Lijepa priča nedjeljom: Mladi Slavonac napravio je apsolutno genijalan stol, morate ga vidjeti
Foto: Modulos
POKRETANJE proizvodnje u Hrvatskoj, s obzirom na loše uvjete poslovanja, ne čini se baš kao dobra ideja, no Matej Grozdanović, konstruktor Modulosa – modularnog stola koji se može slagati prema karakteristikama prostora, odlučio se upravo na taj korak.
Matej Grozdanović je iz obitelji koja se desetljećima bavi drvom. Pradjed, djed i otac su stolari, a na ideju za ovaj proizvod došao je iz potrebe. Živi kao podstanar, što podrazumijeva i češća seljenja. Bio mu je potreban kvalitetan stol na kojem bi držao računalo, gadgete i imao nekakvo rješenje za silne kablove. S obzirom na to da su se bave drvom, takav stol mogli su sami napraviti, no problem je što kada bi se taj stol morao preseliti u novi stan. Bi li odgovarao dimenzijama? Odgovor je pronašao u modularnom stolu.
Nakon dvije godine rada na razvoju Modulosa, ovih dana pokrenuta je i kampanja na Kickstarteru, kojom se želi prikupiti 30 tisuća dolara kako bi se startala proizvodnja.
"Tijekom Kickstarter kampanje bit će moguće naručiti razne kombinacije modula, od samo jednog modula s pripadajućim nogama koji može poslužiti kao mali stolić ili noćni ormarić pa sve do velikih radnih stolova koji se sastoje od 8 ili 10 modula s pripadajućim nogama. Pritom će cijene tijekom Kickstarter kampanje biti znatno niže od krajnje tržišne, a Hrvatima će se omogućiti naručivanje ograničenih količina uz još povoljniju cijenu, pa tako možete naručiti set od 6 modula s pripadajućim nogama za 649 dolara, ili set od 8 modula za 799 dolara", kaže Matej.
Amerikanci zainteresirani za ulaganja
Za sada ne traže investitore, jer žele proizvod testirati kroz ovu kampanju, no interes postoji i to čak iz SAD-a. No Matej, koji je iz Batrine, mjesta u Brodsko-posavskoj županiji, kaže da proizvodnja mora ostati u Hrvatskoj.
"Ako kampanja bude uspješna, pokušat ćemo maksimalno odraditi sami kroz ulaganje novca koji uprihodimo. Idemo korak po korak, bez zalijetanja. Imali smo već nekoliko zainteresiranih ljudi iz SAD-a koji su bili spremni na investiciju, no htjeli smo prije toga testirati proizvod na tržištu i ako se pokaže uspješnim u slučaju investicije osigurati što bolje uvjete, kao i daljnju kontrolu nad projektom - jedna od ključnih stavki je da proizvodnja Modulosa od punog drveta mora ostati u Hrvatskoj, uz naravno iznimno visoki standard kontrole kvalitete", kaže Matej.
U projekt je kao suosnivač i direktor za prodaju i logistiku uključen i Ezra Nazareth, Amerikanac s velikim menadžerskim iskustvom. Osim njega, u projekt su uključeni i Matejeva djevojka Katarina Galić, te otac Dražen, koji je stup proizvodnje. Podršku im daje i Panonski drvni centar kompetencija koji kao projekt financiran novcem EU radi na povećanju konkurentnosti proizvođača.
"Dio teama je i Ezra, koji je ujedno i partner u Modulosu. Ezra mi je inače prvo bio klijent za kojega sam radio usluge dizajna, nakon čega smo popričali o Modulosu i uskoro i ostvarili partnerstvo i otvorili tvrtku u SAD-u koja će se tamo baviti prodajom Modulosa. Katarina je moja djevojka koja inače radi kao voditelj društvenih mreža za jednu tvrtku pa je bilo apsolutno prirodno da nam se pridruži i pomogne oko toga segmenta. Dražen je moj otac, čovjek koji mi je usadio ljubav prema stvaranju vlastitim rukama i drvetu kao materijalu, stolar s 30 godina iskustva (djed i pradjed su također bili stolari). On je ključan za inženjering i kontrolu kvalitete. Uz njih moram spomenuti i partnere iz Panonskog drvnog centra kompetencija, jednog fantastičnog projekta sufinanciranog od strane Europske Unije. Ekipa na čelu s direktoricom Ivanom Filipović je nevjerojatno spremna pomoći, prepuna entuzijazma i znanja. Pritom imaju i vrhunsku opremu, pa tako kod izrade i testiranja Modulosa koristimo najmodernije CNC strojeve, 3D skener i kamere, sustave testiranja i praćenja lomova...", kaže Matej.
Izvozimo za 5, ono što bi mogli prodati za 50 eura
Drvna industrija u Hrvatskoj, do sada se vrlo često svodila na izvoz sirovina i poluproizvoda, koji su se onda kao namještaj, po višestruko većim cijenama vraćali u zemlju. Projekti poput ovog mogli bi to promijeniti.
"Mislim da promjene ulaze u industriju, ali na mala vrata i polako. Dosta velikih, starih proizvođača kao da još nije shvatilo moć brandinga i produkt dizajna. Imamo izniman broj mladih, talentiranih produkt dizajnera koji čekaju svoju priliku, dok s druge strane imamo neke proizvođače koji nisu korjenito promijenili i modernizirali liniju proizvoda praktički desetljećima. Mislim da bi spajanjem tih mladih talenata s proizvođačima, ali uz pravi partnerski pristup bez podcjenjivanja, moglo doći do velikog napretka. Panonski Drvni Centar Kompetencija već radi na tome. Osobno zamišljam nekakav oblik produkt dizajn inkubatora kao najbolje rješenje, gdje će mladi dizajneri moći steći pravo iskustvo i povratne informacije od ljudi koji zapravo proizvode niz godina. Takav inkubator bi mogao plasirati manje ili veće serije proizvoda pod zajedničkom oznakom, možda uključiti i dizajnere, video producente i PR stručnjake i plasirati na Kickstarter ili druge platforme. Ono što je sigurno - trenutno izvozimo drvnu sirovinu i kubikažu ekvivalentnu kubikaži sirovine u jednom našem modulu prodajemo za 5, 10 ili 20 eura. Mi je želimo plasirati na inozemna tržišta za deseterostruki iznos", kaže Matej.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati