Oglasi stižu u ChatGPT? IT-jevac otkrio naznake u programskom kodu
UGODNI razgovori s OpenAI-jevim ChatGPT-om uskoro bi mogli biti prekinuti oglasima, sudeći prema otkriću softverskog inženjera koji je analizirao programski kod eksperimentalne verzije aplikacije popularnog chatbota, piše portal Futurism.
Inženjer Tibor Blaho uočio je desetak linija koda u najnovijoj beta verziji aplikacije ChatGPT za Android, označenih kao "feature ads". Kod sadrži i komercijalne pojmove poput "search ad", "search ads carousel" i "bazaar content", što jasno upućuje na integraciju oglasnih značajki.
Ovo je još jedan u nizu znakova da se OpenAI priprema monetizirati stotine milijuna svojih korisnika. Pritisak na tvrtku raste jer mora dokazati profitabilnost, s obzirom na to da troškovi razvoja i kapitalni izdaci za umjetnu inteligenciju premašuju prihode od pretplata.
Proturječne izjave iz OpenAI-ja
Vodstvo OpenAI-ja dosad je bilo suzdržano po pitanju oglasa. Prošlog prosinca, financijska direktorica Sarah Friar izjavila je za Financial Times kako tvrtka, procijenjena na pola bilijuna dolara, istražuje model oglašavanja, no potom je ublažila izjavu rekavši kako "nema aktivnih planova za oglašavanje".
Slične proturječne poruke slao je i izvršni direktor Sam Altman. Iako je ideju o oglasima jednom nazvao "uznemirujućom" i "posljednjim utočištem", ove je godine izjavio kako nije "potpuno protiv" oglašavanja te da očekuje kako će to "isprobati u nekom trenutku". Pritom je pohvalio Instagramov model oglašavanja, koji je često na meti kritika korisnika.
Znakovi su već bili prisutni
Unatoč porukama vodstva, znakovi upozorenja već su neko vrijeme prisutni. Financial Times je izvijestio kako OpenAI zapošljava vrhunske stručnjake za oglašavanje od rivala poput Googlea i Mete te objavljuje natječaje za poslove u tom sektoru.
Prošlog mjeseca je The Information objavio da tvrtka razmatra prikazivanje personaliziranih oglasa temeljenih na memoriji interakcija korisnika s chatbotom. U izvješću se navodi da je AI startup zaposlio stotine bivših zaposlenika Mete, tvrtke kojoj je 2023. godine čak 98 posto od 130 milijardi dolara prihoda dolazilo od oglasa.
Kontroverzna promjena i etička pitanja
Ako se oglasi zaista pojave u OpenAI proizvodima, bit će to kontroverzna promjena. ChatGPT je od svog lansiranja prije tri godine bio bez oglasa, što je bio jedan od razloga njegove popularnosti kao alternative pretraživačima poput Googlea. Uvođenje oglasa moglo bi narušiti i osjećaj bliskosti koji su korisnici razvili s chatbotom.
Ovaj potez otvara i niz etičkih pitanja. Korisnici s chatbotom često dijele intimnije informacije nego s tražilicom, a sposobnost umjetne inteligencije da se ponaša kao prijatelj i osoba od povjerenja - što je i samo po sebi kontroverzno usred izvještaja o takozvanoj "AI psihozi" - mogla bi se zloupotrijebiti za agresivnu prodaju. Chatbotovi su dizajnirani da budu privlačni i stvaraju ovisnost, za razliku od klasičnog Google pretraživanja.
OpenAI, u svakom slučaju, ne bi bio usamljen u ovom pothvatu. Google već više od godinu dana prikazuje sponzorirani sadržaj u svojim AI pregledima. S oglasima od prošle godine eksperimentiraju i Perplexity te platforma za AI druženje Chai, koju također podržava Google.