Analitičar o Moskvi: Brod je napušten prerano. Tako spašavate posadu, ali gubite rat
UREDNIK specijaliziranog pomorskog portala gCaptain, kapetan i analitičar John Konrad na Twitteru je objavio analizu o potonuću moćnog ruskog broda Moskva.
Rekao je kako je nemoguće u potpunosti procijeniti situaciju na brodu temeljenu na jednoj snimci (radi se o snimci požara na brodu), ali da kapetani, kao što je i on, moraju biti u mogućnosti napraviti pretpostavke na temelju ograničenih informacija. Situaciju je analizirao u opsežnoj seriji tvitova.
"Prvo će pitanje biti koliko je Moskva u ovom trenutku bila blizu potonuća. Kao što vidimo prema fotografiji, izgubila je priličnu količinu uzgona i nagnula se na jednu stranu. No, još uvijek nema neposredne opasnosti od potonuća, iz nekoliko razloga. Prvo, ima još nešto rezervnog uzgona, jer još nije utonula do kritične točke", napisao je Konrad.
Brod prerano napušten
Nastavlja kako je na slici vidljivo gašenje požara vodom što znači da brod još ima napajanje te da je more relativno mirno. "Da su se pojavili valovi, to bi eksponencijalno povećalo mogućnost potonuća", napisao je Konrad.
Navodi kako nema čamaca za spašavanje, odnosno, isti su u uporabi te nikoga nema na palubi. "Dakle, brod je vjerojatno napušten. Moguće je da su neki ljudi ostali dolje, ali boravak u strojarnici bez odgovarajućeg hlađenja i pomoći vatrogasaca bio bi ravan samoubojstvu", napisao je.
Kaže da se radilo o vrlo opasnoj situaciji. "To je ozbiljan požar, dim je rezultat izgaranja teških goriva i sintetičkih materijala. Znamo da je slika snimljena relativno brzo nakon što je požar postao ovako velik", napisao je.
"Ranim napuštanjem svog broda možete spasiti svoju posadu, ali izgubiti rat"
Kaže kako je kapetan brod napustio prerano. "Konačno, nas kapetane nije briga za opremu, živimo i umiremo po jednom pravilu za vrijeme izvanrednih situacija na moru. U eksploziji ovih razmjera, naš posao nije spasiti sve, već spasiti najveći mogući postotak ljudi. Kao kapetan komercijalnog broda, vjerojatno ispravan odgovor ovdje je napustiti brod znajući da će vjerojatno potonuti i pustiti osiguranje da pokrije gubitak... ali kapetan mornarice nema taj luksuz", napisao je.
Kaže da je najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana mornarice je u tome što civilni kapetani moraju brinuti samo o vlastitoj posadi. "Momci iz mornarice nemaju taj luksuz. Moraju razmišljati o svojoj posadi i strateškoj misiji. Ranim napuštanjem svog broda možete spasiti svoju posadu, ali izgubiti rat", rekao je Konrad.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati