
Posebne mjere dodatne sigurnosti prometa
U sedam dana tvrtke koje rade u Holdingu moraju dostaviti plan posebnih mjera dodatne kontrole sigurnosti prometa te prijedlog mjera za podizanje radne i tehnološke discipline i pojačani nadzor održavanja mobilnih i stabilnih kapaciteta. Uz to, moraju se žurno dovršiti i sve istrage izvanrednih događaja. Kao zadnji zaključak navedeno je kako su tvrtke dužne do 20. siječnja izraditi program nabave novih mobilnih kapaciteta u sljedećih pet godina.
Podsjetimo, posljednji incident na hrvatskim prugama dogodio se u ponedjeljak kada se na kolodvoru u Capragu s lokomotive putničkog vlaka razletio transformator. U nedjelju je kompozicija teretnog vlaka iskliznula iz tračnica na pruzi Knin-Šibenik kod mjesta Perković. Navodno se to dogodilo zato što je 30-ak godina starom vagonu puknula osovina. Jedan od vagona se tada prevrnuo te je umjetno gnojivo prosuo po travi.
Deseci nesreća na hrvatskim prugama
Prije toga pamte se nesreće u kojima je bilo mrtvih i ozlijeđenih osoba. Najveća je bila ona koja se 25. srpnja prošle godine dogodila u Rudinama kada je nagibni vlak iskliznuo iz tračnica. U toj je nesreći bilo šest poginulih i desetak ozlijeđenih osoba. Za nju je, navodno, bio kriv retardant koji je nestručno posut po pruzi pa se vlak na nizbrdici nije mogao zaustaviti.
Nakon te nesreće, došla je i ona u Rijeci gdje su prilikom iskliznuća teretnog vlaka ozlijeđene četiri osobe. Posljednja nesreća se dogodila na kolodvoru u glavnom kolodvoru u Zagrebu kada se vlak zaletio u grudobran, a ozlijeđeno je 60-ak osoba. To su samo oni najveći incidenti prošle godine, a onih manjih je bilo još na desetke. Protiv ponavljanja takvih događaja su se Ministarstvo i HŽ odlučili boriti "hitnim programima".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati