Povijesni dan za Istru, otvorena nova cijev tunela Učka. "Neće se dodatno plaćati"
POVIJESNI je dan za prometno povezivanje Istre i ostatka Hrvatske: druga cijev tunela Učka svečano je otvorena večeras, nakon nekoliko godina vrlo složenih radova. Puštanje druge cijevi tunela u promet znači da je Istra napokon povezana punim profilom autoceste s ostatkom Hrvatske, što je iznimno važno i za stanovnike i za turiste.
Promet novom cijevi bit će dopušten od sutra, a stara cijev uskoro se zatvara zbog obnove.
Započeo je zabavni program u kojem sudjeluju plesači i Halubajski zvončari.
Biskup porečki i pulski Ivan Štironja je blagoslovio novu cijev tunela. "Zamoljen sam, ne samo da blagoslovim ovaj tunel, kako čusmo, nego i da blagoslovim sve radove koji će se dogoditi", rekao je.
Premijer Plenković kaže da je malo toga ostalo reći o tehničkim podacima. "No, 13. rujna je značajan i po sjednici vlade u Puli na kojoj smo donijeli političku odluku da se dovrši Istarski ipsilon i napravi druga cijev tunela Učka", rekao je Plenković.
Istarska županija je najrazvijeniji dio Hrvatske, rekao je i dodao da u vladi nije bilo dileme o tome da Hrvatska i Istra zaslužuju dovršenje ovog projekta.
"S velikim optimizmom gledam na sljedeće dvije godine. Obnovit ćemo staru cijev i ona će na početku iduće turističke sezone izgledati kao ova nova. Nakon toga će nam trebati još godina dana da se naprave dva vijadukta i dionica do Matulja", rekao je Plenković.
"Do kraja ovog desetljeća ćemo riješiti sve ono što je Hrvatskoj strateški prioritet i dovesti u istu ravninu sve razvojne potencijale Hrvatske", rekao je Plenković nakon nabrajanja svih infrastrukturnih projekata koji bi idućih godina trebali biti dovršeni.
Zahvalio je braniteljima, svima koji su sudjelovali u građenju i ljudima u ministarstvima.
"Velik je ovo dan za Istarsku i Primorsko-goransku županiju, velik je ovo dan za Hrvatsku", rekao je.
Ministar prometa Oleg Butković kaže da je "malo ovakvih trenutaka koji vam ostanu urezani za cijeli život". Jedan je izgradnja Pelješkog mosta, drugi je nova cijev tunela Učka. I on, poput Miletića, zahvaljuje Plenkoviću.
Najavio je radove na potpunoj integraciji Istre u hrvatske autoceste.
"Ovo je zaista velik trenutak i pothvat", rekao je.
Zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić čita poruku Zlatka Komadine. Zahvalio je svima koji su sudjelovali u izgradnji druge cijevi koja je simbol prosperiteta.
"Neka tunel Učka bude simbol jedinstva i napretka", poručio je.
Komadina zbog zdravstvenih razloga nije mogao doći.
Istarski župan Boris Miletić kaže da je na današnji dan narod Istre dobio poziv za priključenje matici. "Želim vrlo jasno poručiti... Ovo nije financijska odluka vlade, ovo je koncesijski projekt, ali ovo je politička odluka vlade na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem i hvala mu na tome", rekao je Miletić.
"Treba govoriti istinu, a istina je samo jedna", rekao je.
Dario Silić, generalni direktor Bina Istre, kaže da "ovaj projekt nije samo tehničko čudo" nego i simbol zajedništva. Kaže da je ovaj tunel, zajedno s poprečnim tunelima, najduži podzemni tunel u Hrvatskoj.
"Ovo je most između zajednica", rekao je.
"Nećemo dodatno naplaćivati novu cijev tunela. Također kreće obnova stare cijevi", rekao je Silić i najavio da će nova cijev biti zatvorena da sljedećeg ljeta.
Screenshot: HRT
Počeo je program, Radojka Šverko pjeva himnu. Očekuje se prelet Krila oluje.
Upravo je stigao Plenković, očekuje se da će uskoro krenuti svečano otvaranje.
Svečano otvorenje druge cijevi tunela Učka je u 18 sati. U svečanosti će sudjelovati i Andrej Plenković.
Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala.
Ti tehnološki napredni pristupi omogućili su brzo i učinkovito izvođenje radova unatoč brojnim izazovima, kao što su složena geološka situacija i zahtjevi za minimalnim utjecajem na postojeći promet.
Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika. Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi.
"Radovi su trajali tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva, a jedan od većih izazova bilo je više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev", kaže direktor Bina Istre Dario Silić.
Na puno povezivanje čekalo se 60 godina. Promet kroz tunel Učku se do sada odvijao dvosmjerno, kroz jednu cijev, koja je puštena u promet 1981. godine, a prva ideja o probijanju zabilježena je još 1864. Nova cijev duga pet kilometara omogućit će brži protok vozila i usklađivanje s europskim sigurnosnim standardima. Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Sv. Roka i Male Kapele.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati