Hrvatsko tržište automobila: U lipnju prodaja pala rekordnih 56,4%
M.N.
Izvor: Promocija plus; ACEA
NEGATIVAN trend prouzročen sveprisutnom krizom nastavljen je i u lipnju, pa se nakon pola godine može zaključiti kako je hrvatsko tržište automobila i doslovno prepolovljeno.
Mnogobrojne marketinške kampanje i značajni popusti nisu uspjeli zaustaviti negativni trend i privući kupce, a sve kako bi se bar djelomično smanjio golemi minus. U prvih su pola godine registrirana 25.362 nova osobna vozila ili čak 23.959 vozila manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Time je prvih šest mjeseci ove godine zaključeno minusom od 48,6 posto. Najveći pad na mjesečnoj razini ostvaren je upravo u lipnju, 56,4%, što je vrlo značajno s obzirom da je prošlogodišnji lipanj bio rekordni mjesec u registracijama od hrvatske samostalnosti.
Negativan trend prisutan je i u europskom okruženju. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), pad registracija osobnih vozila u prvih pet mjeseci kretao se od 1,4% u Francuskoj do rekordnih 89,5% na Islandu. S druge strane, povećanje broja registracija zabilježeno je u Njemačkoj (22,8%), Češkoj (5,5%), Slovačkoj (1,3%) i Poljskoj (0,7%) i Slovačkoj (0,3%).
Zanimljivo je da su brojne europske zemlje donekle uspjele obuzdati negativan trend prodaje, dok se u Hrvatskoj taj pad povećava. U težem stanju je tek Irska (-63,9%) kad je u pitanju tzv. Stara Europe, te baltičke zemlje na sjeveru. U regiji gori su bili tek Mađari (-50,4%) i Rumunjska (-57,6%).
Najuspješniji u lipnju je bio Opel s 524 prodana vozila, a slijedili su ga Volkswagen s 400 i Renault s 360 prodanih vozila. Nakon pola godina vrh ljestvice i dalje pripada Opelu koji s 2.787 vozila drži 11% tržišta (1-6/2008: 7.066 vozila i udio 14,3%). Na drugom je mjestu Volkswagen s 2.402 (1-6/2008: 4.291 vozila i 8,7% tržišta), dok je Renault treći s 2.285 vozila (1-6/2008: 4.803 vozila i 9,7% tržišta). Recimo i kako porast registracija u odnosu na isti prošlogodišnji period imaju Lancia, Dacia i Smart.
Top 10 prodaje - Proizvođači:
1. Opel - 2.787 prod. primjeraka - 10,99%
2. Volkswagen - 2.402 p.p - 9,47%
3. Renault - 2.285 p.p - 9,01%
4. Peugeot – 2.066 p.p - 8,15%
5. Škoda - 1.422 p.p - 5,61%
6. Ford - 1.365 p.p - 5,28%
7. Citroen - 1.340 p.p - 5,28%
8. Suzuki - 1.082 p.p - 4,27%
9. Toyota - 1.048 p.p - 4,13%
10. Chevrolet - 1.037 p.p - 4.09%
Ljestvica najprodavanijih modela nije se mjenjala, barem kad su u pitanju oni najpopularniji. Najprodavaniji model ove godine je i dalje Opel Astra s 1.692 primjerka, a slijede VW Golf i Renault Clio. Međutim, tijekom lipnja najbolje su išli, uz Astru i Golfa, jeftiniji modeli poput Chevrolet Avea i Fiat Punta.
Top 10 prodaje - Modeli:
1. Opel Astra - 1.692 prod. primjeraka - 6,67%
2. Volkswagen Golf – 1.042 p.p - 4,11%
3. Renault Clio - 893 p.p - 3,52%
4. Renault Megane - 795 p.p - 3,13%
5. Škoda Octavia - 719 p.p - 2,83%
6. Suzuki SX4 - 699 p.p - 2,76%
7. Peugeot 207 - 675 p.p - 2,66%
8. Ford Focus - 670 p.p - 2,64%
9. Peugeot 308 - 608 p.p - 2,40%
10. Kia cee'd - 578 p.p - 2,28%
Njemački trio smješten na poziciji od 19. do 21. mjesta imao je slijedeću prodaju u prvih šest mjeseci: Audi 503 vozila, Mercedes 486 i BMW 375 vozila. S obzirom na tip motora, benzinci su očekivano u prednosti, i to s udjelom od 69,5%.
Priču o tržištu završit ćemo s automobilskom egzotikom koja je u Hrvatska ove godine postala bogatija za 24 Porschea, 5 Ferarrija, 3 Aston martina, te po jednog Bentleya i Hummera.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati