Marks & Spencer povlači se iz Hrvatske
Foto: Avenue Mall; Tablica: Poslovna.hr
BRITANSKA modna marka Marks & Spencer nakon osam godina na hrvatskom tržištu zatvorit će svih 5 trgovina, zbog komercijalne neisplativosti, piše Lider.
Posljednjih pet godina ta tvrtka u Hrvatskoj posluje s gubitkom. Prema podacima Poslovne Hrvatske, Marks&Spencers je prošle godine zabilježio prihod od 30,5 milijuna kuna, a istodobno je generiran gubitak od 6,5 milijuna kuna.
U 2010. prihodi su iznosili nešto manje od 37 milijuna kuna, da bi već sljedeće godine pali na oko 30 milijuna. Tvrtka nije uspjela ostvariti pozitivno poslovanje, a najveći gubitak iskazan je 2012. - 10,6 milijuna kuna.
Izvor: Poslovna.hr
"Nakon temeljite analize morali smo donijeti tešku odluku o zatvaranju pet trgovina u Hrvatskoj u siječnju 2016. jer nisu komercijalno isplative. Odluka nije donesena olako i svjesni smo koliko ona utječe na naše zaposlenike i potrošače u Hrvatskoj. Predano radimo kako bismo podržali naše zaposlenike tijekom ovog procesa", objasnili su iz kompanije koju vodi Robert Swannell.
Svih 35 djelatnika s prvim danom 2016. godine ostaje bez posla, no neki od njih ipak su dobili mogućnost rad nastaviti u trgovinama te tvrtke u drugim zemljama poput Rumunjske i Velike Britanije.
Ova je trgovina u Hrvatskoj otvorena u zagrebačkom Avenue Mallu, Arena Centru, West Gateu i Kaptol centru te u riječkom Tower Centru. Marks & Spencer je u Hrvatsku došao 2007., i to zahvaljujući grčkom zastupniku tvrtki Marinopoulus. Ta je tvrtka u Hrvatsku, osim britanske odjevne marke, dovela američku modnu marku Gap te francuski kozmetički lanac Sephoru, a obje su franšize kod nas već zatvorile svoja vrata.
Marinopoulus je 2010. godine najavljivao dolazak američkog lanca Starbucks u Hrvatsku, provodile su se i selskcije za zapošljavanje, no od toga se vrlo brzo odustalo pod izgovorom da "Hrvati kavu piju sjedeći, a ne u hodu". Mnogi su nagađali da je dio razloga i loš standard hrvatskih građana. Britanska matica tvrtke Marks&Spencers još 2011. godine otkupila je 50-postotni hrvatski udio od grčkih partnera te je tako stekla potpuno vlasništvo nad svih pet trgovina. Iako se nagađalo da će u tom trenutku slijediti jača marketinška ekspanzija brenda i pozicioniranje na tržištu, to se nije dogodilo zbog loših poslovnih rezultata.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati