Tesla gubi utrku s konkurencijom: Tržišni udio pao na najnižu razinu u osam godina

TRŽIŠNI udio Tesle u SAD-u pao je u kolovozu na najnižu razinu u gotovo osam godina jer su američki kupci birali električna vozila iz sve veće ponude konkurenata umjesto zastarjele ponude koju nudi tvrtka izvršnog direktora Elona Muska, prenosi Reuters.
Pad ukazuje na prijetnju koju predstavljaju proizvođači automobila koji povećavaju poticaje za električna vozila u teškom razdoblju za autoindustriju. Analitičari očekuju da će rast prodaje električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama potrajati do rujna, a zatim pasti kad poticaju isteknu, čime će se povećati financijski pritisak na Teslu i druge proizvođače automobila.
Na vrhuncu je Tesla držala 80% tržišta
Tesla, koja je nekoć držala više od 80% američkog tržišta električnih vozila, u kolovozu je činila 38% ukupne prodaje električnih vozila u SAD-u, prvi put da je pala ispod granice od 40% od listopada 2017. godine, kad je povećavala proizvodnju Modela 3, svog prvog automobila koji se proizvodio serijski .
Dok drugi proizvođači automobila predstavljaju nove električne modele, Tesla je usmjerila pozornost na izgradnju robotaksija i humanoidnih robota, odgađajući i otkazujući planove za jeftinije električne modele.
Velik dio Tesline valuacije od bilijun dolara oslanja se na taj segment. Upravni odbor tvrtke je u petak predložio paket plaće za Muska u vrijednosti od bilijun dolara koji je, uz ostale operativne prekretnice, vezan uz rast vrijednosti Tesle na 8,5 bilijuna dolara tijekom sljedećeg desetljeća.
Zasad Teslin osnovni automobilski posao ostaje njezin glavni izvor zarade. Njezin posljednji novi model bio je pickup Cybertruck, predstavljen 2023. godine. No nije postigao uspjeha njezinog sedana srednje klase Model 3 ili SUV-a srednje klase Model Y. Tesla je osvježila Model Y, nekoć najprodavaniji automobil na svijetu, no promjene nisu ispunile očekivanja prodaja pada drugu godinu zaredom.
Pad je započeo pojavom Mustanga Mach-E
"Znam da se pozicioniraju kao tvrtka za robotiku i umjetnu inteligenciju. Ali kad ste automobilska tvrtka, ako nemate nove proizvode, vaš će udio početi padati", rekla je u intervjuu za Reuters Stephanie Valdez Streaty, direktorica u Coxu.
Cox ima potpunije podatke za srpanj, kad je Teslin tržišni udio pao na 42% s 48,7% u lipnju. Pad je bio najoštriji od ožujka 2021. godine, otprilike u vrijeme kad je Ford lansirao svoje električno vozilo Mustang Mach-E, prema Reutersovoj analizi.
Muskov desničarski politički angažman i povezanost s predsjednikom Donaldom Trumpom također su naštetili brendu. Musk je ove godine pomogao usmjeravati Trumpove napore da smanji i preoblikuje američku vladu, ali je u svibnju napustio administraciju te se posvađao s republikanskim predsjednikom.
U kolovozu se Teslin rast usporio na 3,1%
Prodaja novih električnih vozila skočila je u srpnju za više od 24% na mjesečnoj razini, na 128.268, prema podacima Coxa, potaknuta skorim istekom poticaja od 7500 dolara za električna vozila i privlačnim ponudama. Tesla je zabilježila rast prodaje od 7% na 53.816, iako joj je tržišni udio pao. U kolovozu se Teslin rast usporio na 3,1%, dok je tržište poraslo za 14%.
Godinama je Tesla, kao tržišni lider, mogla brzo povećavati prodaju i naplaćivati premijsku cijenu za svoja vozila, što joj je omogućilo ostvarivanje velikih profita. No uz slabljenje prodaje i mnoštvo konkurenata, Tesla je posljednjih godina morala snižavati cijene, čime je smanjila svoje marže i zabrinula ulagače.
Pad udjela otkriva Teslin sve teži izbor: poticati prodaju višim, za profit pogubnim poticajima za kupce ili održavati profit i odustajati od tržišnog udjela. Srpanjski podaci pokazali su da konkurencija prestiže Teslu. Hyundai, Honda, Kia i Toyota ponudili su veće poticaje od Tesle i povećali prodaju električnih vozila između 60% i 120%, povećavši i tržišni udio.
Bez predujma i s nultom kamatom
"Ti proizvođači s dugom tradicijom svi imaju koristi od tog osjećaja hitnosti i mogu ponuditi privlačne ponude za svoja vozila - i to funkcionira. Mislim da ćemo vidjeti taj zamah i kroz rujan", rekla je Streaty.
Natjecanje s Teslom postalo je žestoko. Dok je prošlog mjeseca tražio automobil za svakodnevnu upotrebu, Topojoy Biswas, 41-godišnji radnik u tehnologiji iz okolice San Francisca, dočekan je nizom ponuda, uključujući nultu akontaciju i nultu kamatnu stopu, od raznih prodavača električnih vozila.
Umjesto Toyote Camry na koju je u početku bacio oko, Biswas je kupio Volkswagen ID.4, VW-ovu konkurenciju Modelu Y, privučen privlačnom leasing cijenom i ponudom besplatnog brzog punjenja. Volkswagenova prodaja porasla je u srpnju za više od 450% u odnosu na prethodni mjesec.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati