Novoj TV istječe nacionalna koncesija. Traži novu, ali ima konkurenta

VIJEĆE za elektroničke medije (VEM) danas je potvrdilo da je otvorilo dvije ponude za televizijsku koncesiju na nacionalnoj razini. Zaprimljena je ponuda dosadašnjeg koncesionara Nove TV, ali i ponuda tvrtke Digital Takeover j.d.o.o., kojoj je direktor i osnivač Igor Stažić.
Novoj TV nacionalna je koncesija na rok od 15 godina bila dodijeljena u travnju 2010., a krajem siječnja s te televizije Hini su potvrdili da pripremaju ponudu te da vjeruju da će nakon raspisanog natječaja s rokom za ponude do 17. veljače dobiti novu koncesiju.
Lani izrečene kazne Novoj i RTL-u
VEM je lani izrekao prekršajne naloge od 100.000 eura Novoj TV i RTL-u Hrvatska zbog kršenja prijelazne zakonske odredbe prema kojoj su nakladnici u 2023. morali najmanje 2.5 posto ukupnog godišnjeg bruto prihoda osigurati za djela hrvatskih neovisnih proizvođača, a od lani se primjenjuje odredba prema kojoj to iznosi najmanje pet posto.
Osim toga, hrvatski medijski regulator izdao je i prekršajni nalog od 6630 eura i odgovornim osobama (čelnicima uprava) Nove TV i RTL-a zbog kršenja navedene zakonske odredbe te je naložio tim televizijama da u 2024. nadoknade iznos koji su prethodne propustili uložiti u djela hrvatskih neovisnih proizvođača.
Prema Zakonu o elektroničkim medijima (ZEM), nakladnici koji ne postignu opseg udjela audiovizualnih djela hrvatski neovisnih proizvođača moraju svake godine povećavati udio tih djela sukladno kriterijima i načinu utvrđenom pravilnikom VEM-a.
Pritom VEM uzima u obzir nakladničke obveze informativnog, obrazovnog, kulturnog i zabavnog značaja prema gledateljima. Ispunjenje programskih uvjeta jedan je i od najvažnijih kriterija u dodjeli nove koncesije.
Nova TV: Imamo u cilju promovirati i zastupati interese hrvatskog programa
"Prilikom ocjenjivanja programa, ocjenjuje se posebno informativni program s obzirom na način proizvodnje i količinu relevantnih vijesti koje ponuđač nudi u svojem programu te odabir samih tema, a vezano uz iskazani javni interes", isticalo se u obavijesti VEM-a.
U ocjenjivanju ostalih dijelova programa, kako se navodi, vodit će se računa o pluralizmu medija i raznovrsnosti sadržaja te će se procjenjivati kvaliteta programa, kreativnost, originalnost i korisnost toga programa za pojedinca i zajednicu.
S Nove TV ponudili su i odgovor na pitanje namjeravaju li povećavati udio djela hrvatskih neovisnih proizvođača te hoće li ove godine zadovoljiti zakonom propisanu odredbu o tom udjelu od 5 posto ukupnog godišnjeg bruto prihoda.
"Prema poslovnom i programskom planu te sukladno Zakonu o elektroničkim medijima, Nova TV ima u cilju i u narednom razdoblju promovirati i zastupati interese hrvatskog programa proizvodnjom u vlastitoj i nezavisnoj produkciji, prikazivati europska audiovizualna djela te najkvalitetnija neeuropska djela najvećih svjetskih distributera", zaključili su s Nove TV.
Digital Takeover osnovan u travnju 2019.
S druge strane, ponudu za koncesiju predala je i tvrtka koja dosad nije sudjelovala u emitiranju televizijskog programa na nacionalnoj razini.
Ponuditelj Digital Takeover - jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću za promidžbu, nakladničku djelatnost i usluge - osnovano je u travnju 2019. sa sjedištem u zagrebačkoj Pašmanskoj ulici. Temeljni kapital društva je, kako se navodi u sudskom registru, 10 kuna, a osnivač i direktor te tvrtke je Igor Stažić.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati