Rezultati američkih maturanata u matematici i čitanju na povijesno niskim razinama

REZULTATI učenika završnih razreda srednjih škola u SAD-u iz matematike i čitanja nastavili su višegodišnji pad te se spustili na rekordno niske razine na nacionalnim testovima, pokazuju novi podaci objavljeni u utorak. Rezultatski pad je započeo i prije izbijanja pandemije koronavirusa koja je poremetila obrazovanje, a nastavio se do danas.
Postojala je nada da će do 2024. godine, kada su posljednji testovi američkih učenika provedeni, biti znakova oporavka. Umjesto toga, rezultati su najnovija potvrda raširenih izazova s kojima se suočavaju američke škole i učenici, piše The Washington Post.
Stabilni rezultati kod najboljih učenika
Prosječni rezultati pali su na najniže razine otkako su trenutačne verzije tih testova prvi put provedene, kako u matematici tako i u čitanju, a isto se dogodilo i s rezultatima najslabije uspješnih učenika. Samo su učenici na samom vrhu pokazali stabilne rezultate.
Rekordno visokih 45 posto maturanata ostvarilo je rezultat "ispod osnovne razine" u matematici. Oni na osnovnoj razini, primjerice, trebali bi biti u stanju "primijeniti statističko zaključivanje u organiziranju i prikazu podataka te u čitanju tablica i grafikona". To znači da je gotovo polovica maturanata završila srednjoškolsko obrazovanje bez tih i drugih vještina.
Gotovo 30 posto maturanta bilo je ispod osnovne razine u čitanju, što je također rekord. Najmanje uspješni učenici zabilježili su prosječan rezultat od 224, što je 25 bodova manje od rezultata koje su postigli njihovi vršnjaci 1992. godine.
"Rezultati su na povijesno su niskim razinama, a padovi koji su započeli prije više od desetljeća se nastavljaju. Na ovaj trend upozoravao je moj prethodnik, a i njegov prethodnik na to je upozoravao, a sada i ja upozoravam na ovaj trend", rekao je Matthew Soldner, vršitelj dužnosti ravnatelja Instituta za obrazovne znanosti, istraživačke i podatkovne grane Ministarstva obrazovanja.
Podaci su reprezentativni za cijelu zemlju
Rekao je da ovi rezultati znače kako je samo otprilike 30 posto maturanta sposobno raditi na razini fakultetskog studija iz matematike i čitanja. Testovi su provedeni od siječnja do ožujka 2024. u državnim i privatnim školama i reprezentativni su za naciju u cjelini.
Trideset i pet posto maturanata ostvarilo je rezultat "napredan/uspješan" u čitanju, a 22 posto bilo je na razini "uspješan" u matematici - standardima koji su često teži za dosegnuti od onih na državnim testiranjima, ali predstavljaju ono što istraživači smatraju da bi učenici trebali znati do završetka srednje škole.
Savezni dužnosnici nisu pokušali objasniti razloge za ove rezultate ni za trendove. Soldner je, primjerice, rekao da nije siguran jesu li rezultati maturanata u odnosu na povijesne razine sniženi zato što manje učenika odustaje od škole, što bi značilo da u skupini testiranih ostaje više slabije uspješnih učenika.
Trumpova administracija, međutim, često ukazuje na takve podatke s testova kao dokaz da obrazovni sustav podbacuje i nude ih kao dokaz da bi Ministarstvo obrazovanja trebalo biti ukinuto. Izvršna uredba iz ožujka koja traži zatvaranje ministarstva posebno se pozvala na podatke iz ovih testova.
Više kontrole za savezne države
U izjavi u utorak, ministrica obrazovanja Linda McMahon rekla je da rezultati "potvrđuju razoran trend" do kojeg je došlo "unatoč tome što se godišnje troše milijarde na brojne programe K–12": "Zato smo predsjednik Trump i ja predani vraćanju kontrole nad obrazovanjem saveznim državama kako bi one mogle reformirati i odgovoriti na jedinstvene potrebe svake škole i svakog učenika".
Trumpova administracija predložila je da se saveznim državama omogući više kontrole nad time kako troše dio saveznih sredstava, iako je također od Kongresa zatražila smanjenje ukupne potrošnje na te programe. Dužnosnici nisu iznijeli detalje o tome kako bi ta promjena ili ukidanje Ministarstva obrazovanja poboljšalo rezultate testiranja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati