Tvrtka sina Luke Bebića zabilježila porast dobiti od 598 posto otkad je HDZ na vlasti
Tekst: I.Ka.
Foto: Marko Miščević/Cropix
TVRTKA B1 Plakati, čiji je suvlasnik Ante Bebić, sin predsjednika Hrvatskog Sabora Luke Bebića, zabilježila je od 2003. godine, otkako je HDZ došao na vlast, rast prihoda 128 posto, a dobiti 598 posto.
B1 Plakati specijalizirana su tvrtka za oglašavanje u zatvorenim prostorima i na plažama, a njihove su oglasne površine uglavnom u domovima zdravlja, bolnicama, dječjim vrtićima, školama, državnim tvrtkama i mnogim drugim.
B1 Plakati ostvarili su 2003. prihod u iznosu 9,3 milijuna kuna, a 2008. godine 21,2 milijuna kuna. Dobit te tvrtke 2003. iznosila je skromnih 1,4 milijuna kuna, a 2008. godine 9,7 milijuna kuna. Ukupno su B1 Plakati od 2003. do 2008. godine ostvarili 31 milijun kuna dobiti!
B1 posluje s Croatia osiguranjem, HPB-om, Hrvatskom poštom i Inom
Upućeni iz oglašivačke branše strelovit rast B1 Plakata povezuju s utjecajem moćnog Luke Bebića na tvrtke u vlasništvu države ili lokalne samouprave, kao i na državne i lokalne institucije koje B1 Plakatima daju oglasne površine ili da se oglašavaju na tim površinama. Osim institucija u vlasništvu državne ili lokalne samouprave, B1 Plakati posluju i s velikim brojem državnih tvrtki. Od najutjecajnijih na popisu klijenata su Croatia osiguranje, Hrvatska poštanska banka, Hrvatska pošta i Ina.
U tom je kontekstu uspjeh B1 Plakata dosta nalik uspjehu Fimi Medije u vlasništvu Nevenke Jurak, bliske prijateljice Mladena Barišića, prijatelja bivšeg premijera Ive Sanadera. Fimi Media također je dobivala poslove uglavnom od državnih tvrtki, i to otkako je HDZ došao na vlast. Poslovi tvrtke Nevenke Jurak sada su predmet i istrage Uskoka.
U oglašivačkim krugovima priča se da su političari i ministri HDZ-a urgirali kod gradonačelnika, načelnika općina i direktora tvrtki da moraju raditi sa B1 Plakatima. U nekoliko državnih tvrtki kojima smo poslali upit priznali su nam da posluju sa B1 Plakatima.
U HP-u tako kažu da su sa B1 Plakatima ugovorili zakup oglasnih površina, tisak i postavljanje plakata te da su tu tvrtku izabrali u otvorenom postupku javne nabave. No, vrijednost ugovora nisu naveli.
Antu Bebića povezuje se i s tvrtkom Spektar produkcija
Croatia osiguranje pak nije sa B1 Plakatima sklopilo ugovor nakon javnog nadmetanja jer ta državna tvrtka nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.
“Tvrtka B1 plakati za Croatia osiguranje obavlja poslove oglašavanja na benzinskim crpkama i u veterinarskim ustanovama. Riječ je o 920 površina na agregatima i 280 površina na ulazima u benzinske crpke. Oglašavanjem je obuhvaćeno 255 benzinskih crpki u Hrvatskoj”, kažu iz CO.
U HPB-u suradnja s tvrtkom B1 Plakati ugovorena je radi oglašavanja i promocije proizvoda i usluga banke u interijerima zdravstvenih ustanova, javnog prijevoza, poslovnih zgrada i fakulteta, piše Bussines.hr.
“HPB i B1 Plakati surađuju nekoliko posljednjih godina, a ugovori o poslovnoj suradnji s agencijom sklapani su na temelju pojedinačnih projekata te na godišnjoj razini, ovisno o potrebi”, navode u HPB-u.
Antu Bebića povezuje se i s tvrtkom Spektar produkcija, koja od državnih tvrtki dobiva poslove snimanja i prikazivanja plaćenih televizijskih priloga. Spektar produkcija ugovorila je s HAC-om emitiranje plaćenog priloga u vrijednosti 700.000 kuna u slabo gledanim emisijama poput Novca ili Automotiva koje se prikazuju na Novoj TV.
"U Hrvatskoj se može sve oprostiti osim uspjeha"
Reagirajući na ove navode, u ime tvrtke B1 Plakati, Pleon Partner nam je proslijedio integralnu verziju intervjua sa suvlasnikom tvrtke Antom Bebićem u kojem stoji da je tvrtka B1 Plakati osnovana 1998. godine te da je misija tvrtke "postavljanje oglasnih površina na mjestima gdje se ciljana skupina već nalazi po prirodi samog prostora". Bebić dodaje da su od nule izmislili i razvili devet projekata.
Osim u Hrvatskoj tvrtka uspješno djeluje u BiH i u RS. "Trenutno intenzivno radimo i pokušavamo se pozicionirati na tržištima EU", kazao je Ante Bebić. Na pitanje da je tvrtka dobivala poslove prvenstveno od državnih tvrtki i institucija i to zahvaljujući Luki Bebiću, Ante Bebić kaže da je od 2003. do 2009. godine udio u ukupnom prihodu B1 Plakata od strane državnih tvrtki institucija manji od 5 posto. "Ja sam manjinski suvlasnik, a zanimanje "nekih ljudi" samo potvrđuje da se u Hrvatskoj sve može oprostiti osim uspjeha", kazao je Bebić.
"Ne surađujemo s političarima"
Bebić je kazao da se u njihovoj branši poslovi ne "dobivaju", nego klijenti temeljem rezultata i uspješnosti prošlih kampanja naručuju nove. "Za razliku od većine medija, tvrtka B1 Plakati nikada nije sudjelovala u predizbornim kampanjama sa svojim oglasnim površinama. Tako da ne surađujemo sa političarima", naglasio je Bebić.
To što jedino njihova tvrtka ima "ulaz" u vrtiće, škole, zdravstvene ustanove, objašnjavaju da su se Plakati "prvi i jedini dosjetili kako riještiti problem nekontroliranog lijepljenja raznih plakata i uništavanja zidova čekaonica domova zdravlja te ovaj novi i do tada neviđeni sistem klip-klap panoa ponudili smo svakom domu zdravlja ponaosob."
Oglasne površine B1 Plakata nalaze se u preko 400 najvećih ljekarni u RH, zatim u preko 100 veterinarskih stanica, u poslovnim tornjevima, na benzinskim postajama, na ogledalima u trgovinama. "Sve u svemu pričamo o preko 20.000 oglasnih površina koje se nalaze tamo gdje ih potencijalni kupci mogu višekratno i dugotrajno gledati i percipirati poruku", kazao je Bebić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati