Konstruktoru i partnerima za sječu prašume u Dalmatinskoj Zagori HAC platio 9,2 milijuna kuna?!
Foto: Ivo Ravlić (Cropix)
GRADEĆI autocestu od Dugopolja prema Šestanovcu, splitski Konstruktor i partneri iz konzorcija (Viadukt, Ingra, Hidroelektra, Ceste Varaždin) naletjeli su na takvo bogatstvo drvnog fonda, zapravo pravu prašumu, da su uklanjanje 78 tisuća stabala (?!) naplatili - 9,2 milijuna kuna!
Zahtjev su Hrvatske autoceste odobrile za svega jedan dan u listopadu 2006. godine, premda je prvotnim troškovnikom za tu namjenu bilo predviđeno skromnih 165 tisuća kuna.
Sječa šume narasla sa 165 tisuća kuna na 9,2 milijuna kuna!
Index je u posjedu korespondencije konzorcija i HAC-a. Išlo je otprilike ovako. U svibnju 2006. godine Konstruktor je zatražio da im za stabla plate 9,2 milijuna kuna. Tadašnji predsjednik Uprave Mario Crnjak nije isprva pristao na traženje Konstruktora. Istaknuo je kako su dodatni radovi planirani u iznosu od 165 tisuća kuna. Tražio je od Konstruktora da u roku od sedam dana dostavi odgovor o prihvaćanju te ponude.
Ništa nije dobio pa je nakon godišnjeg odmora u rujnu 2006. godine konstatirao kako Konstruktor u roku od tjedan dana nije odgovorio pa je poništio mišljenje o isplati 165 tisuća kuna te slučaj vratio na daljnju obradu sa ciljem utvrđivanja stvarnog obujma radova. Naveo je da se s novim zahtjevom treba dostaviti procjena stvarnih količina ovjerena od strane nadzornog inženjera. Rečeno, učinjeno.
Nakon Biska hrvatski građevinari naletjeli na prašumu
Konstruktor se ubrzo javio sa specifikacijom troškova. Nepredviđeni radovi koštaju 9,2 milijuna kuna, ustrajali su u svom zahtjevu. I onda su ponudili specifikaciju. Na dionici Dugopolje - Bisko, zanimljivo, nije bilo nijednog stabla za ukloniti. Vrlo čudno, budući se radi o jedinstvenoj konfiguraciji terena. Svega koji kilometar južnije, Konstruktor i partneri naletjeli su na pravu prašumu. Ukupno 78 tisuća stabala!
Dok su se Viadukt, Konstruktor i ostatak hrvatskih firmi borili sa dosad neviđenim drvnim fondom, austrijski Strabag na istoj dionici nije imao nikakvih troškova. Ni jedno, jedino stablo. Najveći teret sječe podnijeli su tako Viadukt sa ukupno 47 tisuća stabala promjera debla od 10 do 30 centimetara te Cesta Varaždin sa 9.518 stabala istog promjera te čak 7.076 stabala promjera većeg od 30 centimetara.
Žderić: "Konstruktor je naplatio samo 84 tisuće kuna"
Tražili smo odgovor u HAC-u, rekli su da će vidjeti što mogu napraviti budući da se zanimamo za slučaj star pet godina. Zato nam se javio direktor Konstruktora Željko Žderić te ukratko objasnio da su prvotno bili predviđeni samo troškovi za sječu grmlja, a ne i stabala.
"Konstruktor je za taj posao naplatio svega 84 tisuće kuna, ostalo je išlo drugim tvrtkama. Mi smo komunicirali sa HAC-om, jer smo bili vodeći partner", pojasnio nam je direktor Žderić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati