Imamo manje prometnih nesreća, ali više poginulih. Šef prometne: Teško je reći zašto

HRVATSKA danas obilježava Dan bez poginulih u prometu, no crna statistika ne posustaje.
Cilj da barem jedan dan na europskim cestama nitko ne strada, nažalost, nije ostvaren jer je u Medićima kod Omiša u naletu automobila život izgubio pješak. Time je nastavljen zabrinjavajući trend rasta broja smrtno stradalih - u prvih osam mjeseci ove godine na našim je cestama poginulo 194 ljudi, što je značajno više od 165 u istom razdoblju lani, piše HRT.
Paradoksalni podaci
Gostujući u središnjem Dnevniku HTV-a, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija istaknuo je specifičnost ove godine. "Imamo 2% manje prometnih nesreća, 250 teže ozlijeđenih osoba manje i gotovo 300 osoba manje lakše tjelesno ozlijeđenih, ali nažalost, u 8 mjeseci 29 osoba je više smrtno stradalo", rekao je Mataija.
Pojasnio je kako je teško reći zašto broj poginulih raste unatoč padu broja nesreća. "Nekad stvarno jedna nit dijeli da netko bude teško tjelesno ozlijeđen ili da smrtno strada. Radimo razne aktivnosti, preventivne i represivne, u cilju da se smanji stradavanje, koje ja smatram potpuno nepotrebnim", dodao je.
Pojas spašava život
Mataija je uputio snažan apel vozačima i putnicima da koriste sigurnosni pojas. "I dalje nam ljudi stradavaju zato što nisu vezani. Imamo jako puno situacija da se dogodi prometna nesreća i da oni koji su bili vezani, a najčešće su to vozač i suvozač, ostanu živi. Istodobno putnici koji sjede iza nisu bili vezani, ispadaju iz vozila i smrtno stradavaju", naglasio je. Poručio je kako je ključno da svaki pojedinac počne razmišljati o vlastitoj sigurnosti, što će doprinijeti sigurnosti svih sudionika u prometu.
U fokusu vozila na dva kotača
Ovogodišnja kampanja u sklopu europske mreže prometne policije usmjerena je na vozila na dva kotača, koja predstavljaju sve veći problem. "Podatak je da su 35% svih smrtno stradalih vozači na dva kotača - dakle mopeda, motocikla, putnici na njima, vozači bicikla i osobnih prijevoznih sredstava", kazao je Mataija.
Istaknuo je drastičan porast broja motocikala, kojih je registrirano gotovo 120.000, te sve veću popularnost električnih romobila. "Ove godine imali smo ukupno 466 prometnih nesreća s električnim romobilima. Dvije osobe su smrtno stradale, 142 su zadobile teže tjelesne ozljede i 247 lakše", naveo je poražavajuće podatke.
Apel roditeljima: Ne kupujte romobile djeci mlađoj od 14
Mataija je iskoristio priliku da još jednom upozori roditelje, bake, djedove i kumove. "Granica za vožnju električnog romobila je 14 godina. Svi oni ispod 14 godina apsolutno ne smiju voziti romobil. Moj savjet je da se ljubav te djece možda može kupiti na neki drugi način, a ne kupiti im romobil. Jer onda to, nažalost, vrlo često ode u tragediju", poručio je.
Pojačane kontrole diljem Hrvatske
Policija diljem zemlje provodi pojačane kontrole. U Zagrebu je ove godine poginulo 29 osoba, osam više nego lani, a najčešći prekršaji su brzina, alkohol, nekorištenje pojasa i mobitela. I u Međimurju, gdje policija provodi kontrole, statistika je lošija nego 2024. godine, a zbog problema s električnim romobilima, Čakovec i Varaždin planiraju zabraniti njihovo korištenje u centru grada.
Posebno je teška situacija u virovitičkom kraju, gdje je ove godine zabilježeno sedam smrtnih slučajeva, dok ih lani nije bilo nijednog. Unatoč edukativnim akcijama i naporima policije, ova je godina na razini cijele države po broju poginulih već sada lošija od prethodne.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati