Cestarski sindikat: Prosvjedovat ćemo svake subote dok Vlada ne odustane od koncesije A3
"NE ISPLATI se ubiti kravu zbog jednog šnicla", poručili su predstavnici Nezavisnog cestarskog sindikata pozivajući na prosvjed i reagirajući na izjavu premijera Ive Sanadera o davanju autoceste Bregana-Lipovac u koncesiju - "Mi smo dali jednoj radnoj skupini da izradi sve pluseve, minuseve i realnu mogućnost, za koliko vremena bi se to moglo napraviti, da napravi kalkulacije, je li se to isplati...“
> HDZ drži pištolj na čelu "krave muzare" vrijedne četiri milijarde eura
> Proračunu će nedostajati milijarda i pol eura
> Želite posao u Hrvatskim autocestama? Imate li vezu u HDZ-u ili 10 tisuća eura?
"Ova izjava je samo priznanje onog što dugo svi znamo i što uporno Upravu i Ministra pitamo, na što se oni oglušuju i odgovaraju da ništa o tom ne znaju. Istovremeno se njihovi glasnogovornici: Sindikat radnika hrvatskih cesta i autocesta i predsjednik Radničkog vijeća trude da sakriju istinu pred radnicima, optužujući nas da izmišljamo i stvaramo paniku radi nekih naših interesa te da štitimo neradnike. A neradnici nagrađeni izmišljenim radnim mjestima s visokim plaćama i povlasticama (koordinatori s koeficijentima 5.50 ili 6.00, raznorazni auditori pa sve do zamjenika direktora s koeficijentima 9.20), kriju se upravo iza SRHCA", navode u sindikalci.
"Posljedice koncesije platit će prvo radnici, a onda i buduća pokoljenja"
Tvrde da je uvjet za napredovanje u tim tvrtkama izlazak iz Nezavisnog cestarskog sindikata te da je dokaz sprege SRHCA, predsjednika Radničkog vijeća, člana Nadzornog odbora u ime radnika i Uprave je "i onaj smiješni stenogram sa sastanka s Upravom pun laži, gdje isto govore i SRHCA i Uprava i Radničko vijeće.
"Šteta što George Orwell nije živ. Mi smo znali i znamo kuda ovo vodi i sve ove igre i obmane imaju samo jednu svrhu, obezglaviti radnike, staviti sve pod kontrolu u ovim najkritičnijim trenucima da bi se nesmetano provela koncesija nad najprofitabilnijim pravcem Bregana - Lipovac na kojem se ostvaruje preko 55 posto ukupnog prihoda Hrvatskih autocesta. Pravac A3 je najjeftiniji za održavanje i najmanje je kreditno opterećen. Posljedice bi platili upravo radnici u koje se toliko kunu, kao i svi korisnici autocesta, a i sama Država i buduća pokoljenja", navodi Sindikat, koji predviđa da će se davanjem u koncesiju A3 odigrati sljedeći scenarij:
"Prosvjedovat ćemo dok Vlada ne odustane"
"Radnici bi dobivali otkaze s malim otpremninama, prvenstveno oni s većim plaćama (Trans-Ceste su preuzele samo radnike do razine ophodara i vođe smjene). Oni koji bi ostali, bili bi uskraćeni za mnoga prava i smanjile bi im se plaće, korisnici bi narednih 33 godine plaćali skuplju cestarinu, buduće generacije bi otplaćivale kredite za ostale autocestovne pravce, a koristi bi imali zagovornici koncesije i strani koncesionar koji bi zaradio barem četiri puta više nego što je platio, a sav zarađeni novac bi završio izvan Republike Hrvatske", kažu u pozivu na prosvjed.
"Nezavisni cestarski sindikat ne prihvaća davanje pravca A3 pod koncesiju i zato poziva sve radnike Hrvatskih autocesta na prvi prosvjedni skup koji će se održati 21. ožujka 2009. godine u 12 sati ispred Upravne zgrade u Širolinoj 4. Prosvjedni skupovi će se održavati svake subote u isto vrijeme dok Vlada ne odustane od koncesije. Na prosvjedu će se također govoriti o kršenju kolektivnog ugovora i neosjetljivosti Uprave na socijalne posljedice njihovih odluka o kojima smo pisali", navode u pozivu upućenom svim građanima Republike Hrvatske jer "davanjem autoceste A3 pod koncesiju svi smo oštećeni i zakinuti".
Pokreću i potpisivanje peticije protiv koncesije autocesta, s porukom "Dosta rasprodaje, ne damo svoje".
A.B.
Foto: Index
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati