Disney kupio 21st Century Fox, svijet streaminga usluga više nikad neće biti isti
Foto: 123rf
KORPORACIJA Walt Disney prekjučer je kupila 21st Century Fox nakon godina spekulacije, prenosi portal Wired.
Ulaganje vrijedno 52,5 milijardi američkih dolara jedno je od najvećih u medijskoj povijesti i dovodi Simpsone, X-Mene, Fantastičnu četvorku i Deadpoola u društvo Pixara, Star Warsa i većine Marvelovih junaka.
Preuzimanje će preoblikovati kinematografiju kakvu poznajemo, a osobito streaming usluge.
Super-junački postav
Sadržaj kojim upravljaju Disney i Fox danas gledamo na uslugama poput Amazona, Netflixa i Hulua. Disney ovim potezom postaje većinski vlasnik. Međutim, kupnja ne obuhvaća Foxove televizijske mreže poput Fox Newsa.
Disney 2019. godine planira pokrenuti vlastitu streaming uslugu. Najavljeno je da će na njoj zaživjeti filmovi Marvela i Star Warsa te sve povezane serije. Dodatkom dosadašnjih Foxovih junaka usluga koja se nudi potrošačima će postati nepobjediva.
Prema najavama korporacije, nova usluga bit će "znatno jeftinija" od Netflixa, a kada se sjetimo količine filmova i emisija u Disneyjevoj produkciji i tomu priključimo sve u vlasništvu 21st Century Foxa, zapažamo da se radi o zapanjujućoj količini sadržaja.
Radi predstavljanja siline novog Disneyjevog asortimana, dovoljno je naglasiti tek neke od naslova koje Disney stječe ovom kupnjom: X-Mene, uključujući filmove s Deadpoolom i Wolverineom, velike franšize poput Avatara, Planeta majmuna, Aliena i Umri muški, obiteljske favorite poput Ledenog doba te Alvina i vjeverica, sve emisije kanala National Geographic i masu televizijskog sadržaja, počevši od Moderne obitelji i Američke horor priče sve do Uvijek je sunčano u Philadelphiji.
Budućnost streaminga
Disney ovim širenjem vrši udar na konkurenciju, čiji se streaming katalog oslanja na Disneyjev i Foxov sadržaj. Mreže poput Netflixa, Amazona i Hulua morat će se iz petnih žila truditi osmisliti vlastite sadržaje kojima će privući gledatelje.
Budućnost streaminga ovim postaje izrazito fragmentirana jer neće biti moguće sav sadržaj dobiti na istom mjestu.
"Vlasnici sadržaja postaju svjesni činjenice da mogu izravno doći do potrošača", izjavio je analitičar Dan Rayburn. "Disney će s vremenom postati konkurencija Netflixu i Amazonu."
Medijske kuće u posljednje vrijeme do potrošača dolaze izravno, uslugama poput Showtime Anytime i CBS All Access. Netflix i Amazon zbog ovoga moraju poraditi na kreiranju vlastitog sadržaja.
Rayburn, međutim, dodaje da će Disneyju trebati neko vrijeme da dostigne usluge poput Netflixa. Nova mreža bit će samo jedna od krhotina sve fragmentiranijeg tržišta.
Rayburn tumači da, iako potrošači žele mogućnost izbora, žele i sve imati na jednom mjestu.
Do toga vjerojatno nikad neće doći. Sve velike streaming usluge sada imaju prepoznatljivu ponudu kojoj korisnici ostaju vjerni bez obzira na konkurenciju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati