KINA je na Sajmu zrakoplovstva u Dubaiju predstavila svoj mlazni putnički zrakoplov C919, što je njegov prvi nastup izvan istočne Azije, a ujedno predstavlja i planove za natjecanje s Airbusom i Boeingom. Bijeli C919 s plavim i zelenim detaljima poletio je oko 15:30 sati po lokalnom vremenu i napravio nekoliko krugova na nebu, a onda sigurno sletio na pistu međunarodne zračne luke Al-Maktum.
Kineski proizvođač zrakoplova COMAC ima ambicije natjecati se s dominantnim zapadnim proizvođačima Airbusom i Boeingom, kao i njihovim manjim brazilskim rivalom Embraerom. No njegovim dvama postojećim modelima zrakoplova, C909 i C919, nedostaju ključni certifikati zapadnih regulatora, a COMAC za to vrijeme traži alternativna tržišta.
Stretched Variant
Planirana dulja verzija, takozvana Stretched Variant, za koju iz COMAC-a tvrde da će imati 210 mjesta za putnike i služiti azijsko-pacifičku regiju, okomila se na Airbus A321neo i Boeingov nadolazeći 737 MAX 10, viši ešalon zrakoplova s jednim prolazom gdje se Airbus i Boeing već međusobno nadmeću za narudžbe.
Analitičari ne očekuju da će Kina uskoro preuzeti značajan dio globalnog tržišta mlažnjaka izvan dogovora sa zemljama s kojima ima bliske odnose kao što su Zaljevske zemlje, ali ističu da je njezina prisutnost jasan signal ambicije da prodre u jedan od posljednjih bastiona zapadne proizvodnje.
Izvršna direktorica Boeing Commercial Airplanesa Stephanie Pope pozdravila je dolazak COMAC-a na jedan od vodećih svjetskih industrijskih događaja, ali se obvezala održati prednost, kontinuiranim inovacijama.
„Konkurencija je odlična za industriju. Odlična je za Boeing. Sve nas čini boljima“, rekla je za Reuters.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati