M San Grupa imala dobiti od gotovo 21 milijun kuna. To je znatno manje nego ranije
DOMAĆI i regionalni distributer i proizvođač elektroničkih uređaja i opreme M San Grupa prvo je polugodište završio s dobiti nakon poreza od gotovo 21 milijun kuna, što je 37,7 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuje financijsko izvješće te grupe o kojemu su izvijestili u utorak.
Poslovni prihodi M San Grupe u prvoj polovici ove godine porasli su za 13,2 posto u odnosu na lani, ili na 1,42 milijarde kuna, što je pratio i porast poslovnih rashoda od 14,2 posto, na 1,38 milijardi kuna.
"Ovo je u skladu s poslovnim planom"
Komentirajući poslovanje, predsjednik uprave M San Grupe Miroslav Huzjak ističe da su unatoč svim ekonomskim i geopolitičkim izazovima u prvom polugodištu 2022. ostvarili rast prihoda te da je to u skladu s poslovnim planom kompanije.
"Grupa je ušla u strateški nova područja distribucije gdje se očekuju visoke stope rastu u narednim godinama, a istodobno smo zadržali vodeću poziciju distributera u Hrvatskoj te rasli u svim zemljama regije", dodaje u izvješću Huzjak.
Po poslovnim divizijama najveći su rast u prvoj polovici 2022. ostvarili na vlastitim brendovima, i to najviše na klima uređajima, u čemu Huzjak kaže da su kao grupa lider na tržištu.
Rast su imali i na malim kućanskim aparatima, televizorima te u prodaji bijele tehnike i dizalicama topline, za kojima napominje stalno raste potražnja, uslijed porastom cijena energenata.
Lagani pad prodaje prijenosnih računala
S druge strane, za diviziju klasične distribucije potrošačke elektronike i IT proizvoda Huzjak iznosi da imaju lagani pad prodaje u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine, kao i na prijenosnim računalima, što su i očekivali zbog velikih isporuka u prvoj polovici lanjske godine, što je bilo potaknuto pandemijskim uvjetima poslovanja i života.
Potražnja za desktop računalima, monitorima i printerima pak raste u 2022. zbog, kako tumači, vidljivog rasta ulaganja poduzeća u uredsku opremu.
U izvješću Huzjak se uz ostalo osvrće i na "zelenu diviziju" koju razvijaju u tri dijela - električni bicikli, romobili i motocikli, pri čemu bicikle i proizvode u Hrvatskoj, a razvijaju i solarne sisteme za čime je također potražnja u porastu.
Ulažu i u razvoj mladih kadrova koje zapošljavaju izravno po završetku studija, ali ističu i da primjerice u logistici zapošljavaju i iz drugih zemalja.
"Rad svih, posebno stručnih kadrova, postaje sada značajno skuplji, što treba uzeti u obzir kod planiranja troškova", kaže Huzjak, poručujući da su svjesni i novih izazova poput inflacije i dramatičnog porasta cijene energenata, što je također utjecalo na povećanje troškova poslovanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati