Šef Zračne luke Split: Pojavila se poruka, hakeri traže novac. Zna se i tko su
PREDSJEDNIK uprave Zračne luke Split Lukša Novak je kazao kako se radi o ozbiljnom hakerskom napadu.
"Prvo nismo znali što se dogodilo"
"Mi smo sinoć u 19:30 imali pad sustava. Prvo nismo znali što se točno dogodilo, trebalo je određeno vrijeme da naši stručnjaci utvrde da se dogodio ozbiljan hakerski napad. Naše službe su praktički cijelu noć radile i sad u ovom trenutku rade. Sinoć smo imali osam stručnjaka, a jutros je taj broj povećan na desetak osoba koje rade na normaliziranju rada zračne luke.
Međutim mi smo noćas donijeli odluku, bez obzira na to što sustavi i dalje ne rade, da ćemo raditi na klasični stari način. To smo odlučili u dogovoru s kompanijama koje su nam poslale liste putnika. Danas imamo planirano preko 80 zrakoplova i negdje oko 25.000 putnika. Trenutno nemamo neka značajnija kašnjenja", rekao je Novak.
"Pojavila se poruka, traže pregovore o isplatama"
"Što se tiče hakerskog napada, on je ozbiljan, a pojavila se i poruka u kojoj se traži na neki način pregovaranje o mogućim isplatama, no stav vlade RH i Zračne luke je taj da pregovori ne dolaze u obzir te zbog toga pokušavamo pronaći druge načine kako što prije osposobiti sustav", rekao je Novak i dodao kako se kroz poruku u sustavu o pregovorima upravo pojavilo ime grupe Akira koja je preuzela odgovornost za hakerski napad.
„Stoje li oni iza toga ili netko drugi s istim imenom, to sada ne možemo znati. Mi nastavljamo raditi, mi smo obavijestili sve službe koje su zadužene za ovu vrstu napada", rekao je Novak.
Dodao je kako je većina putnika od sinoć poletjela, tek je mali dio letova, dodao je, bio otkazan.
Ne zna iznos štete
Na pitanje jesu li osigurali smještaj putnicima, Novak je objasnio kako je to posao kompanija s kojima su putnici letjeli. Nije mogao procijeniti iznos štete dok još traje kriza.
"Još se nije normaliziralo stanje"
Zamjenik direktora splitskog aerodroma Pero Bilas kazao je kako se stanje još nije normaliziralo, ali i kako nema većih kašnjenja. Naglasio je kako stručni timovi rade na oporavljanju sustava za koji im treba određeno vrijeme. Kada će se to točno dogoditi - još uvijek ne znaju.
"S obzirom na to da nemamo podršku informatičkog sustava, još uvijek radimo ručno prijave za let, to je ovaj dio procesa prihvata i otpreme putnika koji je složeniji. A proces dolazaka putnika je bitno jednostavniji i on se odvija bez poteškoća.
Što se tiče prijava na let, njih radimo ručno. Pojačali smo radnu snagu i to za sada ide jako dobro. Do sada smo u slijetanju odradili 19 zrakoplova, na putu je još osam, poletjelo je za sada 14 zrakoplova, a prosječno kašnjenje je negdje oko 15 minuta.
Danas ukupno imamo 90 velikih komercijalnih zrakoplova i desetak general avijacije. Ako zadržimo ovaj tempo, nadamo se da neće biti nikakvog preusmjeravanja letova na alternativne destinacije. Za sad ide jako dobro, nadamo se da će tako ostati do kraja dana", rekao je Bilas.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati