Najpoznatija svjetska ribarnica se seli na novu lokaciju
SVAKODNEVNO, već više od 80 godina na ribljoj tržnici Tsukiji u Tokiju ili ribljem "Wall Streetu", kako je nerijetko nazivaju, okupljaju se kupci i prodavači iz Japana i cijelog svijeta, a godišnje se ondje "obrne" oko četiri milijarde dolara. No 11. listopada gradske vlasti konačno će je preseliti na drugu lokaciju.
Novogodišnje dražbe tune na Tsukiji su postale velika turistička atrakcija, a i one dnevne privlačne su turistima, gastroturistima, japanskim majstorima sushija i zapadnim chefovima. Poznato je da tu tržnicu dnevno posjeti više od 40.000 ljudi.
S globalnim porastom utjecaja japanske kuhinje Tsukiji je u svijetu dobio posebno mjesto, zbog čega je njezina selidba na drugu lokaciju postala globalna vijest.
No Tsukiji ipak nastavlja s radom u četvrti Toyosu, nekoliko kilometara od izvorne lokacije, gdje su joj namijenjene tri velike zgrade. Nakon brojnih peripetija tržnica se premješta jer su gradske vlasti ocijenile da ima zastarjelu opremu i da nije izgrađena u skladu s protupotresnim pravilima. Trebala je biti premještena još u studenome 2016., no u posljednji su trenutak otkrivena oštećenja i na mjestu premještaja u Toyosu, što je još jednom odgodilo akciju o kojoj je odluka donesena još prije nekoliko desetljeća.
Buna među ribarima
Preseljenju su se najviše protivili ribari i trgovci, zbog čega je odlučeno da na staroj ribarnici ostanu kiosci sa svježom ribom, a najveći prodavači sele u Toyosu gdje će se održavati i poznate dražbe.
Tržnica Tsukiji je osnovana 1935. po uzoru na tradicionalne ribarske "uogashi" tržnice. Na njoj je dosad svake godine prodano više ribe nego na bilo kojem drugom mjestu u svijetu.
Ondje je prodana i najskuplja riba na svijetu. Samo jedan primjerak plavorepe tune 2013. je prodan za rekordnih 1,76 milijuna dolara. Kupac je bio Kiyoshi Kimura, predsjednik tvrtke Kiyomura i vlasnik poznatog lanca sushi-restorana "Sushizanmai".
Novogodišnje dražbe plavorepe tuna, koje se održavaju nakon prvih ulova početkom godine tradicionalno su medijski vrlo popraćen događaj. Svake godine privuku stotine tisuća znatiželjnika. Naime, Japanci smatraju da kupnja skupocjenog komada ribe na početku godine nosi sreću i ostalih 12 mjeseci.
Dražbe će se i dalje održavati, svakog jutra od 4.30 i trajat će oko sat vremena, ali ne pred svima, već u posebnim zatvorenim prostorima, a turisti će ih moći pratiti iza staklenih pregrada.
Japanci godišnje konzumiraju oko 80 posto sve ulovljene tune u svijetu, a po procjeni UN-a količina ove vrste ribe u moru je u posljednjih 20 godina zbog pretjeranog izlova pala za više od 15 posto.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati