Suđenje za tragediju u Rudinama gotovo okončano, sud odbio rekonstrukciju nesreće
Foto: AFP
SUĐENJE za najveću željezničku tragediju u Hrvatskoj, nesreću u Rudinama u kojoj je u srpnju 2009. godine poginulo šest osoba u izlijetanju nagibnog vlaka, primaklo se kraju. Vijeće suca Damira Romca danas je odbilo dokazne prijedlog obrane petorice optuženika, između ostalog i zahtjev za rekonstrukcijom na mjestu nesreće.
Tužilaštvo kategorički protiv novih dokaznih prijedloga: Vama ništa nije jasno...
"Vama ni nakon četiri godine i brojnih vještačenja još uvijek nije ništa jasno", oštro se suprotstavila prijedlozima obrane tužiteljica Rene Laura. Istaknula je kako smatra da je činjenično stanje utvrđeno te da nema nikakve potrebe udovoljiti zahtjevima obrane koji su, drži, usmjereni na odugovlačenje postupka.
S tim se očito složio i sudac Romac pa su prijedlozi odbijeni, a nastavak suđenja zakazan za konac ožujka. Tada bi svoje obrane trebali dati i optuženici Ivan Medak, bivši šef Ekologije HŽ Infrastrukture, Ivan Tomašković, direktor tvrtke Intrade, koja je izvodila radove na prskanju pruge od Kaštela do Labina retardantom TG-300, njegov punac Jozo Bazina, angažiran kao konzultant na projektu, vatrogasac DVD Stružac Branko Tišljar koji je izradio prskalicu za retardant po Bazininom projektu te Drago Rogulj, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu.
Kalmeta nikada nije oformio Povjerenstvo za istragu nesreće u Rudinama
Vještačenjem MUP-ovih stručnjaka Centra Ivan Vučetić utvrđeno je kako je uzrok za tragediju retardant TG-300, zbog kojeg nagibni vlak nije mogao zakočiti na nizbrdici već se sjurio van kontrole.
Obrana je pokušala osporiti nalaz drugim nalazom, i to stručnjaka sa Strojarskog fakulteta u Ljubljani, ali ga sud nije prihvatio kao relevantan. Po njima, uzrok za tragediju trebalo bi potražiti u drugim uzrocima, nikako ne u retardantu.
Obrana je inzistirala na kompletnom pregledu "vlaka smrti", koji i dalje trune na kolodvoru u Solinu, ali i to je odbijeno, kao i zahtjev da se ispitaju članovi Povjerenstva HŽ-a koje se raspalo, ali nije dalo odgovore na uzroke tragedije.
Svatko je vukao na svoju stranu. HŽ Infrastruktura inzistirala je također na neispravnosti vlaka, dok je Vuča vlakova držala kako je neosporno utvrđeno da je retardant krivac. Zanimljivo je možda da ministar prometa Božidar Kalmeta nikada nije oformio Povjerenstvo Ministarstva premda ga je na obavezivao zakon, o čemu je Index već pisao.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati